سفارش تبلیغ
صبا ویژن
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
علمالهدی: انتقاد ندارم، وظیفه‎ام نهی از منکر است امام جمعه مشهد
بسمه تعالی
علم‌الهدی: انتقاد ندارم، وظیفه‎ام نهی از منکر است

 

امام جمعه مشهد مقدس گفت: دستیارتان می‌گوید ما باید با حکومت بنی‌اسرائیل کنار بیاییم! ما باید هلال‌احمر را که افتخار این جوانان زحمت‌کش است، بباریم پایین و شیر و خورشید را نصب کنیم! آقای دیگری می‌گوید اینکه رهبری گفتند فرهنگ، فرهنگ این نیست که زن‌ها چهره زیبای خودشان را به کسی نشان ندهند یا آوازه‌خوان‌ها آواز نخوانند! چه شده شما را ؟ این مردم متدینین‌اند، این مرد و زن با ایمان‌اند. در برابر این انبوه مومن در کشور، چقدر بی‌ دین داریم که برای راضی کردن آنها این‌ طور حرف می‌زنید؟

 

 

 

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی آیت الله علم الهدی، امام جمعه مشهد ظهر امروز در خطبه های سیاسی عبادی نماز جمعه ضمن تبرک میلاد فرزند حضرت علی ابن موسی الرضا (علیه السلام) به ایشان اظهار داشت : معمولاً ولادت هر امامی عید آن امام است، اما ولادت حضرت جواد (علیه السلام) ، عید امام رضا (علیه السلام) ست، اولین مرحله‌ای که چشمان علی بن موسی‌الرضا (علیه السلام) به جمال میوه دلش روشن شد، جمال حضرت جوادالائمه (علیه السلام) در مقابل دیدگان امام بود.

آیت الله علم الهدی در ادامه گفت : امام از همان لحظه اول حفاظت و پرستاری از میوه دلشان را خودشان به عهده گرفتند. ایشان با میوه دلشان حرف می‌زدند، صحبتی که یک مادر با بچه خودش حرف میزند  بچه در عالم طفولیت خندان می‌شود، حضرت در کودکی این کار را انجام می‌داد. شما این سعادت را پیدا کردید که در فرش آن حضرت عرض ارادت نسبت به میوه دلش امام جواد (علیه السلام) داشته باشید.

عضو مجلس خبرگان رهبری در توضیح فضائل زیارت ماه رجب بیان داشت : زیارتی امام رضا (علیه السلام) در ماه رجب عمدتاً در دهه اول ماه رجب است. و آن‌هم به دلیل دعایی است که در این ماه می‌خوانیم که خدا را قسم می‌دهیم به دو مولود این ماه، یکی امام جواد (علیه السلام) و یکی هم امام هادی (علیه السلام) ، طبق روایات، ولادت امام هادی (علیه السلام) دوم ماه رجب و شهادت سوم ماه رجب است. برای آن‌که ولادت و شهادت در کنار هم قرار نگیرد، در  ولادت امام هادی (علیه السلام) روایت ماه ذی‌الحجه را اخذ کردیم و آنجا جشن ولادت امام را می‌گیریم.

ایشان خطاب به مومنین زائر اظهار داشت : در مقابل امام بگویید آقا ما گدای شماییم، گدای آرزومند شما هستیم. در شب و دهه‌ای که متعلق به نور دیده‌اش امام جواد (علیه السلام) و امام هادی (علیه السلام) است، اگر این‌گونه با ایشان صحبت کنید. قطعاً جواب شما را خواهند داد؛ خوشا به سعادت شما زائرینی که زیارت شما در این ایام اتفاق افتاده است.

آیت الله علم الهدی در تحلیل شرایط اجتماعی عصر امامت امام حواد (علیه السلام) بیان داشت : وجود اقدس امام جواد در زمان امامتشان زمان خاصی بود. یعنی وقتی فصل تاریخی امت اسلام را که بررسی می‌کنیم، براثر شگرد شیطانی که نقشه‌اش توسط مأمون کشیده شد، مقطع خاصی براثر تهاجم فکری خارجی در داخل امت به وجود آمد. استکبار عباسی به این نتیجه رسیده بود که مردم هرچه از مقدسات، محتوا و وابستگی‌های دینی دور شوند، سلطه بر این مردم آسان‌تر می‌شود و بیش‌تر در زیر یوق حکومت عباسی قرار می‌گیرند. این راهبرد عباسیان بر این اساس بود که می گفتند مردم اگر وابسته به اسلام باشند، حاکمی همچون پیامبر می‌خواهند، سعی کردند تهاجم فکری و فرهنگی را زیاد کنند و به‌طور غیرمستقیم این تهاجم فکری فرهنگی را شدت می‌دادند و دوران امامت امام جواد (ع) در این دوران بود و امام جواد با تمام قدرت در برابر  این تهاجم فکری و فرهنگی  ایستادگی کردند.

