سفارش تبلیغ
صبا ویژن
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
هاشمی رفسنجانی کسی بودکه باصراحت ازفتنه حمایت کردومیکند.
بسمه تعالی
وحدتی را می‌پذیریم که مورد پذیرش بدنه اصولگرایان باشد

 

علیرضا معاف سردبیر هفته نامه 9 دی در واکنش به نوشته مالک شریعتی به سرمقاله حمید رسایی مدیرمسئول هفته‌نامه 9 دی، یادداشتی منتشر کرد که متن آن در ادامه آمده است:

1 . هفته نامه 9 دی به هیچ وجه به یادداشت هفته نامه پنجره پاسخی عجولانه نداده است. بویژه که این پاسخ پس از یک هفته در 9 دی به چاپ رسیده. ظاهرا واکنش سریع جمعیت رهپویان در خبرگزاری فارس تنها چند ساعت پس از انتشار یادداشت 9 دی در خبرگزاری فارس به شتابزدگی شبیه تر است.

در یادداشت توضیحی جمعیت رهپویان ذکر شده که برخی از دوستان با ضعیف شمردن و انکار جریان انحرافی به رقابت درون گفتمانی معتقدند. در حالی که ما نه جریان انحرافی را انکار و نه ضعیف می شماریم بلکه از همان ابتدا به نقد جدی و اصولی مبانی و اظهارات جریان انحرافی پرداخته ایم از جمله در محضر رهبر معظم انقلاب آن هم حدود یک سال و نیم قبل از اتفاقات اردیبهشت ماه امسال که اتفاقا در همان جلسه رهبر معظم انقلاب این مشی را تایید کردند.

ولی در عین حال معتقدیم مردودین و ساکتین فتنه 88 با اصلی کردن جریان انحرافی به دنبال تبرئه عملکرد خود در فتنه 88 هستند. این جماعت می خواهند با این ترفند، فتنه و عملکرد خود در کودتای88 را از یادها ببرند. در حالی که این خط بر خلاف مسیر تبیین شده توسط رهبری معظم انقلاب است. روشن است که رهبری در عین ایستادگی در برابر زیاده خواهی های جریان انحرافی،‌ تاکنون در اکثر سخنرانی های خود فتنه 88 را به یادها آورده است از جمله در کرمانشاه، در آخرین دیدار مجلس هشتم، در سفر استانی قم و... با این همه متاسفانه برخی از دوستان ما در این بازی، تبدیل شدند به مهره های جریان مردود و ساکتین فتنه و دقیقا همان می کنند که آنها می خواهند.

یعنی به جای آن که به فتنه و انحراف با هم بپردازند، فتنه گران و ساکتین فتنه که در مجلس هشتم همواره با جریان اصلاحات و فتنه ائتلاف نانوشته داشتند را رها کرده بلکه با بخشی از آنها وحدت کرده اند و تنها واجب خود را بزرگنمایی جریان انحرافی می دانند.

در حالی جبهه پایداری وظیفه خود می داند که نه تنها به جریان انحرافی بپردازد بلکه همواره عملکرد جریان فتنه و خواص مردود را نیز در کنار آن به یادها بیاورد. بد نیست بدانید که اولین کسی که به گوش یکی از عوامل جریان انحرافی در مجلس سیلی زد، آقای زارعی و تنها کسی که در تلویزیون در برابر نماینده جریان انحرافی به مناظره نشست، مدیر مسئول 9 دی بود که هر دو از جبهه پایداری‌اند. شاید می دانید که یکی از دلایل پشت پرده توقیف 9 دی هم اتخاذ همین استراتژی (پرداختن به فتنه و ساکتین در کنار انحرافیون) بود که برخی را خوش نمی آمد.

2 . در بند دوم اشاره شده که یادداشت 9 دی القا کرده که فقط خودشان و دوستانشان حافظ گفتمان اصولگرایی اند. برای قضاوت در این باره لطفا به این بخش از یادداشت 9 دی دقت کنید: "حال به سئوال مهم ما که دوستانی همچون شما (آقای زاکانی) باید پاسخ دهید این است که ترکیب 8+7 بر اساس این شاخص مورد نظر رهبری تشکیل شده است؟

