سفارش تبلیغ
صبا ویژن
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
مقاومت مردم کوبانی داعش را به زانو درآورد براساس آخرین گزارشهای
براساس آخرین گزارش‌های منتشر شده، مقاومت مردم عین‌العرب (کوبانی) در برابر گروه تروریستی داعش، آنها را مجبور به عقب‌نشینی از مواضع و فرار از مناطق تحت کنترل خود کرده است.

 سرویس خارجی- 

جدیدترین گزارش‌های میدانی از کوبانی از زانو زدن داعش در برابر ساکنان عین‌العرب و وحشت تروریست‌ها از تسلط کامل مردم بر این شهر دارد.
منابع نظامی اعلام کردند که مقاومت ساکنان کوبانی در برابر گروه تروریستی تکفیری داعش و درگیری‌های شدید میان دو طرف با رشادت‌های مردم همچنان ادامه دارد و در این درگیری‌ها کردها موفق شدند نقاطی را که در این شهر توسط تکفیری‌های داعشی تصرف شده بود از آنها بازپس بگیرند.
این منابع تاکید کردند که نیروهای مردمی و کمیته‌های دفاع از آنها با انجام عملیات انتحاری مانع از پیشروی گروه تروریستی داعش به مرکز شهر کوبانی شدند.
داعش با مقاومت کردها مجبور به عقب‌نشینی از دیگر محورها و فرار از مناطق تحت کنترل خود شده است.
این منابع همچنین از بازپس‌گیری تپه و روستای «تل‌شعیر» در حومه غربی کوبانی توسط نیروهای مردمی و غنیمت گرفتن سلاح‌ها و تجهیزات نظامی این گروه تروریستی خبر دادند.
بنابر اظهار منابع نظامی، یک دختر 14 ساله مبارز در یک عملیات انتحاری در نزدیکی مسجد الکبیر در شرق کوبانی تعدادی از عناصر تروریستی داعش را به هلاکت رساند.
موفقیت‌های مردم این شهر شمالی سوریه در شرایطی صورت می‌گیردکه تروریست‌های داعش در درگیری با ارتش سوریه در حومه دمشق و منطقه غوطه شرقی نیز متحمل تلفات و خسارات زیادی شده و مجبور به عقب‌نشینی از مواضع خود شدند.
پیشروی تروریست‌های داعش در سمت غوطه غربی دمشق در حالی صورت می‌گیرد که این گروه تروریستی از حمایت‌های لجستیکی ارتش رژیم صهیونیستی برخوردار است.
این در شرایطی است که ارتش سوریه برای مقابله با این گروه تروریستی در آمادگی کامل به سر می‌برد.
تحلیلگران معتقدند نیروهای مردمی کرد با دست خالی و نداشتن تجهیزات و تسلیحات کافی با تروریست‌های داعش مواجه شدند در حالی که نیروهای ائتلاف بین‌المللی ضد داعش ادعا می‌کردند می‌توانند تروریست‌ها را از بین ببرند.
از سوی دیگر شکست مفتضحانه تروریست‌های داعش در کوبانی در شرایطی صورت می‌گیرد که آمریکا و ترکیه و عربستان‌سعودی بیشترین حمایت‌ها را از تروریست‌های داعش انجام می‌دهند و اخیراً آنکارا با پشتیبانی، آموزش و مجهز کردن تروریست‌ها در سوریه موافقت کرده است.
برخی از منابع همچنین خبر دادند که ترکیه پایگاه‌های نظامی خود به ویژه اینجرلیک را نیز برای پرواز جنگنده‌های ائتلاف ضد داعش در اختیار آمریکا و متحدان غربی آن قرار داده است.
جوبایدن، معاون رئیس‌جمهور آمریکا همین چند روز پیش تصریح کرده نجات مردم کوبانی در استراتژی آمریکا جایی ندارد.
گروه ضد داعش
گروهی با عنوان «کفن‌سفید» با ماموریت سرکوب عناصر گروه تروریستی داعش اعلام موجودیت کرد.
رئیس این گروه ماموریت اساسی خود را «از میان بردن داعشی‌ها» و «ایجاد رعب و وحشت در دل این گروه تروریستی» عنوان کرده است.
رهبر این گروه می‌گوید تاکنون بیش از 100 عضو داعش را از میان برداشته‌اند.
رئیس این گروه علت نامیدن این گروه به «کفن سفید» را پوشاندن کفن بر تن داعشی‌ها و کشتن آنها عنوان کرد.
سایر رویدادها
* نخست وزیر روسیه گفت: آمریکایی‌ها به دنبال کانال‌های ارتباطی با بشار اسد هستند.
* مخالفان خارج‌نشین سوری در اسلامبول، احمد طعمه را به‌عنوان رئیس دولت موقت خود انتخاب کردند.
* 258 شهروند کوبانی توسط نظامیان ترکیه در مرز این کشور با سوریه در استادیومی محبوس شدند.
* منابع آمریکایی اعلام کردند که دولت واشنگتن کشورهای عربی را تحت فشار گذاشته تا نیروهای زمینی خود را به خاک سوریه اعزام کنند.

+ نوشته شـــده در پنج شنبه 93/7/24ساعــت 4:55 عصر تــوسط عباس | نظر