سفارش تبلیغ
صبا ویژن
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
بسمه تعالی موشکهای انصارالله به جده رسید /آلسعود به هذیانگویی اف
هدف قرار گرفتن فرودگاه بین‌المللی جده از سوی انصارالله باعث شده تا آل‌سعود برای توجیه این شکست بزرگ خود اعلام کند که انصارالله قصد داشت مکه را هدف قرار دهد.


شکست‌های پیاپی ‌آل‌سعود در جنگ یمن باعث شده  تا این کشور راه‌های مختلفی را برای نجات خود بیازماید. اما گویا هیچ توطئه‌ای نتوانسته از مقاومت مردم یمن بکاهد و قبایل این کشور روز به روز بیشتر به ارتش و نیروهای مردمی یمن می‌پیوندند. اما اکنون عربستان برای راه انداختن هجمه دیگری علیه انقلابیون یمن اعلام کرده «انصارالله به سمت مکه به عنوان مقدس‌ترین مکان مسلمانان موشکی شلیک کرده است!» به نظر می‌رسد  آل‌سعود پس از شکست در عرصه میدانی به جنگ روانی روی آورده است. اما حقیقت ماجرا چیست؟
به گفته وزارت دفاع یمن پنجشنبه شب یک فروند موشک «برکان 1»(با برد 800 کیلومتر) به فرودگاه بین‌المللی ملک عبدالعزیز در جده به صورت دقیق برخورد کرده و خسارت‌های زیادی به جا گذاشت. این اولین بار است که یگان موشکی یمن شهر «جده» پایتخت اقتصادی رژیم آل‌سعود را که بزرگترین شهر عربستان بعد از ریاض است و به «عروس دریای سرخ» معروف است هدف قرار می‌دهد. این حمله موفق انصارالله  برای آل‌سعود بسیار گران آمده و این کشور برای توجیه شکست خود، اقدام به دروغ‌پردازی و جنگ رسانه‌ای کرده است. ائتلاف تحت رهبری ‌آل‌سعود با صدور بیانیه‌ای مدعی شده موشک بالستیک «برکان 1» را که به سمت مکه شلیک شده بود پیش از اصابت به این شهر در 65 کیلومتری آن منهدم کرده است.
 آماده باش در جده
همچنین برخی رسانه‌های خبری از اعلام حالت آماده باش نیروهای امنیتی آل‌سعود در فرودگاه جده خبر داده‌اند. احمد العسیری سخنگوی ائتلاف متجاوز به یمن  با اعتراف به حمله موشکی انصارالله یمن به فرودگاه جده در گفت وگو با رسانه‌ها از «انتقام» سخن گفته. شبکه العربیه وابسته به آل‌سعود نیز اعلام کرده «ائتلاف عربی موشکی را که از صعده در یمن به سوی مکه پرتاب شده بود بدون هیچگونه اصابتی منهدم کرده است.»
در واکنش به این بازی‌های رسانه‌ای، یک مقام در واحد موشکی ارتش یمن، ضمن مضحک خواندن ادعای مقامات سعودی، هدف از انتشار این قبیل «شایعات» را «جلب حمایت کشورهای عربی و اسلامی» و «مشروع جلوه دادن تجاوز ناجوانمردانه به یمن دانست» و تاکید کرد: «مکه مکرمه که حرم امن الهی است و برای یمنی‌ها و همه مسلمانان مقدس است، هرگز هدف موشک‌های یمنی قرار نخواهد گرفت. «وی در بیانیه‌ای رسمی، اعلام کرده که موشک بالستیک شلیک شده، یک هدف نظامی را در غرب عربستان هدف قرار داده است. همچنین یک فرمانده امنیتی انصارالله در گفت‌وگو با فارس اعلام کرد یگان موشکی یمن طی روزهای آتی مراکز اقتصادی و حیاتی نظام سعودی را هدف خواهد گرفت. این فرمانده یمن تاکید کرد، موشک‌های بالستیک یمنی آماده هدف‌گیری کاخ‌های آل‌سعود هستند.
مقامات عربستانی در حالی ادعای حمله موشکی انصار الله به شهر مکه را مطرح کرده‌اند که همزمان یک فرمانده ارشد نیروی دریایی آمریکا نیز مدعی شده نیروی دریایی آمریکا و ائتلاف عربی تحت رهبری عربستان در 18 ماه گذشته 4 کشتی حامل سلاح که به ادعای او از سوی ایران عازم یمن بوده است را توقیف کرده است! 

+ نوشته شـــده در شنبه 95/8/8ساعــت 8:32 صبح تــوسط عباس | نظر