ما و شما که تردید نداریم اصلاح طلبان و آقای هاشمی رفسنجانی از جمله کسانی بودند که نه تنها سکوت نکردند بلکه با صراحت و قاطعیت تمام از فتنه حمایت کردند و می کنند. همچنین تردیدی نیست که دوستانی مانند جمعیت رهپویان، ایثارگران و بسیاری از اصولگرایان در جبهه پیروان امام و رهبری و آنهایی که امروز به جبهه پایداری انقلاب اسلامی شناخته می شوند نیز با صراحت و قاطعیت به تبیین فتنه و روشنگری و بصیرت افزایی پرداختند، حال سئوال این است که پس مصداق این سخنان رهبری چه کسانی هستند؟ آیا برخی از اعضای خانواده اصولگرایی که جمعی از آنها از جمله حاضرین در ترکیب 8+7 هستند، از جمله مصادیق این جمله رهبری که قرار است برای ما شاخص وحدت باشد، نیستند؟

بی تردید ما معتقد نیستیم که این افراد به دلیل اتخاذ مواضع دو پهلو و سکوت‌شان باید از جریان اصولگرایی بیرون قرار داده شوند اما مانند همه بدنه اصولگرایی که با فتنه دست و پنجه نرم کردند، ‌پایگاه های بسیج‌شان به آتش کشیده شد، چادر از سر ناموس‌شان کشیده شد و در روز عاشورا صدای هلهله و شادی از جماعت فتنه گر شنیدند و بسیاری از هزینه های دیگر را پرداختند، معتقدیم که جای این افراد در ترکیب 8+7برای به وحدت رساندن بدنه اصولگرایان نیست چون با وجود آنها، بدنه جریان اصولگرایی که قرار است پای صندوق های رای برود، به وحدت نمی رسند."

در بخش دیگری از یادداشت 9 دی به این بخش از سخنان رهبری به عنوان یک شاخص اشاره شده که فرمودند :‌"انتظار از خواص این است که مرزشان و موضعشان را با آنها (فتنه گران) مشخص کنند. دو پهلو حرف زدن این کمک به غبارآلودگی فضاست. این کمک به رفع فتنه نیست. این کمک به شفاف سازی نیست. شفاف سازی دشمنِِ دشمن است، مانع دشمن است. این خودش یک شاخص است. این که چه کسی به شفاف سازی کمک می کند و چه کسی به غبارآلودگی کمک می کند، این یک شاخص است، این را معیار قرار بدهند و در نظر بگیرند."

آیا از این بخش از یادداشت 9 دی به معنای منحصر کردن جبهه پایداری در حفاظت از گفتمان اصولگرایی است؟ آیا ما رهپویان و ایثارگران را از این دایره بیرون دانسته ایم؟ اما از همه اینها که بگذاریم راستی چرا به سئوالات ما در این بند از یادداشت 9 دی پاسخ نداده اید؟ واقعا منظور رهبری چه کسانی است ؟ ما یا برخی از آنهایی که شما با آنها وحدت کرده اید؟

3 . دوستان ما اشاره کرده اند که رهپویان از زمان شورای هماهنگی نیروهای انقلاب تاکنون همواره بر وحدت تاکید داشته است. اگر واقعا چنین است پس چرا در انتخابات نهم ریاست جمهوری علی رغم این که شورای هماهنگی نیروهای انقلاب در جمع بندی خود به آقای لاریجانی رسیدند، شما از آقای قالیباف حمایت کردید؟

آیا این اقدام وحدت شکنی نبود؟ جبهه پایداری از آنجا که تاکنون در جلسات 8+7 شرکت نکرده است، انگ وحدت شکنی بر آن صدق نمی کند چون وحدتی با ساکتین نکرده است که آن را بشکند. بله ما همچنان دستمان برای وحدت با شما و دیگر اعضای جبهه پیروان امام و رهبری که در فتنه 88 مواضع دوپهلو نداشته اند و ساکت نبوده اند و در خط ولایت بوده اند و در برابر جریان انحرافی هم بر اساس مشی رهبری حرکت می کنند، دراز است.

4 . در بند چهارم این یادداشت اشاره شده که آقای زاکانی در صف مبارزه با انحراف دانشگاه آزاد بوده است و همچنین گفته شده که ایشان و چند برادر دیگر به مخالفت با طرح وقف دانشگاه آزاد در یکشنبه سیاه پرداختند. ما نیز تردیدی در اینها نداریم اما سئوال می کنیم مگر غیر از این است که هیات رییسه مجلس هشتم وقتی از عدم حضور آقایان حسینیان، زارعی، ‌حداد عادل، آقا تهرانی، رسایی و کوچک زاده در جلسه روز یکشنبه (مشهور به یکشنبه سیاه) مطلع شد، دستور جلسه را تغییر داد و بعد هم توانست رأی نمایندگان را بگیرد.

