سفارش تبلیغ
صبا ویژن
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
چه کسی متن غلط درباره سخنان رهبر انقلاب را در اختیار وزیر اطلاعا
0
  • بسمه تعالی
  •  

    هفته گذشته وزیر اطلاعات با حضور در برنامه زنده سیما، از روی برگه، جملاتی را به نقل از رهبر انقلاب مبنی برعدم عبور مذاکره کنندگان ازخطوط قرمز خواند و گفت:  «رهبر انقلاب فرموده اند، این خط تبلیغی دروغ که گفته می شود از خطوط قرمز عبور شده است، صحت ندارد!»
     
    خوشبختانه امروز ایشان این خطای فاحش را با صدور اطلاعیه ای این چنین اصلاح کرد: «در برنامه تلویزیونی نگاه یک از قول مقام معظم رهبری نقل شد که (این خط تبلیغی دروغ که از خطوط قرمز عبور شده است صحت ندارد) پس از مراجعه به متن سخنرانی معظم له ملاحظه شد که عبارت صحیح این است (این خط تبلیغی غیر صحیح که از برخی خطوط قرمز رسمی در جلسات خصوص صرف نظر شده است خلاف واقع و دروغ است) ضمن پوزش از معظم له و مردم شهید پرور در نقل خطای بیان معظم له از منتقدین محترمی که ما را به این خطای در نقل توجه دادند صمیمانه سپاسگزاری می شود.»
     
    ضمن تشکر از ایشان که این خطا فاحش را اصلاح کردند، اما چند سئوال مطرح است:
     
    اولا: ایشان نوشته اند که بعد از مراجعه به متن سخنرانی رهبری، متن صحیح را دیده اند و این در حالی است که در برنامه زنده، وی از روی متنی که در دست داشت، آن جملات را به نقل از رهبری خواندند. پس قبلا کسی به بیانات رهبری مراجعه و متنی را برای وزیر تهیه کرده است. ثانیا: تفاوت متن صحیح و متن غلط آنقدر زیاد است که احتمال خطای غیر عمد در آن بعید و حتی غیر ممکن به نظر می رسد!
     
    ثالثا: با توجه به مشغله کاری، بعید به نظر می رسد که وزیر محترم به صورت طبیعی خودش این متن را تهیه کرده باشد بلکه قاعدتا اطرافیانی این کار را برای وی انجام داده اند.
     
    رابعا: وظیفه وزارت اطلاعات این است که سرخط جریانی که خط تبلیغی دروغی که رهبرى اشاره کرده اند را مشخص کند نه اینکه خودش در پازل همان خط تبلیغی قرار بگیرد!
     
    حال سؤال این است که چه کسی آن متن غلط را در اختیار وی قرار داده است تا در برنامه زنده به نقل از رهبر انقلاب قرائت کند؟ آیا وزیر محترم نباید در حلقه اطرافیان و مشاورین خود ت?مل بیشتری کند؟
     
    در دوره پسا توافق که به تعبیر رهبر معظم انقلاب مهمترین برنامه دشمن، نفوذ است و این وزارتخانه نیز مهمترین رکن مقابله با نفوذ، با توجه به خطاهای فاحش از این دست، چه تضمینی برای مقابله با نفوذ دشمن وجود دارد؟! نکته مهم این است که سابقه مواردی از این دست در عملکرد ایشان وجود دارد.
     
    در زمان رای اعتماد، از طرف وزارت اطلاعات جزوه ای به عنوان برنامه وزیر در بین نمایندگان توزیع شد که بعد از یک روز به دلیل برخی مسائل سؤال برانگیز در آن، جمع آوری و برنامه دیگری توزیع شد.
     
    سال گذشته نیز موضوع حضور یک خبرنگار روزنامه های اصلاح طلب به عنوان همراه وزیر در جلسه بررسی مسائل امنیتی با تعدادی از نمایندگان که وزیر خودش، این خبرنگار اصلاح طلب را فرزند معنوی اش معرفی کرده بود، مساله ای برای وزیر شد که هنوز پایان نیافته.
     
    در ماه رمضان، رهبر انقلاب در پاسخ به سؤال دانشجویان مبنی بر نقل مطالب غیر واقعی برخی مسئولان از طرف رهبری فرمودند: «اگر از قول حقیر، کسی چیزی بگوید و به گوش من برسد و خلاف باشد، ما به خود او بلافاصله تذکر می دهیم... می گوییم آقا! شنیدیم این را شما از قول ما گفتید و باید خودتان اصلاح کنید.»

    + نوشته شـــده در دوشنبه 94/6/9ساعــت 8:49 صبح تــوسط عباس | نظر