سفارش تبلیغ
صبا ویژن
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
خبرنامه شماره 54 هفته اول اسفند 1392 ویژه نخبگان سیاسی و اجتما

 

نسمه تعالی

اخبــار داخلــی

    « سیاسی »

خود را در حال مبارزه می بینم شما هم اینگونه باشید

در دیداری که سید مهدی شجاعی نویسنده با حضرت آقا داشته، معظم له فرموده اند خداوند سرمایه ای را که به شما داده قدر بدانید. در حوزه فرهنگ باید کار نقادی و ایجابی شود. در مصاف فرهنگی، باید کار فرهنگی کرد. باید در عرصه دفاع از انقلاب وارد شوید. باید روحیه جهادی داشت. من هنوز خودم هر روز که از خواب بیدار می شوم مثل زمان قبل از انقلاب و زمان مبارزه هستم. و خود را در حال مبازه می بینم. شما هم باید اینگونه باشید    .

 

مجوزهای غیر منطقی

وزارت ارشاد اخیرا مصوبه ای داشته که خبرنگاران خارجی راحت و آزادانه بتوانند وارد کشور شوند، ویزای عادی بگیرند و بتوانند به هرجای کشور که بخواهند رفت و آمد کنند و هر زمانی که خواستند بتوانند وارد کشور شوند و سفر آنها به ایران تنها مناسبتی نباشد.

 

سیاست خارجی و فاصله از محرومین جهان

ب

دولت در سیاست خارجی خود علاوه بر آمریکای لاتین، آفریقا را از اولویت خارج کرده. تاکنون به چندین مقام آفریقایی که وارد ایران شده بودند و تقاضای ملاقات با رئیس جمهور را داده بودند، وقت ملاقات  داده نشده است. آقای ظریف نیز برنامه ای برای سفر به آفریقا و یا امضای توافق نامه فیمابین ندارد    .

 

تدبیری در خور تأمل

دولتی ها طرحی دارند که در مناطق قومیتی زبان مادری در مدارس ، آموزش داده شود و این آموزش از دوره ابتدایی شروع شود و روی اجرای آن نیز بسیار اصرار دارند    . 

 

راهبرد انتخاباتی اصلاحات

اصلاح طلبان (برای انتخابات یازدهم مجلس شورای اسلامی) بنا دارند کمیته ای را با حضور نمایندگان آقایان هاشمی، خاتمی و روحانی و دبیری آقای مجید انصاری راه اندازی کنند ، قرار است هریک از آقایان دو نماینده در این کمیته داشته باشند و آنها بنشینند و به یک راه کار مشترکی برای وحدت اصلاح طلبان در انتخابات آتی مجلس شورای اسلامی برسند. آقای روحانی آقایان ترکان و یونسی را به عنوان نمایندگان خود در این کمیته معرفی نموده و اکنون منتظرند نمایندگان آقایان خاتمی و هاشمی نیز معرفی شوند .

 

لابی گربی برای پرونده کرسنت!!

گفته شده ، آقای زنگنه در کشور ترکیه با آقای مجید جعفر طرف اماراتی پرونده کرسنت دیدار داشته و از ایشان خواسته که شکایت خود را پس بگیرد و در قبال آن مبلغی در چند قسط به ایشان پرداخت گردد ، ولی طرف اماراتی نپذیرفته است.

 

 

 

شکایتی دیگر...!!!

بابک زنجانی شکایتی علیه شهرداری تهران و شورای عالی مسکن بخاطر لغو مجوز پروژه ایران زمین انجام داده. وی اسنادی را به دادگاه داده که من 400 میلیارد تومان برای اخذ مجوز برای این پروژه هزینه کرده ام. همه کارهای آن نیز قانونی است ولی آنها بی جهت و بیشتر بخاطر مسائل سیاسی اقدام به ابطال آن مجوز نموده اند. دادگاه نیز حق را به بابک زنجانی داده و شهرداری تهران باید1000 میلیارد تومان به این خاطر و بخاطر ضرری که به او رسیده پرداخت نماید.

 

باز هم بی تدبیری و خیانت؟

یکی از اعضای تواب سازمان منافقین، در زمان مدیریت قبلی بانک تجارت، 11 میلیارد تومان وام دریافت کرده و وثیقه های گذاشته شده نزد بانک نیز اعتبار آنچنانی ندارند و گفته می شود اخیرا از کشور فرار کرده است.