مگر غیر از این است که وقتی این جمع از سفر کربلا بازگشتند، طرحی را تهیه کردند و در حالی دوستان حاضر در صحن نا امید بودند، با تلاش و پایداری خود پس از دو روز رای مجلس را تغییر دادند و دانشگاه آزاد را از مصوبه چند روز قبل استثنا کردند. جالب اینجاست که مدیر مسئول 9دی طراح اصلی این طرح بود و توسط جناب آقای حسینیان در مجلس مطرح شد. نمی دانیم چرا جمعیت رهپویان در جوابیه خود به توجیه تاخیر مجلس هشتم در تصویب طرح نظارت روی آورده است؟ تاخیری که رهبری معظم انقلاب در دیدار سالانه خود اقدام مجلس را به کاری کوچک تعبیر کردند که اهمیت آن درک نشده است. اما بی شک می دانیم که اگر نبود فشار رسانه ها از جمله صدا و سیما ، خبرگزاری فارس ، روزنامه کیهان ، هفته نامه 9 دی و برخی از رسانه های اصولگرای دیگر که تاثیر زیادی در فضای مجلس داشت، شاید این امر رهبری تاکنون نیز عملی نشده بود.

5 . این موضوع که جناب آقای زاکانی همچنان اصرار دارد تا مکانیزم پر عیب و ایراد 8+7 را به رهبری انقلاب منتسب کند نیز از موارد عجیب است. 9 دی همانطور که در یادداشت خود یادآور شده: رهبری معظم انقلاب همواره بر این نکته تاکید کرده اند که مواضع خود در موضوعات مختلف را شفاف و صریح بیان می کنند و اینگونه نیست که بر خلاف مواضع اصولی و علنی، حرف هایی درگوشی برای جمعی داشته باشند.

با این حساب، شایسته نیست که در جریان اصولگرایی کسی برای به کرسی نشاندن سلیقه خود به سخنان گزینشی از رهبری و یا نقل قول های درگوشی استناد کند. به‌ویژه که در خصوص موضوعی همچون وحدت اصولگرایان نیز هر عقل سلیمی می داند که اقتضای به نتیجه رسیدن در میدان رقابت با رقبای سرسخت، به وحدت رسیدن با سلیقه های همسو و هم جهت درمبانی و رفتار است.

البته این نیز از بدیهات عقلی است که در چنین شرایطی وحدت مورد نظر باید بر اساس مکانیزمی طراحی شود که اعتماد بدنه یک جریان فراگیر سیاسی را به دنبال داشته باشد. با این حساب چرا توصیه رهبری به وحدت را که ایشان برای همه یاران انقلاب قائلند را در مکانیزم 8+7 خلاصه می کنید؟ آقای زاکانی لطفا به صراحت بفرمایید آیا رهبر معظم انقلاب در خصوص تبعیت از این مکانیزم توصیه ای داشته اند؟ مکانیزمی که در حال حاضر حتی برخی از ارکان اصلی آن به جز جبهه پایداری نیز در موردش اما و اگر دارند و این موارد را به اطلاع حضرات آیات مهدوی و یزدی هم رسانده اند.

6 . بر خلاف آنچه در بند 6 جوابیه آقای زاکانی ذکر شده ،‌ جبهه پایداری همچنان خود را وارد فعالیت حزبی نمی کند اما همانطور که از ابتدا اعلام کرده به دنبال کانال کشی و جریان سازی برای رسیدن به گفتمان واحد است. یعنی دقیقا آنچه رهبری انقلاب آن را تایید فرمودند. البته ادعا نداریم که فقط جبهه پایداری این گفتمان سازی را دنبال می کند ولی به روشنی می بینیم که جبهه پایداری با صراحت اعلام می کند که گفتمان واحد را مقدمه ضروری لیست واحد می داند که منطقی درست است . اما سئوال افکار عمومی این است که آیا شما هم گفتمان واحد را بر لیست واحد ترجیح می دهید یا نه؟ اگر نه پس شما گفتمان سازی نمی کنید.

9 دی در یادداشت خود به صراحت نوشت سئوال ما از برادران محترممان این است که آیا ساز و کار حاکم بر 8+7 مبتنی بر منطق اصولگرایانه است؟ اگر چنین است چرا اعلام کرده اند که ورود نماینده لاریجانی و قالیباف به دلیل این است که این آقایان مانند انتخابات مجلس هشتم لیست جداگانه ندهند. آیا این منطق اصولگرایانه است یا منطق سهم خواهانه و باج گیرانه؟ بدیهی است با این مقدمه در نهایت به مدل سهمیه بندی خواهیم رسید. یعنی به هر جریان و هر فردی سهمی از کاندیداها را اختصاص می دهیم تا فقط وحدت داشته باشیم، اما وحدت روی چه و برای چه؟ وحدت برای پیروزی در رسیدن به کرسی های مجلس نه وحدت در گفتمان اصولگرایی.

