سفارش تبلیغ
صبا ویژن
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
خیز پسر شاه سعودی برای سیطره بر منابع ثروت مجتهد در پست جدید خود


مجتهد در پست جدید خود در توییتر فاش کرد که پسر شاه سعودی یعنی جانشین ولی‌عهد عربستان و وزیر دفاع این کشور، با صدور بخشنامه ای به نام ملک سلمان ضمن جدا کردن شرکت آرامکو از وزارت نفت خودش را رییس این شرکت اعلام کرد.
به گزارش العالم، این فعال عربستانی که با نام مستعار مجتهد اسراری از آل سعود را فاش می کند و گمان می رود یکی از اعضای این خاندان باشد، نوشت: شرکت آرامکو به صورتی بازسازی خواهد شد که تصمیمات در خصوص تولید، قیمت گذاری، صادرات و ثبت واردات و توزیع آن در یک دایره بسیار محدود به ریاست محمد بن سلمان صورت خواهد گرفت و بدین ترتیب وی می تواند درآمدهای حاصل از نفت را قبل از آن که وارد بودجه شود در اختیار بگیرد و بدون اطلاع وزارت نفت و وزارت دارایی آن را به هر حسابی که می خواهد منتقل کند.
 
مجتهد افزود: بدین ترتیب کشور 80 سال به عقب باز می گردد و به زمانی می رود که ملک عبدالعزیز شخصا به همین ترتیب درآمدهای نفتی را اداره می کرد و خودش تصمیم می گرفت چه میزان از آن برای کشور هزینه شود. اما مساله اینجاست که اگر مردم به دلیل عدم اطلاع از فرایندهای اداری و بودجه اقدامات ملک عبدالعزیز را نادیده گرفتند آیا با محمد بن سلمان فرزند شاه جدید، نیز همین رفتار را خواهد داشت یا خیر؟
 
مجتهد معتقد است محمد بن نایف ولی عهد و وزیر کشور عربستان از جانب محمد بن سلمان نگرانی دارد زیرا مطمئن است که ولایت عهدی اش طولی نخواهد کشید به خصوص با توجه به این که محمد بن سلمان قدرت ارتش، ثروتهای طبیعی، رسانه و گارد پادشاهی را به دست گرفته و حالا بن نایف نگران است که با صدور یک تصمیم شاهانه وی از هرگونه قدرتی مانند وزارت کشور یا شورای سیاسی و امنیتی نیز خلع شود.
 
وی می افزاید: درحال حاضر شاهزاده های سعودی درباره اقدام بعدی محمد بن سلمان گمانه زنی می کنند و احتمال می دهند ارگان بعدی که وی قصد به دست آوردن آن را داشته باشد گارد ملی یا وزارت کشور باشد.
 
مجتهد در ادامه از آثار بلند اقبالی بن سلمان بر عبدالعزیز بن فهد که در حال حاضر در نیویورک است سخن گفته و خاطرنشان می کند او بیشترین آسیب روحی و روانی را از جایگاهی که محمد بن سلمان به دست آورد متحمل شده است و هر دارو و وسیله دیگری را اعم از حلال و حرام برای آرام کردن خود به کار برده است.
 
اطرافیان او می گویند که عبدالعزیز از این که در زمان پادشاهی پدرش مانند محمد بن سلمان به دنبال پول و قدرت نرفته پیشمان است. این در حالی است که بن فهد در زمان پادشاهی پدرش دست کم 300 میلیارد دلار پول جمع کرده اما در حال حاضر به دلیل حسادت به محمد بن سلمان گویی رو به مرگ است.
 
مجتهد درباره خالد التویجری، رییس سابق دیوان پادشاهی، نیز می نویسد: تعدادی از دختران و پسران ملک عبدالله از بن نایف خواستند که التویجری را درباره سرنوشت اموال منقول و غیرمنقول ملک عبدالله بازخواست کند و یکی از پسران ملک عبدالله نیز خواهران و برادران خود را قانع کرد که التویجری با سوء استفاده از اعتماد ملک عبدالله بسیاری از اموال شخصی او را تصرف کرده و برای این کار ممکن است با متعب و عبدالعزیز دو تن از پسران وی همدستی کرده باشد.
 
وی می افزاید: علی رغم اصرار آنها بر این درخواست اما محمد بن نایف از ترس حمایت جریان فراماسونری جهانی از التویجری و نیز به منظور پرهیز از برخورد مستقیم با متعب بن عبدالله هیچ قولی به آنها نداده است.


[تصویر: malek-abdollah-5.jpg]
آل سعود در دستان امریکا


+ نوشته شـــده در چهارشنبه 94/2/16ساعــت 9:44 صبح تــوسط عباس | نظر