 

 

* انتقاد به وعده های رئیس جمهور

آقای مهدوی کنی در جمع برخی از دانشجویان دانشگاه امام صادق (ع) در پایان درس اخلاق خود، از وعده دادن های روحانی در سفر اخیرش به خوزستان انتقاد کرده و گفته، از ایشان بعید بود چنین وعده هایی بدهد. معلوم است ایشان هم مثل رئیس جمهور قبلی جوگیر شده است.

 

حق السکوت برای چه؟؟

گفته شده آقای زنگنه مبلغی را بعنوان حق سکوت در اختیار روابط عمومی وزارت نفت قرارداده که به طور غیر رسمی با رسانه ها وارد معامله شود و تاکنون نیز موفق بوده است و توانسته با این کمک خیلی از رسانه ها را متقاعد کند که علیه وزارت نفت مطلبی را درج نکنند ولی سازمان بازرسی به محض اطلاع ورود پیدا کرده و با شناسایی افراد و رسانه هایی که اقدام به دریافت پول کرده اند ، پرونده این وزارتخانه را به جریان انداخته است.

 

*حرکات مشکوک در عزل و نصب های هسته ای

 به دنبال طرح این موضوع که پس از توافق نامه ژنو به طرز مشکوکی برخی از مسئولین و دانشمندان هسته ای  از کار برکنار شده اند، محافظین آنها را گرفته اند. قرارداد بسیجی های شاغل در سازمان انرژی اتمی تمدید نشده است. به محض رسیدن این خبرها و گزارشات به مقام معظم رهبری، یکی از اعضای دفتر مامور شده موضوع را مورد بررسی قرار داده و گزارش بررسی های صورت گرفته را ارائه دهد.

 

 

 

نقد هسته ای یا نقد کذائی!!؟؟

 اخبار واصله حاکیست ، فردی به نام دکتر چگینی که زمان آقای جلیلی جزو تیم هسته ای جمهوری اسلامی ایران بوده و کارهای مطالعاتی گروه را انجام می داده، اخیرا توسط آقای آشنا مشاور فرهنگی آقای روحانی جذب شده و با انعقاد قرارداد نان و آب داری با وی ، قرار شده به نقد اصولگرایان در موضوع هسته ای بپردازد.

 

نطق اجلاس داووس

آقای محمود سریع القلم مشاور آقای روحانی چهار روز قبل از برگزاری اجلاس داووس، سفری به سوئیس داشته و مذاکراتی را در آنجا انجام داده است و نطق ارائه شده توسط آقای روحانی در اجلاس داووس نیز توسط ایشان نوشته شده است.

 

هیئت اجرایی اصلاح طلبان

اصلاح طلبان علاوه بر تشکیل یک شورای مجازی، یک هیئت اجرایی متشکل از آقایان شهاب هوایی و حسن یونسی(فرزند یونسی) راه اندازی نموده اند که عمده فعالیت آنان جذب جوانان برای تشکیل همایش هایی در تهران و شهرستان هاست.

 

ساز جدایی

آقای عارف ساز جدایی خود را با اصلاح طلبان زده، تلاش گسترده ای را برای راه اندازی یک حزب مستقل آغاز نموده است. اخیرا شاخه جوانان امید ایرانیان را نیز راه اندازی کرده و فردی به نام بابک بهادری مسئولیت آن را بر عهده گرفته است وایشان عضوگیری از بین جوانان و دانش آموزان را شروع کرده است. گفته می شود شورای مجازی اصلاح طلبان نیز از ایشان برای همکاری در این شورا ، دعوت به عمل آورده است ولی وی پاسخ داده ما خودمان  شاخه جوانان امید ایرانیان را راه اندازی نموده ایم.

