سفارش تبلیغ
صبا ویژن
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
بسمه تعالی تجمع اعتراضی مقابل سفارت عربستان در تهران و کنسولگری
با تاریک‌شدن هوا و افزایش تعداد معترضین، جمعیت به سمت درب ورودی سفارت در تهران رفته و تعدادی از آنها وارد ساختمان سفارت شدند. همزمان با حضور جمعیت در ساختمان سفارتخانه آتش‌سوزی نیز گسترش می‌یابد. با حضور آتش نشانی تهران، آتش سوزی در ساختمان سفارت مهار و معترضان نهایتا پس از حضور سردار ساجدی‌نیا و سردار مومنی به خارج از سفارتخانه هدایت می‌شوند.
رجانیوز-گروه سیاسی: در پی اعدام شیخ النمر از روحانیون برجسته عربستان، عصر امروز تجمعات اعتراضی خودجوشی در مقابل سفارت این کشور در تهران و کنسولگری آن در مشهد شکل گرفت.
به گزارش رجانیوز، در تجمع و اعتراض تعدادی از مردم مقابل کنسولگری عربستان سعودی در مشهد و سفارت آن کشور در تهران علاوه بر آتش سوزی بخشی از این دو ساختمان، تعدادی از تجمع کنندگان وارد محوطه سفارت در تهران شدند. همچنین پرچم کنسولگری عربستان در مشهد نیز توسط مردم معترض پایین آورده شد.
 
بر اساس اخبار بدست آمده توسط خبرنگار رجانیوز، با تاریک‌شدن هوا و افزایش تعداد معترضین، جمعیت به سمت درب ورودی سفارت در تهران رفته و تعدادی از آنها وارد ساختمان سفارت شدند. همزمان با حضور جمعیت در ساختمان سفارتخانه آتش‌سوزی نیز گسترش می‌یابد. با حضور آتش نشانی تهران، آتش سوزی در ساختمان سفارت مهار و معترضان نهایتا پس از حضور سردار ساجدی‌نیا و سردار مومنی به خارج از سفارتخانه هدایت می‌شوند.
سردار ساجدی‌نیا گفت: «عده ای از این افراد اقدام به پرتاب سنگ و کوکتل مولوتف به ساختمان سفارت کردند که باعث آتش سوزی قسمتی از ساختمان سفارت عربستان شد.» وی با بیان اینکه متاسفانه در این اقدام غیرقانونی و خودسر تعدادی از نیروهای پلیس نیز زخمی شدند، افزود: «در جریان این اتفاق تعدادی از این افراد وارد ساختمان سفارت شدند که با توجه به اقدامات پلیس عده ای از آنها دستگیر شدند.» این تجمع نهایتا با هدایت پلیس حدود ساعت یک و نیم نیمه شب پایان می‌یابد.
 
 
 
این اتفاقات در حالی رخ داده که سرپرست سفارت رژیم سعودی، امروز به وزارت امور خارجه ایران فراخوانده شده بود و متقابلاً ریاض نیز سفیر ایران را احضار کرده و یادداشت اعتراضی را تسلیم وی نمود.
گزارش‌ها حاکی از آن است که کلیت این اعتراضات، به صورت مسالمت‌آمیز برگزار شده اما عده‌ای از معترصان خشمگین، وارد سفارت عربستان سعودی شده‌اند که انتشار اخبار و تصاویر این اقدام در شبکه‌های اجتماعی باعث جلب توجه افکار عمومی شده است. 

+ نوشته شـــده در یکشنبه 94/10/13ساعــت 8:24 صبح تــوسط عباس | نظر