سفارش تبلیغ
صبا ویژن
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
نخست وزیر ژاپن می گفت 60 سال است اعتمادسازی می کنیم تا آمریکا خا
بسمه تعالی
نخست وزیر ژاپن می گفت 60 سال است اعتمادسازی می کنیم تا آمریکا خاکمان را ترک کند اما دیگر می خواهم استعفا بدهم/ جلوی غرب ایستادن شهید شهریاری میخواهد که نماز شبش ترک نمی شد

 

گروه سیاسی- رجانیوز: دکتر سعید جلیلی که همزمان با روز ملی فناوری هسته ای سفری یک روزه به اصفهان داشت، بعد از نماز مغرب و عشا در جمع عزاداران فاطمی مسجد حب الائمه اصفهان با اشاره به سخنان سخنران قبلی گفت: شما عزیزان ببینید اهل بیت چه می گویند،در مسائل خانوادگی،تربیت فرزند و ... که انسان با آن روبه روست. آنچه به صلاح است باید ببینیم عالمان دین چه می گویند. این مبنا، مبنای انقلاب اسلامی بود.

به گزارش رجانیوز، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام ادامه داد: آیه ای در قرآن است که می گوید "دعوت خدا و پیامبر را جواب دهید تا حیاتی پیدا کنید و احیا شوید" مردم ما همین را انتخاب کردند و باوری را که داشتند در این سی و چند سال تجربه کردند. اگر دعوت خدا و پیامبر را جواب بدهیم به همان میزان آثارش را می بینیم. هر میزان که ما به آن آیه قرآن بیشتر عمل کردیم، بیشتر جواب می گیریم.
 
جلیلی  با اشاره به آیه حیات طیبه در قرآن تصریح کرد: مرحوم علامه طباطبایی می گویند، حیات طیبه مربوط به همین دنیاست. لذا شما شاهد بودید، هر میزان عمل صالح آمد، حیات طیبه را چشیدند و دیدند. اگر جایی آثار حیات طیبه را ندیدیم می فهمیم که در یکی از بحث ها کمبودی داریم و دچار مشکل هستیم. حماسه دفاع مقدس یکی از این میدان ها بود.
 
وی افزود: کشورین مستکبر و غربی می گویند، اگر کسی فلان امکانات نظامی را داشت باید در مصاف با فلان کشور برنده شود ولی چرا در دفاع مقدس ملت ما معادلات آن ها را بهم زد و توانست بر آنها غلبه کند؟ چرا صدام موفق نشد با اینکه همه جهان حامی آن بودند؟ امروز سالگرد قطع رابطه با آمریکاست 34  سال می گذرد ولی چرا نتوانستند علیرغم همه فشار ها و ... بر ما پیروز شوند؟
 
جلیلی به صحبت یکی از نویسندگان آمریکایی اشاره کرد و گفت: یکی از نویسندگان آمریکایی گفته است که خطر ایران این است که نه تنها نشان داده که بدون آمریکا می توان پیشرفت کرد، بلکه نشان داده می تواند در مقابل آمریکا بایستد و پیروز شود. لازمه و قرارگاه این کارها آمریکا است.
 

جلیلی با اشاره به سفری که به ژاپن رفته بود، گفت: شاهد عینی حادثه هیروشیما، نخست وزیر وقت ژاپن و ... می گفتند اگر بمباران شدیم حقمان بوده است و تقصیر آمریکا نیست. نخست وزیر ژاپن بعد به من گفت: بعد از 60 سال حزب ما حاکم شد از 1945 که بمباران هسته ای شدیم تا الان داریم اعتماد سازی می کنیم تا از این جزایری که در آن حضور دارند،بیرون بروند. شعار انتخاباتی حزب ما هم این بود، ولی الان که می بینم موفق نمی شوم، می خواهم استعفا دهم. این یک نوع رویکرد است که 60 سال دارند اعتماد سازی می کنند.
 
وی افزود: یک تفکری از جنس تفکر دفاع مقدس مثل شهید شهریاری می تواند برآنان غلبه کند. شهریاری نماز شبش ترک نمی شد و توانست بدون کمک از خارج آن کار را انجام دهد. یک فیزیکدان مبتنی بر اندیشه اسلامی توانست این کار را بکند و پیروز و موفق شود. این مسئله برای آنان درد آور است.
 
جلیلی تصریح کرد: این نوع افراد مثل شهریاری، در برابر زور می ایستند و مقاومت می کنند. غربی ها و آمریکایی ها از تفکر اسلامی شهریاری می ترسند که یک جوان نماز شب خوان توانست بدون هیچ خواسته مالی مسئله سوخت 20%را حل کند.
 
نماینده مقام معظم رهبری در شورای عالی امنیت ملی در رابطه اقتصاد مقاومتی گفت: این کار می تواند قدم ما را درپیشرفت های اسلامی در جهان تثبیت کند. امروز اقتصاد مقاومتی یک عرصه و میدان بزرگ است. اقتصاد مقاومتی یعنی فتح المبین و کربلای 5 دیگر، با این تفاوت که در سطح کل کشور است و همه ی ملت در آن مشارکت دارند. اقتصاد مقاومتی یکی از بهترین عرصه ها برای وحدت ملی است و این مسئله در عرصه های مختلف باید شکل بگیرد. ما برای واردات گندم، برنج و ... 11 میلیون دلار صرف می کنیم، در صورتی که می توانیم آن را به کشاورزان خودمان بدهیم، این همان اقتصاد مقاومتی است و نیازمند عزم ملی است. درآمد کشور را باید خوب حفظ کنیم که خدای ناکرده حیف و میل نشود.
 
وی در پایان تصریح کرد: آنها یک ساعت برنامه تلویزیونی تولید می کنند که  مردم بگویند نیروگاه های هسته ای ایران هیچ فایده ای ندارد و فقط هزینه بیهوده است. درحالی که در آمریکا نزدیک به 103 نیروگاه می باشد.

+ نوشته شـــده در شنبه 93/1/23ساعــت 6:3 صبح تــوسط عباس | نظر