* فضای جدید برای چه کسانی؟

آقای سید هادی خامنه ای در جلسه اصلاح طلبان صحبتی داشته که مهمترین محورهای آن بدین شرح می باشد: راهبردهای ما فتح مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری است. فعالیت های حزبی و رسانه ای را باید گسترش بدهیم و آنرا کاملا در دست خود بگیریم و این می تواند ابزار خوبی برای فشار بر حاکمیت باشد. من قبول دارم اغلب دوستان از دولت ناراحتند و ما هم نقدهای جدی به این دولت داریم اما فعلا باید سکوت کنیم و بهانه به دست رقیب ندهیم. در مورد فضای امنیت کشور هم می گوید علوی که به اطلاعات رفته آدم تغییر و تحول نیست. او در این قضیه هیچ کاره است. ما نباید خیلی به آنجا امید داشته باشیم. باید روی شورای نگهبان فشار بیاوریم ، به گونه ای که افراد بیشتر بتوانند از فیلتر این شورا عبور کنند. تعداد داوطلبان و ثبت نام ها را افزایش دهیم تا آمار رده صلاحیت شدگان بسیار بالا برود. فضا الان باز است، سیستم امنیتی به محاق رفته است. ما باید از فضای تنفسی که به وجود آمده استفاده بیشتری ببریم و بیش از این نباید از این دولت انتظار داشته باشیم.

 

ادامه بی انظباطی مالی

آقای پهلوان مدیر پدیده شاندیز که با جریان انحرافی ارتباط تنگاتنگی داشت یک هفته بازداشت بوده، وی یکی از بدهکاران بانکی است. گفته می شود 7000 میلیارد تومان بدهی بانکی دارد اما آزاد شده و با ترکان، فریدون و دیگر افراد موثر دولت یازدهم ارتباط برقرار کرده است

 

 

 

 

دامنه فتنه تکفیری ها

نقل است اهل سنت کشورمان در جنگ سوریه نقش پررنگی داشته اند. تنها از روستاهای کردستان حدود 40 جسد که به دست نیروهای حزب الله و ارتش سوریه کشته شده اند، دفن شده اند.

 

سیل عاشقان راهپیمایی اربعین حسینی (ع)

حدود 1450000 ایرانی در راهپیمایی اربعین امسال شرکت داشته اند. گزارشاتی در خصوص مشکلات، نارسایی ها و معطلی هایی که در پلیس راه ها، در پروازها در مرزهای ایران و عراق داشته اند و بحث هتل ها داده شده ، در پی دریافت این گزارشات کارگروهی تشکیل شده که نارسایی ها و مشکلات موجود را برای سال های آتی برطرف نمایند.

 

مراقبت کنید متون انگلیسی در مدارس ‏‏‏‎‏، سبک زندگی غربی را ترویج نکند

منقول است پس از گزارش آقای فانی وزیر محترم آموزش و پرورش محضر رهبر معظم انقلاب ، حضرت آقا تأکید نمودند: مواظب باشید جریانات سیاسی در مدارس ایجاد مشکل نکنند. همچنین در مورد تدریس درس انگلیسی در مدارس تذکر داده اند که مواظب باشید نوع متون انتخاب شده و معنایی که از متن ها در می آید و نوع تصاویر این کتاب ها برخلاف سبک زندگی ایرانی و اسلامی نباشد.معمولا این کتاب ها سبک زندگی غربی را ترویج می کنند که باید در آنها تجدید نظر شود.

 

 

 

سبد کالا و بی تدبیری ها!!

در موضوع توزیع سبد کالا اختلافات شدیدی در دولت بوجود آمده. همه به آقای نعمت زاده اعتراض نموده اند، آقایان ربیعی ، وزیر بهداشت ، نوبخت، شریعتمداری از معترضین به ایشان بوده اند. روحانی ابتدا به آقای نوبخت پیشنهاد می کند که بنشینید موضوع را سر و سامان بدهید و چون ایشان نمی پذیرد آقای ربیعی را مامور سازماندهی این موضوع می کند و نعمت زاده را عملا از این مسئولیت برکنار می نماید.

 

مجمع روحانیون واختلاف نظر در موضوع فتنه

میان اعضای مجمع روحانیون مبارز تهران درباره بازخوانی مواضع این تشکل در سال 88 اختلاف بوجود آمده،برخی اعضاءمعتقدند باید شجاعت اعتراف به اشتباه در صدور بیانیه های ساختار شکن را داشته باشیم اما مخالفین بر این نظرند که اگر به اشتباهات اعتراف کنیم سخت گیریها بیشتر می شود، بنابراین باید مراجع را واسطه کنیم تا با پادرمیانی زمینه بازگشت ما را به نظام فراهم کنند.