ما این مدل را در انتخابات مجلس هشتم تجربه کردیم و نتیجه آن ترکیبی از نمایندگان مجلس هشتم شد که مشهور بود به مجلسی با اکثریت تفکر اصولگرایانه اما جامعه از خروجی آن احساس اصولگرایانه نداشت چرا که یکی از خروجی های آن وقف دانشگاهی با000/000/000/000/250 میلیارد تومان سرمایه بود برای چند نفر ! خروجی آن یک سال و شش ماه معطلی در تصویب طرح نظارت بر نمایندگان بود که مطالبه صریح و سریع رهبری از مجلس بود ! خروجی آن ستاد اصولگرایان حامی میر حسین موسوی بود ! و موارد دیگری از این دست. بنابراین جبهه پایداری بر این عقیده است که تا اصلاح این ساز و کار، وحدت مورد نظر که وحدت حول ارزش ها و آرمان هاست، تحقق نخواهد یافت و الا در ضرورت وحدت در فعالیت های اجتماعی، فقط غیرعاقل شک می کند.

7 . در بند 8 جوابیه مذکور اشاره شده که امثال آقای زاکانی در ابتدای مجلس هشتم حاضر به ائتلاف و حمایت از آقای لاریجانی نشدند اما اعضای جبهه پایداری امروز آن روز از لاریجانی حمایت کردند و بعد پشیمان شدند. سئوال ما از دوستانمان این است که اعضای جبهه پایداری یا همان فراکسیون انقلاب اسلامی اگر در سال 87 علی رغم احترامی که برای دکتر حداد عادل قائل بودند از لاریجانی حمایت کردند، بر اساس استدلال های روشن و از جمله سوابق آقای لاریجانی در دفاع از مبانی انقلاب و وعده ایشان در خصوص تعامل و همکاری با دولت بود که همواره مورد مطالبه رهبری انقلاب بوده است و اگر به فاصله چند ماه از این حمایت اعلام برائت کردند و بر آن تاکنون مانده اند نیز به دلیل پیوند آقای لاریجانی با اصلاح طلبان مجلس و همکاری با عده ای در مانع تراشی برای خدمات دولت نهم بوده است بویژه که آقای لاریجانی در فتنه 88 کاملا در پازل جریان فتنه و سبز ایفای نقش کرد.

اما سئوال‌مان این است که شما چرا علی رغم اطلاع از همه این ویژگی ها و سوابق آقای لاریجانی، امروز به متحدان اصلی خواص مردود و ساکتین در فتنه 88 تبدیل شده اید؟‌ آیا منکر تاثیر سکوت لاریجانی و قالیباف و سایر خواص مردود در تنفس مصنوعی به فتنه 88 هستید؟ اگر هستید چرا از اعلام صریح آن ابا دارید؟

8. در بند 9 جوابیه جمعیت رهپیویان به استنادات 9 دی به بخش هایی از مصاحبه مسئول دفتر آیت الله مصباح استناد شده و گفته شده که خبر رسمی دفتر آیت الله مصباح کذب و خبر منتشر شده به نقل از یک مقام آگاه درست است. واقعا نمی دانیم چه بگوییم به این همه منطق و استدلال جز جل الخالق.

9 دی هر چند تاکید کرده است که قصد ادامه دادن به این نامه نگاری ها را ندارد و از ابتدا نیز آغاز کننده آن نبوده است،‌اما منتظر است تا هفته نامه پنجره به انبوه سئوالات یادداشت اول 9 دی پاسخ دهد.

در پایان ما برای دوستان‌مان در جمعیت رهپویان و ایثارگران آرزوی موفقیت می کنیم و باز تصریح می کنیم که نباید از جبهه ای که با حمایت و مشورت آیت الله مصباح تشکیل شده ترسید. ‌نباید آن را تخریب کرد. ‌بی شک جبهه پایداری اگر تکلیفش وحدت با این ترکیب 8+7 باشد به آن عمل خواهد کرد ولی تا امروز هیچ قرینه ای بر این موضوع دیده نمی شود الا این که دوستانی چون شما اصرار بر پیوستن در این مکانیزم می کنند. البته این اصرار هم از آن باب است که دوستانی چون شما می گویند اگر جبهه پایداری نیایید ما تنها می مانیم و ما می پرسیم : چرا احساس تنهایی می کنید؟ مگر دیگر اعضای 8+7 را از جنس خودتان نمی دانید؟


+ نوشته شـــده در شنبه 90/8/14ساعــت 8:42 صبح تــوسط عباس | نظر