سفارش تبلیغ
صبا ویژن
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
بسمه تعالی همه میدانستند که با سیمخاردار کسی به کسی حمله نمیکند،
همه می‌دانستند که با سیم‌خاردار کسی به کسی حمله نمی‌کند، شما دور خودتان سیم‌خاردار می‌کشید که دیگران به شما حمله نکند  اما با این وجود نیز اکثر کشورهای دنیا از دادن سیم خاردار به ایران پرهیز می‌کردند. در شرایط فعلی نیز همه می‌دانند که ایران با یک سیستم کاملا دفاعی مثل پدافند هوایی اس سیصد قرار نیست به جایی حمله کند اما با وجود اینکه تولیدکننده این سلاح هم روسیه و نه غرب است، آمریکا باز هم فشار ‌آورد تا این سلاح در زمان صلح نیز به ایران فروخته نشود.
همه می‌دانستند که با سیم‌خاردار کسی به کسی حمله نمی‌کند، شما دور خودتان سیم‌خاردار می‌کشید که دیگران به شما حمله نکند اما با این وجود نیز اکثر کشورهای دنیا از دادن سیم خاردار به ایران پرهیز می‌کردند. در شرایط فعلی نیز همه می‌دانند که ایران با یک سیستم کاملا دفاعی مثل پدافند هوایی اس سیصد قرار نیست به جایی حمله کند اما با وجود اینکه تولیدکننده این سلاح هم روسیه و نه غرب است، آمریکا باز هم فشار ‌آورد تا این سلاح در زمان صلح نیز به ایران فروخته نشود.
گروه‌سیاسی-رجانیوز: انتشار فیلم استقرار سامانه اس 300 در فردو، از عزم راسخ ایران جهت افزایش توانایی‌های دفاعی خود و تثبیت "اصل به پایان رسیدن دوران بزن دررو" حکایت می‌کند؛ اما مسئله‌ای که در این بین نمی‌توان آن را نادیده گرفت مخالفت‌ها و جنجال‌های گسترده شیطان بزرگ برای دست‌نیافتن کشور به این سامانه کاملاً دفاعی بود که نمونه دیگری از خباثت آمریکا را به منسه ظهور می‌گذارد.
 
به گزارش رجانیوز اس 300 یک سامانه موشکی ضدهوایی پیشرفته با قابلیت استفاده در تمامی ارتفاع‌هاست که مدل‌ ارتقا یافته آن توانایی پیگیری همزمان 100 هدف و درگیری همزمان با 12 هدف را دارد. 
 
 
گفتنی است که قرارداد فروش این سامانه کاملاً دفاعی در سال 2007 بین ایران و روسیه به امضاء رسید اما تحویل آن به ایران تنها در سال 2016 میسر شد و بیست و نه فروردین ماه امسال برای اولین بار از در مراسم رژه ارتش در مرقد مطهر امام راحل(ره) از آن رونمایی شد؛ فیلم استقرار این سامانه در سایت فردو نیز نخستین بار  روزهای گذشته در رسانه‌های مختلف منتشر شد. 
 
 
 
 
 
 
در همین راستا از جمله دلایل اصلی تاخیر چند ساله دستیابی ایران به سامانه اس 300  را می‌توان به سیاست‌های خصمانه ایالات متحده آمریکا نسبت داد که با تهدید و جنجال رسانه‌ای و گسترس ایران‌هراسی موانع بسیار متعددی در زمینه تحویل این سامانه به کشور ایجاد کرد. در همین رابطه فسخ شدن ابتدایی قرارداد اولیه تحویل اس 300 به ایران توسط روسیه با تشویق‌ آمریکا اتفاق افتاد و باراک اوباما رئیس جمهور این کشور در پاسخ به سوالی درباره تصمیم روسیه برای لغو پنج ساله ممنوعیت تحویل دادن سیستم های ضدهوایی اس-300 به ایران می‌گوید: این موضوع به سال 2009 برمی گردد و آن زمان من ولادیمیر پوتین که نخست وزیر روسیه بود دیدار کردم وآنها فروش این سامانه را به درخواست آمریکا متوقف کردند.
 
 
اما این اقدامات خصمانه هرگز متوقف نشد و مقامات آمریکا از هر فرصتی برای مخالفت با این مسئله استفاده کردند. در همین راستا جان کربی سخنگوی وزارت خارجه آمریکا پس از انتشار اخبار انتقال سامانه اس 300 به ایران می‌گوید: ما مطمئنا از گزارش‌های (منتشره درباره) انتقال (این سامانه) آگاه هستیم. و همانگونه که می‌دانید از گذشته اعتراض خود را نسبت به هرگونه فروش سامانه اس-300 به ایران اعلام کرده‌ایم. ما این کار از چند سال گذشته تاکنون انجام داده‌ایم. جان کری، وزیر خارجه آمریکا این موضوع را به شخصه و به طور مکرر طی دیدارهایش با سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه مطرح کرده است. ما از مدت‌ها پیش اعتراض خود را به فروش چنین امکانات دفاعی پیچیده‌ای به ایران اعلام کرده‌ایم و این موضوع را از نزدیک زیر نظر خواهیم داشت.
 