 

* مذاکرات هسته ای در یک نگاه  

در یک جمعبندی در مباحث هسته ای و دیگر موارد اجتماعی مطالب ذیل حائز اهمیت است: چرا مسئولین ما پاسخ آمریکا را نمی دهند؟ - اینکه جامعه شرطی بشود و همه چیز در گرو مذاکره قرار بگیرد پسندیده نیست. - ما باید به پتانسیل های داخلی متکی باشیم، الان حجم ظرفیت اقتصاد کشور بالای 1000 میلیارد دلار است، اما طوری وانمود می شود که باید همه چیز را برای 4 میلیارد دلار بدهیم.- باید طوری صحبت کنیم که سرنوشت کشور به مذاکرات گره نخورد. - رهبری در جریان کلان موضوع مذاکرات هسته ای می باشد. اما وارد جزئیات نشده و دولتمردان باید پاسخ دهند. - در مورد توافقنامه ژنو برخی منتقدین و رسانه ها مانند کیهان می گویند ما هیچ چیز بدست نیاوردیم در حالیکه مقامات بالای نظام این را قبول ندارند و باید بپذیریم آثار مثبتی هم بر این توافقنامه مترتب است که قابل تامل هست ، مهمترین آن تغییر فضای کشور است و فضای مثبتی حاکم شده است.- باید توافقنامه ژنو نقد شود اما تیم هسته ای جمهوری اسلامی ایران نباید زیر سوال برود.- چند صدایی در میان مسئولان نباید باشد.- روی حق غنی سازی باید تاکید شود.- این جمله غلط است که همه چیز از دست رفته، درست است که ما چیزهای مهمی را از دست دادیم اما چیزهایی را هم گرفتیم. -نباید القاء شود که افراد و جریانات وابسته به رهبری مخالف مذاکرات هستند، ما اهل منطق و گفتگو هستیم واین نباید در جامعه جا بیفتد. -باید ریشه مشکلات اقتصادی را در داخل شناسایی کنیم و مشخص شود که نقش تحریم ها در این مشکلات چه میزان است.- بحث هسته ای مساوی با رابطه با آمریکا نیست و ایندو جدا از هم هستند. ما مذاکره با آمریکا را صرفا در موضوع پرونده هسته ای انجام دادیم.- آمریکا در گذشته ایران را محور شرارت می دانسته، بارها اعلام کرده اندکه ریشه ملت ایران را می خواهند بخشکانند. این دشمنی ها نباید فراموش بشوند.

 

تحلیل موسوی لاری از وضعیت اصلاح طلبان

آقای موسوی لاری در جمع اصلاح طلبان استان هرمزگان گفته ، وضعیت اصلاح طلبان خیلی مناسب نیست. نمی خواهم جو نا امیدی را در بین شما ایجاد کنم، اما تا خاتمی خودش به میدان نیاید ، هیچ کاری نمی شود کرد. با مدیریت خارج از گود و با برگزاری جلسه ، چیزی درست نمی شود.

 

 

 

شرکتهای حامی بهائیان

طبق گزارشات واصله در مورد شرکتهای ذیل آمده است که اینها از حامیان بهائیان هستند و اکنون در صحنه جامعه بسیار فعالند. این شرکت ها عبارتند از آچیلان دُر، فرا نور گستر جنوب و  بَن بِن بُن.

 

نتیجه خوش رقصی

عبدالفتاح سلطانی وکیل ملی مذهبی ها و جریان فتنه ، برنده جایزه حقوق بشر از کشور کانادا شده است، اما چون نمی تواند از کشور خارج شود نگران تحویل گرفتن آن است. این نوع جایزه در گذشته نیز به طبرزدی و امیرانتظام تعلق گرفته است.

 

استاندار کدام نظام؟

گفته شده جاسم جابری استاندار هرمزگان در جلسه با اصلاح طلبان خیلی تند دستگاه قضایی کشور را بخاطر حصر برخی سران فتنه و زندانی نمودن فتنه گران زیر سوال برده و گفته تنها راه نجات کشور، بازگشت اصلاحات و مدیران اصلاحات به کشور است. وی در جمع اصلاح طلبان گفته ، در حق موسوی و کروبی ظلم شده و خواهان آزادی هرچه سریع تر آنها گردیده است. در انتهای مراسم نیز اظهار داشته برای سلامتی موسوی و کروبی صلوات

 

معاون پارلمانی

گفته می شود آقای روحانی به دنبال تغییر آقای مجید انصاری معاون پارلمانی خود است. وی به این نتیجه رسیده که یکی از دلایل اینکه رابطه مجلس و دولت خوب نیست، مجید انصاری و کم کاری های اوست.

