سفارش تبلیغ
صبا ویژن
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
پادشاه عربستان به کما رفت /بررسی مرگ ملک عبدالله پادشاه عربستان

آل سعود آخرین خاندان پادشاهی عربستان

از ابوبصیر نقل شده است که گفت: خدمت امام صادق (علیه السلام) عرض کردم: ابو جعفر امام باقر (علیه السلام) می فرمود: قائم آل محمد (عجل الله تعالی فرجه) دو غیبت دارد که یکی طولانی تر از دیگری است. 

«فرمود: آری.این امر[ظهور]تحقق نیابد مگر آنکه در خاندان فلان[آل سعود]اختلاف به وجود آید و حلقه تنگ شود و سفیانی ظهور کند و بلا سخت گردد و مرگ و کشتار مردم را فرا گیرد و آنان به حرم خدا و پیامبرش پناهنده شوند.»

روایت دیگری نیز با مضمون مشابه از امام رضا(علیه السلام) نقل شده است: بزنطی از حضرت رضا (علیه السلام) روایت می کند که فرمود:

«از جمله نشانه های فرج[ظهور]، حادثه ای است که بین 2 حرم مکه و مدینه رخ دهد. پرسیدم آن حادثه چیست؟ فرمود: تعصب قبیله ای بین 2 حرم بوجود آید و فلانی از خاندان فلان، 15 رئیس قبیله را به قتل رساند.» 

در روایت ها، از آخرین خاندان پادشاهی عربستان، با عنوان خاندان فلان یا آل فلان نامبرده شده است

توضیحات بیش تری درباره ی آخرین خاندان حاکم بر عربستان

در مورد آخرین خاندان پادشاهی حجاز، روایات ذکر شده از معصومین (علیهما السلام)، تنها به ذکر عبارت بنی فلان اکتفا نکرده و مختصات دقیق تری از آخرین پادشاه مقتدر عربستان نیز ارایه کرده اند. 

برخی از روایات، نام آخرین پادشاه عربستان را «عبدالله» عنوان کرده اند. روایت زیر از آن جمله است: 

روایتی از امام صادق(ع)درباره ی ملک عبدالله

امام صادق (علیه السلام) فرمودند: هر کس مرگ عبدالله را برای من تضمین کند، من ظهور قائم را برای او تضمین می کنم. 

 

 عبدالله بن عبدالعزیز پادشاه عربستان/شخصیتی وعده داده شده در آخرالزمان


شرایط بحرانی عربستان پس از مرگ ملک عبدالله

امام صادق (ع) در ادامه، درباره ی شرایط عربستان پس از مرگ ملک عبدالله می فرماید:

وقتی عبدالله بمیرد، مردم برای حکومت با کسی توافق نکنند و این اختلاف و درگیری به خواست خدا تا ظهور امام مهدی (عجل الله تعالی فرجه) ادامه یابد. حکومت های چند ساله پایان یافته و تبدیل به حکومت چند ماهه و چند روزه شود. 

راوی می گوید: سئوال کردم: آیا این ماجرا به طول می انجامد؟ فرمود: هرگز.»


زمان مرگ ملک عبدالله

روایات زمان مرگ آخرین پادشاه مقتدر را ماه ذی الحجه (آخرین ماه تقویم هجری قمری) عنوان کرده اند:

در ادامه ی حدیث ذکر شده در بالا، امام صادق(ع)می فرماید:

«زمانی که مردم[حجاج]در سرزمین عرفاتند[9 ذی الحجه]، سواری بر شتری راه وار وارد شده و مرگ خلیفه[ملک عبدالله]را خبر دهد.با مرگ او فرج آل محمد(ص)و گشایش کار تمام مردم[ظهور]فرا رسد.»

در این جا "شتر راهوار" کنایه از سرعت پیام رسانی و بشارت به حجاج است. در روایت دیگری آمده است که مرد شتر سواری را که در عرفات بین حاجیان خبر را منتشر می کند، کشته می شود.


--------->>>مژده: بزودی شاهد مرگ ملک عبدالله و بروز اختلاف شدید در میان آل سعود و اعراب و بسته شدن حج به روی شیعیان خواهیم بود و تا ظهور حضرت هیچ حاکمی بیشتر از چند ماه دوام نمی آورد تا هنگام ظهور که قصد فرار از عربستان میکنند


پاورقی:

زندگی نامه ی ملک عبدالله پادشاه فعلی (1392 هجری شمسی) عربستان سعودی به نقل از ویکی پدیا


ملک عبدالله بن عبدالعزیز، خادم الحرمین الشریفین، ششمین پادشاه عربستان سعودی و دهمین فرزندِ عبدالعزیز آل سعود، بنیانگذار عربستان جدید است. وی به تاریخ اول اوت 1924 میلادی (10 مرداد 1303 خورشیدی) در شهر ریاض متولد شد. ملک عبدالله پس از مرگ برادرش فهد بن عبدالعزیز، و از تاریخ اول اوت 2005 به‌مدت (8 سال) پادشاه عربستان است.


ملک عبدالله از سال 1975 معاون دوم نخست وزیر بوده‌است پستی که در عربستان به ولیعهد بعدی تعلق می‌گیرد. از سال 1982 میلادی ولیعهد عربستان شد. البته وی از سال 1995 و پس از بیماری و زمین‌گیر شدن ملک فهد عملاً تمامی اختیارات یک پادشاه را در دست گرفت. وی همچنین ریاست هیأت وزیران و فرماندهی گارد ملی عربستان سعودی را نیز عهده دار می‌باشد.


جانشینی

ملک عبدالله امسال 89 سال دارد و برادر ناتنی و ولیعهد او شاهزاده سلطان بن عبدالعزیز 80 سال داشت که زودتر از او در گذشت. کسی که بعد از شاهزاده سلطان توانست به ولیعهدی برسد، شاهزاده نایف بن عبدالعزیز بود که 2 سال از شاهزاده سلطان جوان‌تر بود. اما شاهزاده نایف، دومین ولیعهد عبدالله نیز در شانزدهم ژوئن 2012 میلادی درگذشت. پس از مرگ نایف برادرش، سلمان بن عبدالعزیز به عنوان ولیعهد پادشاهی سعودی انتخاب شد.


طبق وصیت ملک عبدالعزیز، برادر بزرگتر ولیعهد خواهد بود و در صورت استنکاف نوبت به برادر بزرگتر بعدی می رسد. این شیوه? گزینشِ سنتی در زمان ملک عبدالله پس از مرگ سلطان بن عبدالعزیز، برادر و اولین ولیعهد وی با ایجاد «هیأت بیعت» به هم خورد و عبدالله بر اساس رایزنی شورایی نایف بن عبدالعزیز و پس از مرگ نایف، سلمان بن عبدالعزیز را حتی بدون رایزنی به ولیعهدی برگزید.



+ نوشته شـــده در سه شنبه 93/10/16ساعــت 9:58 صبح تــوسط عباس | نظر