 
در ادامه نیز جاش ارنست سخنگوی کاخ سفید با اشاره به تماس تلفنی جان کری با لاوروف و تلاش برای منصرف کردن روسیه از ارسال سامانه اس 300 به ایران اذعان می‌کند: "جان کری" وزیر امور خارجه آمریکا در تماس تلفنی با "سرگی لاوروف" وزیر امور خارجه روسیه مخالفت واشنگتن با تصمیم مسکو برای تحویل  سامانه دفاع موشکی اس-300 به ایران را اعلام و تاکید کرد که ارسال این سامانه موشکی به ایران هم اکنون ضرورتی ندارد.اقدام روسیه برای ارسال این سامانه به ایران در نهایت برنامه رفع تحریم‌ها علیه ایران به عنوان بخشی از توافق هسته‌ای نهایی را به خطر می‌اندازد.
 
 
همچنین سفارت آمریکا در روسیه نیز پس از تحویل سامانه اس 300 به ایران این اقدام مسکو را ناخوشایند توصیف می‌کند.
 
گفتنی است که این سیاست‌های خصمانه تنها بخشی از  یک پازل بزرگ‌تر برای ضربه زدن به توانایی جمهوری اسلامی توسط شیطان بزرگ می‌باشد چرا که از طرف دیگر آمریکا در تمام این مدت پنج ساله که از دستیابی ایران به سامانه دفاعی اس 300 جلوگیری کرده مشغول تغذیه چندان نظامی متحدان خود در منطقه غرب آسیا و آن‌‌هم به بهانه مقابله با تهدید ایران بوده است. برای نمونه عربستان سعودی اولین وارد کننده سلاح جهان در سال 2014 می‌باشد و در بین سال‌های 2011 و 2015 واردات اسلحه این رژیم در مقایسه با پنج سال گذشته 275 درصد افزایش پیدا کرده است. در همین زمان خریدهای تسلیحاتی دولت‌های خاورمیانه نیز به طور کلی شصت و یک درصد افزایش پیدا کرده است. دولت‌های شورای همکاری خلیج فارس مانند بحرین، عمان، عربستان سعودی و امارات هشت برابر ایران بر روی تسلیحات خود هزینه‌ کرده‌اند. درواقع  عربستان سعودی پنج برابر ایران و امارات متحده نیز دو برابر ایران در زمینه خرید تسلیحات هزینه کرده‌اند.
 
ناگفته نماند که آمریکا علاوه بر سیل تجهیزات و تسلیحات نظامی به متحدان عربی‌‌اش حمایت‌های نظامی خود به اسرائیل را نیز افزایش داده است؛ اختصاص بیش از 23.5 میلیارد دلار جهت تامین مالی نظامی رژیم صهیونیستی و سرمایه‌گذاری اختصاصی مبلغی بیش از 3 میلیارد دلار برای بهبود و ارتقا سامانه گنبد آهنین از جمله این موارد است. 
 
لذا کاملاً مشخص است که استقرار سامانه اس 300 در ایران آن‌هم بعد از گذشته پنج سال تنها زمانی میسر شده است که آمریکا به عنوان اصلی‌ترین فروشنده اسلحه به رژیم‌های عربی و اسرائیل از سیستم‌های دفاع هوایی پاترویت گرفته و تا آخرین جت‌های جنگنده بوئینگ و لاکهید مارتین، هلیکوپتر آپاچیو آخرین مدل موشک‌ها، بمب‌ها و سایر سلاح‌ها را به هم‌پیمانان خود ارزانی داشته  است.
 
مواردی از این دست به درستی تکرار ماجرای سیم خاردار دوران جنگ است: همه می‌دانستند که با سیم‌خاردار کسی به کسی حمله نمی‌کند، شما دور خودتان سیم‌خاردار می‌کشید که دیگران به شما حمله نکند  اما با این وجود نیز اکثر کشورهای دنیا از دادن سیم خاردار به ایران پرهیز می‌کردند. در شرایط فعلی نیز همه می‌دانند که ایران با یک سیستم کاملا دفاعی مثل پدافند هوایی اس سیصد قرار نیست به جایی حمله کند اما با وجود اینکه تولیدکننده این سلاح هم روسیه و نه غرب است، آمریکا باز هم فشار ‌آورد تا این سلاح در زمان صلح نیز به ایران فروخته نشود. 
 
 
 
ناگفته نماند که این سیاست‌های خصمانه شیطان بزرگ از جمله مواردی بود که واکنش رهبر معظم انقلاب را به دنبال داشت و ایشان در دیدار با در دیدار فرماندهان و مسئولان قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیاء (صلی‌الله‌علیه‌وآله)ارتش مخالفت و جنجال گسترده در خصوص سامانه موشکی اس300 و یا تأسیسات حفاظت‌شده فردو را نمونه‌هایی از خباثت دشمن ملت ایران خوانده و تصریح کردند: سامانه اس300 ابزاری دفاعی است نه تهاجمی، اما آمریکایی‌ها تمام تلاش خود را کردند که جمهوری اسلامی از این امکان برخوردار نشود. ما با چنین دشمنی مواجه هستیم که حق دفاع را نیز برای ملت ما قائل نیست و در واقع می‌گوید بدون دفاع بمانید تا هر زمان که خواستیم، بتوانیم کشورتان را مورد تهاجم قرار دهیم

+ نوشته شـــده در سه شنبه 95/6/9ساعــت 9:6 صبح تــوسط عباس | نظر