سفارش تبلیغ
صبا ویژن
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
بسمه تعالی بی غیرتی اینجاست آقای روحانی! وطن امروز نوشت: دیوانعا

وطن امروز نوشت: دیوانعالی آمریکا در اقدامی خلاف قوانین بین‌المللی 2 میلیارد دلار از دارایی‌های ایران در سیتی‌بانک نیویورک را مصادره کرد. این اقدام به بهانه دست داشتن ایران در انفجار مقر تفنگداران آمریکایی در بیروت در سال 1983 رخ داده است. به گزارش «وطن امروز» آمریکایی‌ها هیچ سندی برای اثبات این ادعا ندارند و جمهوری اسلامی ایران نیز بارها این ادعا را رد کرده است.

دولت اوباما و کنگره نه‌تنها در این رای دیوانعالی آمریکا موثر بوده‌اند بلکه پس از صدور رای نیز از اینکه دیوانعالی رای دادگاه فدرال را تایید کرده، ابراز خرسندی کردند.  به اعتقاد کارشناسان این اقدام آمریکا علیه ایران در پسابرجام می‌تواند منجر به یک بدعت خطرناک علیه ایران شود و سایر کشورها نیز به تبعیت از آمریکا، اموال ایران در کشور خود را به بهانه‌های مختلف مصادره کنند! 

خفت‌گیری آمریکا و غارت اموال ایران در این کشور اگرچه به خبر نخست رسانه‌های آمریکایی تبدیل شده است و برخی خبرگزاری‌های غربی نیز به انعکاس آن پرداخته‌اند اما در ایران مانند همیشه، رسانه‌های حامی دولت ترجیح دادند دستبرد 2 میلیارد دلاری آمریکا به اموال ایران را «سانسور» کنند تا یک بار دیگر و این بار با شدت بیشتر برای آمریکایی‌ها دم تکان دهند. 

نکته تاسف‌آور این است که روزنامه‌های حامی حسن روحانی در صفحه نخست خود حتی کوچک‌ترین اشاره‌ای به غارت 2 میلیارد دلار ایران در آمریکا نکرده‌اند! تا یک بار دیگر نشان دهند آنچه برای آنها دارای اهمیت است، منافع باندی و حزبی است و نه منافع ملی.  محمدجواد ظریف اخیرا در گفت‌وگو با گاردین، نسبت به عدم اجرای تعهدات آمریکا در برجام ابراز نگرانی کرد و گفت جریان سیاسی متبوع او بشدت نیازمند اجرای تعهدات آمریکا در ایران است. وقتی در عالی‌ترین سطح دیپلماسی کشور، اینگونه منافع ملی به سخره گرفته می‌شود، شاید نباید انتظار غیرتمندی نسبت به منافع ملی از حامیان رسانه‌ای آقای روحانی داشت.  به نظر می‌رسد حسن روحانی که در سخنرانی خود در سمنان خواستار توجه به غیرت و تعصب ملی شده بود، اکنون لازم است مقداری هواداران خود را با بدیهیات غیرت و تعصب آشنا کند.  برای شروع آموزش غیرت در رسانه‌های حامی دولت، خوب است ماجرای پرواز شماره 655 ایران‌ایر که 12 تیرماه 67 توسط ناو آمریکایی وینسنس با موشک هدف قرار گرفت و تمام 290 سرنشین آن از جمله 66 کودک کشته شدند، به آنها یادآوری شود.  البته چه خوب شد در آن زمان یعنی در تیرماه 1367 ایران هنوز به تربیت‌شدگان دولت اصلاحات مبتلا نشده بود که چه بسا اگر اینگونه بود، بعید نبود جنایت ناو آمریکایی وینسنس را سانسور می‌کردند!


+ نوشته شـــده در یکشنبه 95/2/5ساعــت 9:26 صبح تــوسط عباس | نظر