سفارش تبلیغ
صبا ویژن
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
موریانه در کاخ سرمایه داری
بسمه تعالی
کبری نظری
سال‌ها پیش امام خمینی (ره) به نظام‌های کمونیستی و در رأس آن‌ها به شوروی سابق هشدار دادند که از این به بعد کمونیسم را باید در موزه های تاریخ جستجو کرد؛ و پیش گویی ایشان کاملاً صحیح بود. اما حالا نوبت به نظام کاپیتالیستی رسیده است. پس از جنبش وال‌استریت، خلف صالح امام خمینی (ره)، امام خامنه ای فرمودند: ممکن است حکومت آمریکا با شدت عمل، این جنبش اعتراضی را سرکوب کند اما نمی‌تواند ریشه های آن را از بین ببرد. ریشه های این حرکت در آینده آنچنان گسترش خواهد یافت که نظام سرمایه داری آمریکا و غرب را زمین خواهد زد.

نظام سرمایه داری در اصل نظامی است که در آن نیازهای کاذب برای مردم تعریف می‌گردد تا طبق آن مصرف بالا رود و این مصرف به حدی باشد که بازار اشباع نشود یعنی تقاضا سیری ناپذیر ادامه یابد نتیجه این روند بدهکاری اکثریت مردم به بانک‌ها خواهد بود و از طرفی نود و نه در صد مردم کار می‌کنند و یک در صد دارای بیشترین مصرف و بیشترین سرمایه هستند.

در این میان سیستم بانک داری آمریکا بر اساس سود اداره می‌شود سیستم بانکی که ریشه در ربا خواری یهودیان در سال‌ها پیش دارد و توسط لابی‌های صهیونیست اداره می‌شود. حال با این تفاسیر طبیعی است که چنین نظامی با مشکل مواجه شود؛ و نتیجه این می‌شود که مردم در وال‌استریت در نیویورک آمریکا تجمع کرده و اعتراض می‌کنند، مهم‌ترین شعار آن‌ها این جمله است که «ما نود و نه در صد جامعه آمریکا هستیم.» این مردم مطالبات و خواسته های فراوانی دارند از جمله اینکه «ما را از شر مافیای اقتصادی آزاد کنید» که به نظر پاسخ دادن به آن‌ها منطقی است.

اما دولت مردان آمریکا چه جوابی به این مطالبات می‌دهند؟ سؤال مهم همین جاست کسانی که دم از آزادی بیان می‌زنند دم از حقوق بشر می‌زنند و اگر دولتی با مردم خود گفتگو هم بکند او را تهدید به حمله نظامی می‌کنند، حالا چه عکس‌العملی نشان می‌دهند؟ پلیس به شدت معترضان را سرکوب می‌کند و بدون دلیلی خاص مردم را با باتوم می‌زنند به خصوص سیاه پوستان را مورد ضرب و شتم قرار می دهند و مانند همه جنبش‌هایی که تا کنون در آمریکا اتفاق افتاده معترضان از رسیدن به اهداف خود ناکام می‌مانند.

در صورتی که این جنبش، مانند جنبش «ارتش کوکسی» و امثال آن نیست بلکه ابعاد آن بسیار گسترده تر است تا جایی که مردم سایر نقاط آمریکا از این جنبش سرمشق گرفته‌اند و در صدها شهر از ایالات شیکاگو، بوستون و لس‌آنجلس تظاهرات علیه بحران اقتصادی انجام گرفته و به زودی جهان شاهد فرو پاشی نظام کاپیتالیستی خواهد بود.

علت اصلی گسترش جنبش وال‌استریت در بین اکثریت قریب به اتفاق مردم آمریکا فراگیر بودن مطالبات آن‌هاست به گونه ای که همه مردم آن را ضروری می شمارند و خواهان توجه دولت به خواسته‌هایشان هستند در مقابل سیاستمداران واشنگتن، پایان اعتراضات را از مردم تقاضا می‌کنند و تصور می‌کنند پایان دادن به این جنبش‌ها با فشار نظامی بر مردم امکان پذیر خواهد بود.

دغدغه اصلی سیاستمداران آمریکا پیرامون مسئله وال‌استریت این است که چگونه یک جنبش بدون داشتن رهبری واحد و منسجم و برخورداری از پشتوانه اقتصادی بالا برای تبلیغ این حرکت، توانسته است بین طبقه متوسط جامعه آمریکا چنین جایگاهی را به دست آورد. مسئله تأمل برانگیز اینجاست که بدون شک چنین نا رضایتی در اثر مشکلات اخیر نیست بلکه این مشکل بسیار ریشه‌دارتر از این حرف‌هاست به واقع نظام کاپیتالیستی مردم آمریکا را به روز سیاه نشانده است.

سرانجام این جنبش آمریکا و اروپا را به بن بست می‌کشاند و در حالی که آن‌ها سعی داشتند ایران را به گونه ای جلوه دهند که مردم از نظام نا راضی‌اند، این حربه به خودشان بازگشته است و مردم ایران ثابت کردند که مثل همیشه حامی نظام اسلامی هستند. با ظهور بیداری اسلامی در منطقه پیروزی نظام اسلامی بر همه نظام‌ها عملاً به اثبات رسید و همین بیداری اسلامی به امید خدا دست رژیم غاصب صهیونیستی را از منطقه قطع خواهد نمود.


+ نوشته شـــده در شنبه 90/7/30ساعــت 8:35 صبح تــوسط عباس | نظر