سفارش تبلیغ
صبا ویژن
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
بسمه تعالی یک روزپس از اجرای برجام؛ امریکا 11 ایرانی را تحریم کر
گروه بین الملل-رجانیوز: درست یک روز پس از آنکه تعدادی از تحریم‌های اقتصادی علیه ایران به دلیل اجرای توافق هسته‌ای برداشته شد، وزرات خزانه داری ایالات متحده، تحریم‌های جدیدی را بر سر برنامه موشکی ایران – نه برنامه هسته‌ای – اعمال کرد.
به گزارش رجانیوز این تحریم‌ها 11 شرکت و فرد مختلف را نشانه گرفته که در مسیر تولید برنامه موشکی بالستیک جمهوری اسلامی ایران نقش داشته‌اند. در بیانیه رسمی وزارت خزانه داری آمریکا آمده است: «این اقدام با
هماهنگی و تایید دولت آمریکا به منظور جلوگیری از گستارش برنامه موشکی بالستیکی ایران اجرا شده است.»
این اعلامیه که خبر از تحریم‌های جدید می‌دهد، دقیقا یک روز پس از اجرایی شدن توافق هسته‌ای ایران و آمریکا (برجام) و همچنین مبادله زندانیان از سوی طرفین اعلام شده است؛ روزی که آژانس بین‌المللی انرژی اتمی نیز تایید کرد که ایران تعهدات خود در چارچوب توافق هسته‌ای را به طور صحیح و کامل انجام داده است.
 
در حال حاضر، تحریم‌های ایالات متحده بر روی مساله حمایت از تروریسم، حقوق بشر و فعالیت‌های موشکی ایران متمرکز شده و ادامه خواهد داشت. تحریم‌های جدید وزارت خزانه داری مربوط به برنامه موشکی ایران است.
 
البته روزنامه وال استریت ژورنال درباره تحریم‌های جدید نوشته است: مقامات ایرانی نظیر آیت‌الله خامنه‌ای به آمریکا هشدار داده‌اند که هرگونه تحریم اقتصادی جدید به هر بهانه‌ای به معنای نقش برجام خواهد بود. از سوی دیگر، مقامات رسمی دولت آمریکا معتقدند که اقدام جدید وزارت خزانه‌داری در اعمال تحریم‌های تازهکاملا قانونی و در راستای تروریسم و حقوق بشر است و فعالیت‌های موشکی ایران چیزی جدا از برنامه هسته‌ای و توافق هسته‌ای هستند.

+ نوشته شـــده در دوشنبه 94/10/28ساعــت 9:20 صبح تــوسط عباس | نظر