آیت الله علم الهدی در ادامه تاکید داشت :  علت این‌که امسال را مقام معظم رهبری به‌عنوان سال اقتصاد و فرهنگ نام‌گذاری کردند، همین است. الآن دشمن از دو راه آمده ما را براندازی کند، یکی سفره مردم را هدف گرفته است و ضربه‌های اقتصادی می‌زند و دوم فرهنگ مردم را هدف قرار داده، فرهنگ دینی را در این کشور ساقط کند و از بین ببرد.

آیت الله علم الهدی در واکنش به جنجال رسانه ها در پی انتقاد ایشان از سیاستهای فرهنگی دولت و سخنان وزیر ارتباطات در خصوص فیس بوک اظهار داشت : برادران و خواهران، بنده به‌صراحت عرض می‌کنم بنده منتقد دولت نیستم. بنای برخورد سیاسی هم ندارم به‌عنوان یک طلبه در تریبون نماز جمعه فقط نهی از منکر می‌کنم، این نهی از منکر حداقل کاری است که در نماز جمعه می‌توان انجام داد، همه‌جا امربه‌معروف و نهی از منکر فراموش‌شده لااقل در نماز جمعه نهی از منکر شود.

امام جمعه ی مشهد در توضیح نقد خود بر سیاستهای فرهنگی دولت بیان داشت : آقای رئیس‌جمهور در جلسه و مراسم تقدیر از معلمان نمونه دو نکته را فرمودند، نکته اول این بود که فرمودند امروز دشمن، اخلاق و رفتار و سبک زندگی ما را با تهاجم گسترده‌ای هدف قرار داده است؛ خب اگر واقعاً قبول دارید، این‌طور که فرمودن، عین عبارتشان این بود، با تهاجمات گسترده‌ای بر اخلاق و رفتار و سبک زندگی روبرو هستیم، خب اگر تو مملکت ما بنا شد دشمن بخواهد لشگر کشی کند و می دانید که دارد لشکرکشی می کند، ما باید بیاییم جاده‌های لشکرکشی دشمن را بازکنیم و هموار کنیم؟ شما می‌فرمایید ما با تهاجمات گسترده‌ بر اخلاق، رفتار و سبک زندگی مواجه هستیم، این تهاجمات دشمن بر اخلاق و رفتار و سبک زندگی ما آیا ابزاری غیر از ماهواره و نرم‌افزارهای اجتماعی است؟

قوی‌ترین و برنده‌ترین و کاری‌ترین ابزار تهاجم دشمن، نرم‌افزارهای اجتماعی است و شورای تعیین مصادیق مجرمانه از سه ماه پیش تصویب کرد نرم‌افزار «واتز آپ» باید فیلتر شود و آقای وزیر ارتباطات اعلام کرد، آقای رئیس‌جمهور اعلام کردن نرم‌افزار «واتز آپ» نباید فیلتر شود.

آیت الله علم الهدی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت : این‌که آقای رئیس‌جمهور می‌توانند مصوبه شورای عالی مصادیق مجرمانه را به هم بزنند یا نه، این شورا زیر نظر دادستان است و دادستان هم در حوزه قوه قضاییه است، اینکه آیا قوه مجریه می‌ تواند در حوزه قضایی وارد شود ، حتماً خود قوه قضاییه آن را پیگیری می‌کند. اما این‌که مسلم است، الآن شما می‌گویید تهاجم بر اخلاق و رفتار و سبک زندگی، خب مگر این واتز آپ و به دنبال آن فیس‌بوک ابزار تهاجم دشمن نیستند؟