هماهنگی با دبیر اقتصادی دولت

آقای روحانی به آقایان سیف، طیب نیا، نوبخت و دیگر اعضای تیم اقتصادی خود دستور داده از این به بعد باید تمام طرح های کلان اقتصادی با هماهنگی نجفی دبیر اقتصادی دولت باشد که نوبخت خیلی از این موضوع راضی نیست.

 

 

فتنه گران در 25 بهمن امسال

فتنه گران در 25 بهمن امسال و فتنه گران برای روز 25 بهمن در چندین شهر از جمله اهواز، اراک، مشهد، شیراز، اصفهان و تهران فراخوان داده بودندکه برای دفاع از آزادی موسوی و کروبی تجمع داشته باشندولی هیچ اتفاقی رخ نداده است.

 

اعاده دادرسی

اعاده دادرسی 4 نفر از محکومین به اعدام پرونده اختلاس 3000 میلیاردی پذیرفته شده و پرونده آنها دوباره بررسی خواهد شد . بنابراین از 5 محکوم این پرونده تنها حکم اعدام رئیس بانک صادرات اهواز قطعی شده است.

 

 

ورود آقای هاشمی به راهپیمایی و شعار مرگ بر ضد ولایت فقیه

طبق اخبار واصله آقای هاشمی رفسنجانی در مسیر راهپیمایی 22 بهمن با شعار مرگ بر ضد ولایت فقیه برخی از راهپیمایان مواجه شده بود.

 

شلیک موشکهای بالستیک، اقتدار و توانمندی علمی و ملی نظام جمهوری اسلامی ایران

چندی پیش آقای ظریف از شورایعالی امنیت ملی درخواست جلوگیری از رزمایش موشکی سپاه را می نماید به این بهانه که مبادا در روند مذاکرات بهانه ای به دست آمریکایی ها بیفتد!! که دبیرخانه مصوب می نماید تا حدودی این رزمایش ها را کم کند ولی این موضوع با مخالفت برخی از نهادها و از جمله 25 نماینده مجلس مواجه می گردد.

پس از شلیک 2 فروند موشک بالستیک از سوی سپاه ، تأثیرات مناسب آن در فضای کشور به ویژه در آستانه 22 بهمن آقای روحانی رئیس محترم جمهور با صدور پیامی این موفقیت را به محضر رهبر عظیم الشأن انقلاب اسلامی تبریک می گوید.

 

عاقبت جدایی از ولایت و مردم

اعضای مجمع روحانیون مبارز تهران علیرغم صدور اطلاعیه دعوت از مردم برای شرکت در راهپیمایی 22 بهمن ، هیچکدام در این راهپیمایی شرکت نکردند. خاتمی ابتدای صبح برای اینکه نخواهد در راهپیمایی تهران شرکت کند، عازم اردکان یزد شد.

 

 

اظهارات آیت‌الله مصباح یزدی در خصوص کم سوادی منتقدان:

آیت‌الله محمدتقی مصباح‌یزدی در جلسه درس اخلاق خود اظهار کرد: متهم به کم سوادی و بی‌فکری می‌کنند، دوست ندارید کسی به شما نصیحت و انتقاد کند، می‌گویید حق با مخالف است و انتقاد را دوست داریم ولی دروغ می‌گویید.وی تاکید کرد: طاقت شنیدن یک جمله را ندارید، علما و بزرگان و کسانی که وارث این انقلاب و خانواده‌هایی که چند شهید داده‌اند به شما نصیحت می‌کنند گول آمریکا را نخورید، دنبال این راحتی خیالی نروید، دروغ است و به این رفاهی که به شما وعده می‌دهند نخواهید رسید.وی تاکید کرد: تازه اگر به این رفاه برسید به چه قیمتی؟ عزت این مردم را می‌فروشید و خون‌های هزاران شهید را در طول این سی و چند سال به باد می‌دهید تا اینکه چند روز چند دلار از پولتان را به شما بر گردانند. زهی حماقت.آیت‌الله مصباح یزدی بیان کرد: ارزش‌های خدا یادتان نرود، امام برای چه انقلاب کرد و مردم برای چه این همه شهید دادند؟ برای اینکه نان ارزان‌ شود؟ مادری سه جوان به جبهه می‌فرستاد و کفن به قامت فرزندانش می‌پوشاند و اشک از چشمش نمی چکید آیا برای شکم خود این کار را می‌کرد؟وی گفت: چرا ارزش‌ها را فراموش می‌کنید؟ بدتر این است که این کارها را به پای امام و رهبری بگذاریم و بگوییم که این کاری که می‌کنیم به پیروی از امام و مقام معظم رهبری است                                                                (ر 19/11/92)

