سفارش تبلیغ
صبا ویژن
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
بسمه تعالی کلینتون افزود: ایران همچنان به دلیل پیگیری برنامه موش
کلینتون افزود: ایران همچنان به دلیل پیگیری برنامه موشک های بالستیک ناقض قطعنامه های شورای امنیت است و حل این مشکل نیازمند عزم راسخ و طراحی تحریم های جدید علیه ایران است
کلینتون افزود: ایران همچنان به دلیل پیگیری برنامه موشک های بالستیک ناقض قطعنامه های شورای امنیت است و حل این مشکل نیازمند عزم راسخ و طراحی تحریم های جدید علیه ایران است

گروه سیاسی-رجانیوز: سرشناس‌ترین چهره دموکرات انتخابات ریاست جمهوری آمریکا مدعی شد که «برجام» به معنای پایان دغدغه‌های غرب نیست و آمریکا باید ایران را به دلیل آزمایش موشک‌های بالستیک تحت فشار قرار دهد.


به گزارش رجانیوز به نقل از مهر، چند ساعت پس از اعلام لغو تحریم های آمریکایی به عنوان بخشی از توافق هسته ای ایران، «هیلاری کلینتون» نامزد پیشتاز حزب دموکرات در انتخابات ریاست جمهوری سال 2016، اعمال تحریم های جدید علیه ایران را به بهانه مخالفت با برنامه موشک های بالستیک این کشور خواستار شد.


کلینتون که پیشتر «باراک اوباما» رئیس جمهوری آمریکا را به دلیل تلاش برای حصول توافق هسته ای و آزادی چهار جاسوس ایرانی - آمریکایی محبوس در ایران مورد ستایش قرار داده بود، هشدار داد که این دستاوردها به معنای پایان همه دغدغه های مرتبط با ایران نخواهد بود.


وی مدعی شد: ایران همچنان به دلیل پیگیری برنامه موشک های بالستیک ناقض قطعنامه های شورای امنیت است و حل این مشکل نیازمند عزم راسخ و طراحی تحریم های جدید علیه ایران است.


کلینتون در ادامه ادعاهای خود زندانی شدن جاسوس های دو تابعیتی را ناعادلانه خوانده و ایران را تهدیدی مداوم برای ثبات و صلح خاورمیانه توصیف کرد.


وی که از حادثه بازداشت موقت 10 تفنگدار آمریکایی به دلیل ورود غیرقانونی به آب های ایران و انتشار تصاویر آنها دلخور بود مدعی شد: آمریکا نباید از ایران به دلیل آزاد سازی جاسوس های آمریکایی تشکر کند!


با این حال وی از آنچه که دستاوردهای آمریکا می خواند به عنوان گام های مثبت در جهت تضمین امنیت آمریکا، متحدین این کشور و تمامی جهان نام برد.
کلینتون از این بابت به اوباما تبریک گفت و با کمال خودبینی نقش خود را در آغاز این فرایند ستود.


جالب آنکه این سیاستمدار آمریکایی در حالی خشم خود را متوجه برنامه موشک های بالستیک ایران کرد که گویی از قرار هیچ مشکلی با ارسال سلاح به همسایگان خاورمیانه ای ایران ندارد که به جرایم حقوق بشری اثبات شده متهم هستند.


ناگفته نماند در طول تبلیغات انتخاباتی کلینتون، رسانه ها همواره گزارش هایی را مبنی بر حمایت گسترده بازیگران منطقه ای از وی منتشر کرده اند. قطر و عربستان سعودی میلیاردها دلار به بنیاد کلینتون کمک مالی کرده اند و البته هیلاری کلینتون هم در زمان عهده داری سمت وزارت امور خارجه خوش خدمتی خود را به آنها با تسهیل عقد قراردادهای تسلیحاتی اثبات کرده است.  

گفتنی است که این سخنان در حالی مطرح می‌شود که برجام طبق ادعاهای موجود وارد اولین روز اجرایی خود شده است و پس از انجام تعهدات ایران، در این مرحله آمریکا قصد آن را دارد که  توقف موقت برخی از تحریم‌ها را به اجرا درآورد.


+ نوشته شـــده در یکشنبه 94/10/27ساعــت 11:46 صبح تــوسط عباس | نظر