آیت الله علم الهدی در ادامه بیان داشت : آقای وزیر ارتباطات می‌گوید ما تا جایگزینی برای این نرم‌افزار اجتماعی پیدا نکردیم نباید آن را فیلتر کنیم، اگر ما به یک خانواده‌ای گفتیم ما غذا نداریم جز یک غذای مسموم، ما به آنان بگوییم شما تا ما غذا پیدا نکردیم، همین غذای مسموم را باید بخورید، این حرف منطقی است؟

و چرا شما جایگزین ندارید؟ نخبگان و تحصیلکرده های رشته های IT و کامپیوتر جمع شدند و یک نرم‌افزار اجتماعی دارند درست می‌کنند. دارند زحمت می‌کشند، کمکشان کنید که زودتر تمام شود.

آیت الله علم الهدی ضمن دقت در نقل قول از سخنان ریاست جمهوری گفت : عین عبارت ایشان در همین سخنرانی، در جای دیگری از سخنانشان می‌فرمایند در برابر تهاجم فرهنگی باید جوانان را واکسینه کرد نه استریلیزه، با فرض درستی این حرف ، این حرف یعنی چه؟ یعنی اگر قرار شد در یک کشور در یک شهر میکروب وبا وارد شد، باید مردم را در برابر وبا واکسینه کنیم. اما آیا باید آب‌های آلوده را باز گذاشت تا داخل لوله‌ کشی آب شهر شود و آب شهر را آلوده کند؟ بعد بگوییم مردم را واکسینه کنید.

امام جمعه ی مشهد اظهار داشت : نرم‌افزار واتز آپ و فیس‌بوک را باز کردن، فیلتر نکردن و نسل جوان معصوم را پای این موبایل‌ها و اینترنت‌ها با این راه‌ وسیع گسترده فساد و میکروب تهاجم دشمن روبرو کردن، واکسینه کردن جوان‌هاست؟ بابا امسال خوب است که مقام معظم رهبری فرمودند سال فرهنگ، چرا این کارها را می‌کنید؟

عضو مجلس خبرگان رهبری گفت : این آقای رئیس‌جمهور عزیز ماست، مردم رأی دادند و بالاتر از رأی مردم، حجت امام زمان، ولی‌فقیه ایشان را نصب‌کرده به ریاست جمهوری، رئیس‌جمهور مشروع است. ما وظیفه‌مان حمایت و کمک به این دولت است. دعا هم باید بکنیم که خدا ایشان را در مدیریتشان موفق کند و مشکلات مردم را بتوانند حل کنند. چرا دارید این‌جوری برخورد می‌کنید؟ مگر در این مملکت چقدر بی‌دین هست که فکر کردید بی‌دین‌ها را راضی کنید با این حرف‌ها؟

700 نماز جمعه در این کشور در یک روز تشکیل می‌شود، همه ی این ها مردم‌اند، این مردم متدینین‌اند، این مرد و زن باایمان‌اند، آن‌وقت مگه در برابر این زن و مرد باایمان و گروه انبوه نماز جمعه خوان در کشور، چقدر خیل بی‌دین داریم که برای راضی کردن آنان این‌جوری حرف می‌زنید؟

آیت الله علم الهدی در بخش دیگری از سخنان خود در واکنش به اظهارات جنجالی اطرافیان رئیس جمهور اظهار داشت : دستیارتان می‌گوید ما باید با حکومت بنی‌اسرائیل کنار بیاییم، ما باید هلال‌احمر را که افتخار این جوانان زحمت‌کش است، این هلال‌احمر را بباریم پایین و شیر و خورشید را نصب کنیم. آقای بزرگوار دیگری  می‌گوید مقام معظم رهبری گفتند فرهنگ، فرهنگ این نیست که زن‌ها چهره زیبای خودشان را به کسی نشان ندهند یا آوازه‌خوان‌ها آواز نخوانند، چه شده شماها را؟ ما می‌خواهیم کمک کنیم شمارا. تهاجم فرهنگی است. در برابر این ناهنجاری‌ها پدافند داشته باشید.

نه انتقاد به دولت دارم، وظیفه من نهی از منکر است، مگر انکرتر از این منکراتی که امروز بر بعضی از این زبان‌ها جاری می‌شود، منکری هست، لااقل نهی از منکر باید صورت گیرد.


+ نوشته شـــده در شنبه 93/2/20ساعــت 4:38 عصر تــوسط عباس | نظر