سفارش تبلیغ
صبا ویژن
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
ابتکار اسناد «امضای برجام» را منتشر کرد! علی رغم اظهار نظر رئیس
بسمه تعالی

 

علی رغم اظهار نظر رئیس جمهور درباره عدم امضای توافق توسط ایران، اسناد منتشر شده حاکی از امضای مسئولان ایرانی پای توافق هسته ای است!

جام نیوز: در کنفرانس خبری رئیس جمهور یکی از خبرنگاران از رئیس جمهور در رابطه با ارسال برجام به مجلس پرسید و گفت: «آیا این انتظار قانونی وجود نداشت که براساس اصول 77 و 125 قانون اساسی که از نظر قانون در خصوص تعهدات و معاهده‌های خارجی کاملاً‌روشن است دولت به وظیفه خود در این زمینه عمل کند و بررسی برجام را به عنوان یک لایحه به مجلس بفرستد؟»

 

 

رئیس جمهور در پاسخ به این سوال مدعی شد که توافقی امضا نشده و افزود: طبق قانون اساسی و براساس اصل 77 و 125 که در واقع این اصل بیشتر بند 77 آن را بیشتر تبیین می‌کند، در اصل 25 قانون می‌گوید وقتی یک توافقنامه و معاهده‌ای را رئیس‌جمهور یا نماینده رئیس‌جمهور امضاء می‌کند باید آن را برای تصویب به مجلس فرستاد. ما چیزی را امضاء نکردیم نه تنها رئیس‌جمهور بلکه نماینده رئیس‌جمهور هم چیزی را امضاء نکرده است.» اما برخی اسناد حاکی از امضای برجام توسط مسئولین ایرانی است.

 

در همان ایام اعلام توافق هسته ای صفحه رسمی وزارت خارجه آلمان برای اولین بار تصویر برجام را منتشر کرد. تصویری که نشان می دهد برجام توسط مسئولین کشورهای مختلف از جمله وزیر خارجه دولت راستگویان امضا شده است.

 

 

معصومه ابتکار معاون رئیس جمهور نیز ساعاتی پس از اعلام پایان مذاکرات هسته ای با ذوق زدگی همین تصویر را بر روی صفحه خود در توئیتر قرار داد!

 

 

به نظر می رسد علی رغم تصریح رهبر معظم انقلاب بر طی شدن مسیر قانونی متن جمع بندی شده در وین، دولتمردان تمام تلاش خود را برای جلوگیری از طی شدن مسیر قانونی مشخص شده قرار داده اند!


+ نوشته شـــده در دوشنبه 94/6/9ساعــت 8:39 صبح تــوسط عباس | نظر