سفارش تبلیغ
صبا ویژن
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
یک لشکر ارتش یمن به انقلابیون پیوست در ادامه موج پیوستن نظامیان
در ادامه موج پیوستن نظامیان و رؤسای قبایل به انقلابیون، یک لشکر ارتش یمن نیز به مخالفان دولت پیوست.


تظاهرات میلیونی انقلابیون یمن هزینه‌های زیادی را تا این مرحله بر دولت صنعا وارد ساخته است. هر روز که از شروع موج جدید تظاهرات الحوثی‌ها و دیگر گروه‌های داخلی یمن می‌گذرد حقانیت این انقلاب بیشتر مشخص می‌شود، پیوستن نظامیان و رؤسای قبایل در روزهای گذشته به انقلابیون شاهدی بر این مدعاست.
در همین ارتباط رسانه‌های داخلی یمن نیز خبر پیوستن شمار زیادی از اعضای ارتش یمن به انقلابیون را در روزهای گذشته اعلام کردند. در همین رابطه دیروز خبرگزاری ایرنا به نقل از پایگاه خبری «یمنات» از پیوستن یک لشکر از ارتش یمن به انقلابیون خبر داد. براساس این گزارش یک لشکر ارتش یمن مستقر در کوه حضرت شعیب در غرب صنعا حمایت کامل خود را از معترضان یمنی اعلام کرد. این لشکر در بیانیه‌ای اعلام کرد که «هرگز به فاسدان سواری نخواهد داد» و در مقابل خواسته‌های به حق و عادلانه ملت نخواهد ایستاد. نیروهای این لشکر همچنین آمادگی خود را برای دفاع از تحصن‌کنندگان در صورتی که مورد حمله یا هرگونه تهاجمی قرار گیرند، اعلام کرده است. پایگاه خبری انصارالله به‌عنوان پایگاه رسمی الحوثی‌ها نیز در خبری فوری پیوستن یک لشکر به انقلابیون را تایید کرد. فعالان انقلاب یمن نیز در شبکه‌های اجتماعی این موضوع را تایید کرده‌اند.
پیوستن نظامیان به ویژه یک لشکر به انقلابیون نگرانی‌های زیادی را در مورد آینده ارتش و میزان وفاداری‌اش به دولت در بین مقامات یمنی ایجاد کرده است. در این رابطه رئیس‌جمهور یمن با صراحت درباره وجود شکاف در نیروهای امنیتی و ارتش کشورش به ویژه صنعا ابراز نگرانی کرد.
به گزارش خبرگزاری فارس، عبدربه منصورهادی دیروز در دیدار با برخی مقامات مسئول یمن از وجود شکاف در داخل ارتش و نیروهای امنیتی خبر داد.
رئیس جمهور یمن در این دیدار بدون اشاره به تاکید جنبش انصارالله و انقلابیون بر مسالمت‌آمیز بودن خیزش مجددشان گفت: نگرانی‌های جدی درباره اوضاع داخلی یمن در صورتی که جنگی روی دهد، وجود دارد. پایگاه خبری «یمن استریت» تاکید کرد که منصورهادی به صراحت اعتراف کرد که نیروهای ارتش و امنیتی یمن به ویژه در صنعا دچار شکاف هستند و نگرانی‌هایی جدی در این باره وجود دارد.
از سوی دیگر خبر می‌رسد مذاکرات نماینده سازمان ملل با نمایندگان دولت یمن و الحوثی‌ها آغاز شده است. 
به گزارش خبرگزاری ایسنا، جمال بن‌عمر، فرستاده ویژه سازمان ملل به یمن در بیانیه‌ای اعلام کرد که دولت یمن و گروه الحوثی با هدف رسیدن به توافقی سیاسی در خصوص مسائل و مشکلات مختلف بحث و گفت‌وگو کردند. 
وی ضمن اشاره به مهم بودن مرحله کنونی در یمن گفت: من به امکان همکاری به صورت جدی و توافق برای سرعت بخشیدن به ایجاد راهکاری مسالمت‌آمیز در یمن اطمینان دارم.
از سوی دیگر راجح بادی، سخنگوی دولت یمن اعلام کرده که مذاکرات با الحوثی‌ها شاهد پیشرفت بوده اما الحوثی‌ها همچنان بر سر برخی مسائل اختلاف دارند.
محمد بخیتی عضو دفتر سیاسی گروه الحوثی نیز اعلام کرد که پیشرفت قابل توجهی در مذاکرات حاصل شده است اما همچنان برخی مسائل باید مورد بررسی بیشتر قرار گیرند.
در کنار مذاکرات الحوثی‌ها و دولت، ارتش یمن همچنان به مواضع الحوثی‌ها در استان الجوف حمله می‌کند. 
به گزارش باشگاه خبرنگاران دیروز درگیری‌هایی در دو منطقه الغیل و الساقیه در استان الجوف میان ارتش و کمیته‌های مردمی از یکسو و گروه‌های مسلح الحوثی از سوی دیگر به وجود آمد.
از میزان کشته‌ها و مجروحین احتمالی درگیری‌ها خبری منتشر نشده است.
یمن حدود سه هفته است که به صحنه اعتراض‌های گسترده انقلابیون به رهبری الحوثی‌ها تبدیل شده است. انقلابیون تاکنون به اهداف زیادی از انقلابشان دست یافته‌اند اما تاکید می‌کنند تا رسیدن به «همه» خواسته‌ها، به اعتراض‌ها ادامه می‌دهند.

+ نوشته شـــده در دوشنبه 93/6/24ساعــت 8:54 صبح تــوسط عباس | نظر