 

شهیدی دیگر در فتنه سال 1388

«مهندس سیدعلیرضا ستاری» به جمع شهدای فتنه 1388 و قافله شهدای انقلاب اسلامی پیوست. فتنه‌گران وی را که فارغ‌التحصیل رشته مهندسی عمران بود، در روز عاشورای سال 1388 با میله آهنی که بر سرش زدند، مجروح کردند و جمجمه‌اش را از سه جا  شکستند و جانباز هفتاد درصد شد. وی پس از پنج سال دست و پنجه نرم کردن با آثار جراحت خویش، دیروز در سن 31 سالگی به شهادت رسید.                                                   (ت 3817 )

 

 

وزیر خارجه سابق ترکیه:

ایران یکی از دموکراتیک ترین کشورهای جهان است                               (ر 19/11/92)

 

انتقاد نخبگان

سخنان رئیس‌جمهور در جمع دانشگاهیان دانشگاه شهید بهشتی که منتقدان توافقنامه ژنو را عده‌ای معدود و کم‌سواد که از جای خاصی تغذیه می‌شوند، خواند، با واکنش‌های نمایندگان مجلس، اساتید دانشگاه‌ها و نخبگان مواجه شد.ابتدا تعدادی از نمایندگان مجلس به رئیس صداو‌سیما نامه نوشتند و با توجه به پخش این سخنان حسن روحانی از بخش‌های مختلف خبری در این رسانه، خواستار اختصاص وقتی در تلویزیون برای گفت‌و‌گو میان موافقان و مخالفان توافقنامه ژنو شدند. نیز سعید زیباکلام عضو هیئت علمی گروه فلسفه دانشگاه تهران در نامه‌ای به رئیس‌جمهور با تأکید بر اینکه آیا به ‌راستی بر این باورید که با تحکم‌ و توپ و تشر فضای باز در جامعه و دانشگاه ایجاد می‌شود، نوشت: «هنگامی که تشکل‌های دانشجویی جرئت نمی‌کنند پا به میدان بگذارند، به‌ راستی انتظار دارید اساتید به بحث درباره توافق ژنو بپردازند؟»270 دانشجو و نخبه دانشگاه شریف هم در تاریخ 19/11/92 طی نامه‌ای به رئیس‌جمهور تأکید کردند که «ما نه معدودیم، نه کم‌سواد و بی‌سواد ولی به توافق ژنو نقد داریم چراکه فهمیدیم آنچه از حقوق ملت ایران باید به صراحت درج می‌شد، گنگ و قابل تفسیر آمده است.»                                                                         (ج 20/11/92)

 

آمریکای جنایت پیشه ، طرفدار منع گسترش سلاح هسته ای!!!؟؟؟

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: آزمایش جدید هسته‌ای آمریکا خاطرات تلخ جنایت تاریخی این کشور در هیروشیما و ناکازاکی ژاپن را در حافظه تاریخی مردم جهان زنده کرد.اداره امنیت ملی آمریکا آزمایش جدید هسته‌ای این کشور را موفقیت آمیز خواند این اداره در بیانیه‌ای اعلام کرد آزمایش مذکور روز سه شنبه در آزمایشگاه «لس آلاموس» و «ساندیا» صورت گرفته است.  همچنین، سامانه شلیکی این بمب به نام B61برای افزایش دقت آن آزمایش شده است، این بمب اتمی را می‌توان با جنگنده‌های F31یا تورنادو شلیک کرد. کار‌شناسان هشدار داده‌اند؛ به روز کردن این تسلیحات در واقع تولید تسلیحات جدید است و این کار عملا نقض معاهده منع گسترش تسلیحات اتمی موسوم به NPT است.  

