سفارش تبلیغ
صبا ویژن
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
بسمه تعالی سیلی محکم انصارالله به آمریکا انقلابیون یمن در آستانه
انقلابیون یمن در آستانه آتش‌بس موقت، با شلیک دقیق یک موشک توشکا به مقر فرماندهی ائتلاف سعودی بیش از 150 نظامی ائتلاف سعودی از جمله فرمانده نیروهای ویژه عربستان و 42 نظامی بلک‌واتر را به هلاکت رساندند.


ارتش و کمیته‌های مردمی یمن  بار دیگر ضرب شستی به  مثلث شوم عربستان، آمریکا و امارات نشان دادند که تا عمر دارند، آنرا فراموش نخواهند کرد. در حالی که آتش‌بس هفت روزه یمن از ساعت 24 دیشب به مرحله اجرا درآمده است ارتش یمن یک روز قبل‌تر از آتش‌ بس با شلیک یک موشک، ائتلاف سعودی را در بهت فرو برد. به گزارش فارس، ارتش یمن بامداد دوشنبه با شلیک یک موشک توشکا به محل تجمع نیروهای ائتلاف سعودی در جنوب غرب یمن، حدود 150 نظامی ائتلاف را به هلاکت رساند. شبکه خبری المسیره اعلام کرده این موشک به مرکز فرماندهی عملیات ائتلاف سعودی در منطقه «شعب الجن» در «باب المندب» شلیک شده و دقیقا به هدف اصابت کرده است. به گزارش این شبکه یمنی، جسد سوخته 146 نظامی ائتلاف عربستان به شهر عدن و اردوگاه عمران منتقل شده و ائتلاف سعودی یک کشتی را هم  برای امداد پزشکی به ساحل تعز اعزام کرده است تا زخمی‌ها را از نزدیکی باب‌المندب منتقل کند. یک منبع نظامی یمنی در این ارتباط به المسیره گفته: تعداد کشته‌های ائتلاف سعودی در این حمله در مجموع 152 نفر است که حداقل 23 نفر آنها  سعودی، 9 نفر اماراتی، هفت افسر مغربی و 42 نفر نیز جزو نیروهای  عضو تیم «بلک واتر» آمریکا هستند. بنابر گزارش منابع اماراتی سرهنگ «عبدالله سهیان» فرمانده نیروهای ویژه عربستان در یمن و سرهنگ اماراتی، «سلطان محمد بن هویدن الکتبی» در میان کشته شدگان هستند. این حمله به منهدم شدن کامل ساختمان‌های مقر فرماندهی عملیات ائتلاف متجاوز عربی و منهدم شدن سه هلی‌کوپتر آپاچی، بیش از 40 خودروی نظامی و پنج خودروی زرهی وابسته به شرکت بلک واتر منجر شده است. این حملات یک روز پس از آن صورت گرفت که ارتش و کمیته‌های مردمی پایگاه هوایی «الخالد» در «خمیس مشیط» در جنوب عربستان را با موشک «قاهر1» هدف قرار دادند. هنوز از میزان تلفات و خسارات این حمله موشکی خبری منتشر نشده است. پیش‌از این حمله نیز ارتش یمن با موشک «توشکا» و «قاهر1» فرودگاه «جیزان» عربستان را هدف قرار داده بود.  هفته گذشته نیز 16 مزدور بلک واتر از جمله فرمانده این گروه در یمن توسط انقلابیون یمنی از پای درآمدند. این ضربه مهلک به منزله یک سیلی سخت به گوش آل‌سعود، آمریکا و امارات است که در قتل‌عام غیرنظامیان یمن حد و مرزی نمی‌شناسند.
مذاکرات ژنو2
از سوی دیگر مذاکرات صلح یمن در حالی امروز در ژنو از سر گرفته می‌شود که همچنان تردیدهایی درباره موفقیت‌آمیز بودن آن وجود دارد. «اسماعیل ولد الشیخ احمد» فرستاده سازمان ملل متحد گفته است هدف از این مذاکرات اعلام آتش بس دائمی و بهبود اوضاع انسانی و بازگشت به دوره گذار سیاسی منظم است. بنابر اعلام طرفین، پیش از آغاز این مذاکرات آتش‌بس در یمن با هدف پیشبرد مذاکرات به مدت هفت روز اجرا خواهد شد. این درحالی است که همواره در آتش‌بس‌های قبلی ائتلاف متجاوز سعودی آتش‌بس را نقض کرده است.  پیش از این نیز سازمان ملل دو تلاش ناموفق برای حل بحران یمن داشته است که علت آن موضع گیری‌های نامناسب عربستان و «منصور هادی» و عدم پایبندی آنها به آتش بس بوده است. روزنامه الاخبار لبنان نیز اعلام کرده عربستان تلاش می‌کند ژنو 2 را تنها یک نشست سیاسی نشان دهد. سخنگوی انصارالله نیز تاکید کرده اگر خدای ناکرده گفت‌وگوها در ژنو شکست بخورد، دیگر اعتماد به سازمان ملل که ناظر بر گفت‌وگوهایی از این دست است، ضعیف می‌شود.

+ نوشته شـــده در سه شنبه 94/9/24ساعــت 9:13 صبح تــوسط عباس | نظر