سفارش تبلیغ
صبا ویژن
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
بسمه تعالی انقلابیون یمن فرمانده بلکواتر و 15عضو این گروه را به
انقلابیون یمن با حمله به نیروهای بدنام بلک‌واتر که توسط سعودی‌ها اجاره شده‌اند دستکم 16 تن از آنها از جمله فرمانده بلک واتر در یمن را به هلاکت رساندند.

«شکارچی‌ها در یمن شکار شدند.» نیروهای بدنام بلک واتر که در پوشش سربازان کلمبیایی به استخدام آل سعود در آمده‌اند تا شکست‌های عربستان در یمن را جبران کنند، از سوی انقلابیون یمنی شکار شدند. 
به گزارش فارس، حداقل 16 تن از نیروهای شرکت «بلک واتر» که در خدمت ائتلاف عربستان در یمن در آمده‌اند کشته شدند. در میان این 16 مزدور، یک مستشار انگلیسی، یک استرالیایی و یک فرانسوی نیز دیده می‌شود.
 فرمانده نیروهای «بلک واتر» در یمن در استان «تعز» واقع در جنوب غربی این کشور به هلاکت رسیده است. «ماسیاس باکنباه» که اصالتا مکزیکی است، قصد داشت با پشتیبانی مزدوران سودانی، خود را به اردوگاه نظامی «العمری» نزدیک منطقه «ذباب» و «باب المندب» برساند، ولی در این مسیر به دام نیروهای یمنی افتاد. در پی افزایش تلفات نظامیان اماراتی و مزدوران عربستان در یمن، شرکت امنیتی بلک واتر آمریکا، آدم‌کش‌های خود را برای کمک به نیروهای ائتلاف سعودی به یمن اعزام کرده است.
راز حضور سودان در یمن
از سوی دیگر، پایگاه تحلیلی المانیتور در گزارشی اعلام کرد، حمله عربستان به یمن، یک «فاجعه» برای عربستان به بار آورد و این کشور مجبور شد تا از سودان و برخی دیگر از کشورهای آفریقایی برای ورود نیروی زمینی به یمن درخواست کمک کند. المانیتور در این گزارش به اوضاع نابسامان اقتصادی سودان اشاره و اعلام کرد این کشور برای خروج از ورشکستگی اقتصادی دست به دامان کشورهای حاشیه خلیج فارس شده است. در این گزارش آمده، عربستان یک میلیارد دلار در ابتدای سال 2015 و قطر نیز در جریان سفر سال گذشته «عمر البشیر» به دوحه یک میلیارد دلار به سودان کمک مالی کرده‌اند. المانیتور در ادامه تاکید کرد،  اما این کمک‌ها رایگان نبود، سودان در حال حاضر با شرکت در جنگ یمن هزینه این کمک‌ها را می‌پردازد و در هفته‌های گذشته صدها سرباز و افسر سودانی به نیروهای این کشور در یمن اضافه شده‌اند تا مجموع این نیروها به هزار سرباز برسد. همچنین «عوض بن عوف» وزیر دفاع سودان اعلام کرده که شش هزار نیروی ذخیره آماده هستند تا در صورت نیاز به یمن بروند.
این پایگاه آمریکایی در ادامه یادآور شد: این نزدیکی سودان به کشورهای شورای همکاری خلیج‌فارس  در حالی است که این کشور با ایران روابط عمیقی داشت... اما سودان پس از نزدیکی به شورای همکاری خلیج فارس، تلاش کرده تا سطح روابط با ایران را کاهش دهد، با این بهانه که ایران از حمایت اقتصادی سودان پس از جدایی جنوب اجتناب کرده است. طبق این گزارش سودان خود را به قیمت 2 میلیارد دلار و همچنین دوری از ایران به آل‌سعود فروخت.
سایر رویدادها
* منابع یمنی اعلام کردند که یک فروند جنگنده اف 16 عربستان هنگام فرود در پایگاه هوایی العند واقع در شمال شهر عدن در جنوب یمن سقوط کرده است. 
*سخنگوی انصارالله در کنفرانسی خبری اعلام کرد براساس آنچه توافق شده، آتش‌بس یمن در 14 ماه جاری (دسامبر) برابر با 23 آذرماه و پیش از مذاکرات ژنو برقرار خواهد شد.
*نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی یمن توانستند چهار روستا را در منطقه جیزان عربستان به کنترل درآورند.

+ نوشته شـــده در یکشنبه 94/9/22ساعــت 8:17 صبح تــوسط عباس | نظر