سفارش تبلیغ
صبا ویژن
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
بسمه تعالی نوشیدنیهای آرامبخش نوشیدنیهای آرامشبخش به گوشتان خورد

نوشیدنی‌های آرام‌بخش

‌
بفرمایید نوشیدنی پست مدرن! 
البته به جد طعم خوبی داره در کنار ظاهر جذابش... #کافه_بیهنر 
#cocktail #iran #partytime | Farzan Balkani Instagram photos @artlesshand profile on Instagram Profile. Pictures, likes, comments, followers and more. Click here to see profile.

باشگاه آنلاین خلیج فارس !باشگاه آنلاین خلیج فارس !

نوشیدنی‌های آرامش‌بخش به گوشتان خورده است؟ خیلی از افراد راجع به نوشیدنی‌های انرژی‌زا اطلاعاتی دارند و اغلب آنها را مصرف می‌کنند، اما ممکن است در این میان افرادی هم باشند که دنبال کاهش استرس باشند. اگر شما هم جزو این گروه هستید، بد نیست بدانید نوشیدنی‌های آرامش‌بخش، نوشیدنی‌هایی غیرالکلی هستند که ذرات آرامش‌بخش آن در طبیعت یافت می‌شوند.


این نوشیدنی‌ها نه تنها استرس را کاهش می‌دهند، بلکه باعث بهبود تمرکز ذهن و خواب بهتر می‌شوند. خواندن این مقاله را که در مورد نوشیدنی‌های کاهش‌دهنده استرس است از دست ندهید.
دمنوش بابونه با شیر برای زمانی که
 مضطرب هستید
خواص آرامش‌بخش بابونه برای رفع اضطراب و عصبانیت به خوبی شناخته شده است. شیر گاوهایی که از علف تغذیه کرده‌اند نیز حاوی اسید لینولئیک، گونه‌ای از اسیدهای چرب است که می‌تواند جریان خون را به مغز افزایش دهد و اثر هورمون استرس کورتیزول را معکوس کند. ترکیب این دو نوشیدنی آرامش‌بخش به همراه کمی عسل می‌تواند اثر ضد اضطراب آنها را به حداکثر برساند.
مقدار کمی عسل را با شیر مخلوط کنید. شیر تریپتوفان را به مغز می‌رساند، سپس به سرتونین تبدیل می‌کند و سرتونین در تاریکی به ملاتونین تبدیل می‌شود که ملاتونین مسئول چرخه خواب و بیداری است.
آب ولرم و لیمو برای زمانی که
 به تمرکز نیاز دارید
کم شدن آب بدن می‌تواند تا حد زیادی مانع تمرکز شود، به همین دلیل مصرف مداوم آب، کاری بسیار هوشمندانه است، اما اضافه کردن چند قطره آب لیمو یا یک تکه لیمو به آبی که می‌نوشید، می‌تواند توانایی ذهنی را برای انجام فعالیت‌هایی که به تمرکز بیشتری نیاز دارد، افزایش دهد.
نوشیدنی کفیر برای زمانی 
که غمگین هستید
پروتئین‌های موجود در ماست چکیده و کفیر می‌تواند موجب افزایش سطح پیام‌رسان‌های عصبی کنترل‌کننده ناراحتی شود. این خوراکی‌ها همچنین حاوی پروبیوتیک نیز هست، موادی که طبق برخی تحقیقات انجام شده می‌تواند مانع افسردگی شود و حتی در درمان آن موثر باشد.
آب آلبالو و گیلاس برای رفع بی‌قراری
اگر کلافه و بی‌قرار هستید و نمی‌توانید بخوابید، کمی آب آلبالو یا گیلاس بنوشید. بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که با نوشیدن آب آلبالو دو بار در روز می‌توانید شب‌ها 90 دقیقه بیشتر بخوابید چرا که این میوه حاوی ملاتونین، هورمون تنظیم‌کننده چرخه خواب و بیداری و اسیدهای آمینه‌ای است که می‌تواند شما را به خوابی عمیق و طبیعی فرو برد. البته اگر شب‌ها آب گیلاس را نوشیدید می‌توانید به آن وانیل هم اضافه کنید.
اضافه کردن چند قطره آب لیمو یا یک تکه لیمو به آبی که می‌نوشید، می‌تواند توانایی ذهنی را برای انجام فعالیت‌هایی که به تمرکز بیشتری نیاز دارد، افزایش دهد.
خواب آرام با نوشیدن شیر داغ
نوشیدن شیر داغ باعث آرامش و خواب راحت می‌شود. جالب است بدانید شیر حاوی اسید آمینه‌ای به نام تریپتوفان است که برای کاهش استرس ضروری است. شیر نوشیدن باعث آرامش روانی و خواب‌آلودگی می‌شود. شما همچنین می‌توانید مقدار کمی عسل را با شیر مخلوط کنید. شیر تریپتوفان را به مغز می‌رساند، سپس به سرتونین تبدیل می‌شود و سرتونین در تاریکی به ملاتونین تبدیل می‌شود و ملاتونین مسئول چرخه خواب و بیداری افراد است. ترکیب شیر با عسل همچنین تاثیرات آنتی اکسیدانی را افزایش می‌دهد.
چای گیاهی را با عسل بخورید
انواع چای به‌خصوص چای سبز از جمله نوشیدنی‌های دیگری است که باعث کاهش استرس می‌شود. چای بابونه و اسطوخودوس هم آثار آرامش‌بخش خودش را همراه دارد. اپی‌ژنین موجود در بابونه به گیرنده‌های مغز می‌چسبد و آثار ضد اضطرابی دارد. این گیرنده‌ها نقشی اساسی در تنظیم سیستم عصبی مغز دارند و قادرند باعث کاهش استرس فرد به خصوص هنگام خواب شوند. اگر می‌خواهید از نوشیدن چای گیاهی لذت بیشتری ببرید به شما پیشنهاد می‌کنیم آن را با یک قاشق چای‌خوری عسل ترکیب کنید.

+ نوشته شـــده در سه شنبه 95/3/25ساعــت 9:39 صبح تــوسط عباس | نظر