این در حالیست که 190 کشور جهان از جمله آمریکا پیمان NPT را امضاء کرده‌اند که هدف از آن جلوگیری از تولید و گسترش تسلیحات اتمی در جهان است.  ایالات متحده آمریکا به عنوان کشور استفاده کننده از بمب اتمی، نه تنها به سمت محدودیت تسلیحات اتمی خود حرکت نمی‌کند بلکه از حرکت صلح آمیز هسته‌ای سایر کشور‌ها جلوگیری می‌کند.                                                                                       (ج 20/11/92)

 

« اخبار امنیتی »

مایکل لدین:

با سران مخالف ایران مدام در ارتباطم

به گزارش مشرق لدین در کنفرانسی که 12 ژانویه 2014 از سوی بنیاد «اعانه برای حقیقت خاورمیانه» و با حضور کارشناسانی از رژیم صهیونیستی و آمریکا برگزار شد ارتباط نگرفتن دولت اوباما با سران مخالفین ایران را «احمقانه» خواند و گفت: من به طور مرتب با آنها در ارتباطم.

مایکل لدین از نظریه‌پردازان انقلاب‌های مخملی از سخنرانان این کنفرانس تلفنی بود. او از اینکه دولت اوباما از جنبش سبز در ایران حمایت نکرد و موجب ناامیدی آنان شد، به شدت انتقاد کرد.او مدعی شد که نظام جمهوری اسلامی هم‌اینک بسیار متزلزل است. لدین برای اثبات ادعای خود، ادعاهای دیگری مطرح کرد: «ترس نظام ایران از هرگونه گردهمایی‌های مردم و روشنفکران و سرکوبی آنان»! وضعیتی که لدین معتقد است شبیه روزهای پایانی رژیم شوروی است.لدین معتقد است گروه‌های معارض نظام ایران بسیار بزرگتر از جنبش‌های اعتراضی رژیم شوروی سابق هستند و نیروی امنیتی ایران نیز از همتای مشابه خود در رژیم شوروی، ضعیف‌تر است. لدین، ادعاهای خود را با این اظهارنظر تکمیل کرد که «مردم ایران، نظام فعلی را دوست ندارند و ژست ظاهرا اصلاح‌طلبی روحانی نیز این حقیقت را تغییر نخواهد داد.»پیشنهاد لدین هم جالب بود: «نظام ایران را ساقط کنید، از مردم ایران حمایت کنید.» لدین ارتباط نگرفتن دولت اوباما با سران مخالفین ایران، را «احمقانه» خواند؛ سرانی که لدین می‌گوید به طور مرتب با آنها در ارتباط است. به همین دلیل لدین می‌گوید: «وقتی من می‌توانم با آنها ارتباط برقرار کنم، دولت آمریکا هم اگر بخواهد می‌تواند.»         (ر 19/11/92)

 

 

اخبــار خارجــی

 

 

                                                                                  (ج 20/11/92)

 

این فیلم به اندازه یک صد منبر ارزش دارد

آیت الله احمد جنتی در آئین اختتامیه چهارمین جشنواره فیلم عمار گفت: من روزی خدمت امام(ره) بودم و فیلمی را در محضر ایشان نگاه می کردم که ایشان تأکید کردند که این فیلم به اندازه یک صد منبر ارزش دارد.                                        (کیهان)

 

 

 

 

فرانسه و حجاب

به جرأت می توان گفت فرانسه ، افراطی ترین کشور غربی در زمینه وضع قوانین سختگیرانه علیه پوشش اسلامی به شمار می رود. از سال 2004 تاکنون دولت پاریس به موجب تصویب قانون ممنوعیت حجاب در مجلس این کشور دختران و زنان دارای حجاب اسلامی را از حضور در مدارس، دانشگاه‌ها و مکان‌های عمومی منع کرد.

بر اساس این قانون، زنان دارای پوشش اسلامی در این کشور علاوه بر این که بازداشت و به اداره پلیس ارجاع می‌شوند، موظف به پرداخت میزان 150 یورو نیز به عنوان جریمه هستند. این در حالی است که بزرگ‌ترین جامعه مسلمانان اروپا، در فرانسه ساکن هستند.

 

 

 

 

«اخبار اقتصادی»

«علمــی و تحقیقاتــی»

امام خامنه ای (مدظله العالی):

پیشرفت واقعی جز با علم و فناوری درون زا ممکن نیست

حاجی‌زاده:

جزء چهار کشور تولیدکننده پهپاد در جهان هستیم

 

نخبگان را فراموش نکنیم

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


+ نوشته شـــده در چهارشنبه 92/12/7ساعــت 9:22 صبح تــوسط عباس | نظر