سفارش تبلیغ
صبا ویژن
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
بسمه تعالی جوابیه زاکانی به محسن هاشمی: محاکمه نکردن مهدی هاشمی
جوابیه زاکانی به محسن هاشمی:
آقای هاشمی! اگر برادرتان محاکمه می‌شد دادگاه ما را در کرسنت محکوم نمی‌کرد
تاریخ : 28/مهر/1395 - 13:19 کد خبر : 39468
<span style=

دبیرکل جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی طی نامه‌ای به اظهارات محسن هاشمی رفسنجانی پاسخ داد و گفت: محاکمه نکردن مهدی هاشمی رفسنجانی و همدستانشان بابت رشوه‌ستانی در پرونده‌های کرسنت و استات اویل، جیب‌بری ده‌ها میلیاردی از 80 میلیون ایرانی است.
به گزارش فارس، علیرضا زاکانی دبیرکل جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی و نماینده مردم تهران در مجلس نهم طی نامه‌ای سرگشاده به اظهارات محسن هاشمی پاسخ داد.
در بخشی از این نامه آمده است: در کنفرانس خبری 17 مهرماه 95 برای چندمین بار، بزرگ‌ترین فساد تاریخ ایران را که ده‌ها میلیارد دلار تاکنون به مردم میهنم خسارت زده است، در عرصه عمومی مطرح کرده و خواهان محاکمه عوامل این فساد از جمله آقای مهدی هاشمی رفسنجانی شدم. پس از این نشست خبری جنابعالی در مقام دفاع از برادر خود برآمده و سخنانی بی‌ارتباط با موضوع بیان کرده‌اید.
در ادامه این نامه آمده است: درست است که کیفرخواست منتشر شده، مربوط به فسادهای متعدد برادر شماست، اما همان‌طور که گفته‌اید در این کیفرخواست جای فسادهای نفتی مهدی هاشمی خالی است و همین است که مورد اعتراض ماست.
زاکانی افزوده است: فریاد ما برای این بلند است که چرا علی‌رغم اسناد متعدد و غیرقابل انکار داخلی و بین‌المللی، به پرونده رشوه‌گیری افرادی مشخص از جمله مهدی هاشمی رفسنجانی از غول‌های بزرگ نفتی رسیدگی نمی‌شود؟
زاکانی با اشاره به بخشی از خاطرات هاشمی رفسنجانی که بر اساس آن مهدی هاشمی در 25 سالگی و با توصیه پدر به وزیر وقت نفت، عضو هیئت مدیره پارس جنوبی شده بود آورده است: بگذریم از این سؤال که کدام یک از میلیون‌ها مردم محروم و مستضعفی که انقلاب و جمهوری اسلامی مدیون آنهاست چنین فرصتی را دارد که در چنین سن و سالی به چنان مقامی برسد و در کنار کسب درآمد به درسشان آسیبی نخورد؟
وی خطاب به محسن هاشمی ادامه داده است: برادر 25 ساله شما وزارت نفت را که امانتدار گنج عظیم نفتی این مردم بوده را به همراه چند همدست و همدستان دیگر خود به فساد کشیده و با گرفتن رشوه‌های کلان، موقعیتی که پدر شما برایش فراهم کرده بود را تبدیل به دکان حراج ثروت مردم من کرده است.
زاکانی افزوده است: آنچه بارها و بارها گفته‌ام، نه تهمت است و نه ناروا. امروز کشور در آستانه صدور حکم نهایی دادگاه لاهه و وارد شدن خسارتی بزرگ و میلیاردها دلاری به مردم مستضعفی است که برای دادن 45 هزار تومان یارانه به آنها عزا گرفته می‌شود. اگر مهدی هاشمی و سایر عوامل این فساد بزرگ بابت رشوه‌ای که گرفته‌اند محاکمه می‌شدند، ایران در دادگاه کرسنت محکوم نمی‌شد.
وی تاکید کرده است: محاکمه نکردن مهدی هاشمی رفسنجانی و همدستانشان بابت رشوه‌ستانی در پرونده‌های کرسنت و استات اویل، جیب‌بری ده‌ها میلیاردی از 80 میلیون ایرانی است.

+ نوشته شـــده در پنج شنبه 95/7/29ساعــت 8:3 صبح تــوسط عباس | نظر