سفارش تبلیغ
صبا ویژن
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
بسمه تعالی هزینه موشکها را عربستان داده پس باید در انتظار موشک ب
مدیر مسئول روزنامه کیهان گفت: بدون کمترین تردیدی می‌توان نتیجه گرفت که هزینه حمله مشترک و جنایتکارانه آمریکا، انگلیس و فرانسه به سوریه را آل‌سعود پرداخته است، بنابراین تاوان آن را نیز باید عربستان و همپیمان‌های او بدهند و سوریه برای تلافی این جنایت باید ریاض و ابوظبی را موشک‌باران کند.

حسین شریعتمداری، مدیر مسئول روزنامه کیهان در گفت‌وگو با فارس پیرامون حمله آمریکا و انگلیس و فرانسه به سوریه، گفت: ترامپ اعتراض کرده‌ بود که 7 تریلیون دلار در منطقه هزینه کرده‌ایم بی‌آنکه نتیجه‌ای به دست بیاوریم. او این هزینه را احمقانه توصیف‌ کرده و گفته‌ بود که حاضر به ادامه حضور در سوریه نیست. در پی این تصمیم ترامپ، بن سلمان پذیرفته بود که هزینه دخالت آمریکا در سوریه را بپردازد و به عنوان اولین گام 4 میلیارد دلار پرداخته بود. بن سلمان بعد از آمریکا به انگلیس و فرانسه رفت و با مقامات این دو کشور نیز در همین خصوص به مذاکره نشست.
وی اظهار داشت: بر این اساس بدون کمترین تردیدی می‌توان نتیجه گرفت که هزینه حمله مشترک و جنایتکارانه آمریکا، انگلیس و فرانسه به سوریه را آل‌سعود پرداخته است، بنابراین تاوان آن را نیز باید عربستان و همپیمان‌های او بدهند و سوریه برای تلافی این جنایت باید ریاض و ابوظبی را موشک‌باران کند.
مدیر مسئول کیهان گفت: این اقدام تلافی‌جویانه در عرف بین‌المللی نیز کاملا توجیه‌پذیر است چرا که عربستان رسما اعلام کرده که تامین هزینه حمله به سوریه را پذیرفته است، از این روی یکی از طرف‌های درگیر و از عوامل اصلی حمله اخیر تلقی می‌شود.
شریعتمداری در ادامه به کلام امیرالمومنین (علیه‌السلام) استناد کرد که می‌فرمایند: سنگ را به همان سو پرتاب کنید که از آنجا آمده است.
وی شرایط عربستان و امارات را بسیار شکننده و آسیب پذیر توصیف کرد و ادامه داد: عربستان به شدت درگیر نارضایتی‌های داخلی و کینه توزی شاهزادگان سعودی علیه بن سلمان است و جنگ یمن که قرار بود ظرف یک هفته پایان‌پذیرد، وارد چهارمین سال خود شده است بی‌آنکه غیر از تضعیف و خسارت‌های فراوان برای آل‌سعود دستاوردی داشته باشد. این شرایط عربستان را به یک بشکه باروت تبدیل کرده که به آسانی قابل انفجار است. امارات نیز قبل از آنکه یک کشور باشد، یک تجارتخانه است و با شلیک اولین موشک تمامی ساختار آن فرو می‌ریزد.
مدیر مسئول کیهان افزود: هر سه کشور آمریکا و انگلیس و فرانسه از ناتوانی خود برای ادامه ماجرا باخبرند و به همین علت، بلافاصله بعد از حمله موشکی از یکسو اعلام کردند که این حمله برای ساقط کردن حکومت اسد نبوده است و حال آنکه 7 سال همه توان خود را برای فروپاشی حکومت سوریه به کار گرفته بودند و از سوی دیگر اعلام کردند که حمله تمام شده و ادامه نخواهد داشت. این دو نکته از پاشنه آشیل آنها خبر می‌دهد و نباید از نگاه سوریه دور بماند همانگونه که رهبر معظم انقلاب خطاب به آمریکا فرمودند دوران بزن و در رو تمام شده و تاکید کردند اگر دست به جنایتی زده شود، عاملان را حتی اگر جابجا شده باشند تعقیب خواهیم کرد.
شریعتمداری خاطرنشان کرد: رهگیری دهها فروند از موشک‌های شلیک شده توسط سوریه حکایت از آن دارد که این کشور در طول جنگ 7 ساله داخلی و خارجی آبدیده شده و به یکی از قدرت‌های بزرگ منطقه تبدیل شده است و این واقعیت از نگاه سه کشور حمله‌کننده نیز پنهان نیست و به همین علت اصرار دارند که ماجرا را تمام شده بدانند.
ترامپ از عربستان پول پاتریوت گرفته، توپ میرزا آقاسی تحویل داده!
همچنین مدیر مسئول روزنامه کیهان در گفت‌وگوی دیگری با فارس گفت: شلیک موفقیت آمیز موشک نقطه زن انصارالله به ساختمان وزارت دفاع عربستان برای چندمین بار نشان داد، موشک‌های رهگیر پاتریوت که آل‌سعود با قیمت گزافی از آمریکا خریده است نه فقط کارآئی لازم را برای مقابله با موشک‌های انصارالله ندارند بلکه در مواردی نیز با سقوط به مناطق مسکونی حجاز جان شهروندان این کشور را هم می‌گیرند.
وی بیان داشت: موشک شلیک شده انصارالله یمن به فرودگاه ملک خالد نیز که عربستان به گزاف مدعی رهگیری آن بود، در خاک این کشور فرود آمده بود و خبرنگاران خارجی از جمله خبرنگار روزنامه آمریکائی نیویورک تایمز که شاهد صحنه بوده‌اند، علاوه‌بر آنکه اصابت آن به هدف را تائید کردند، از انفجار پاتریوت شلیک شده عربستان در آسمان و فرود آن بر سر شهروندان و کشته شدن چند نفر از جمله یک تبعه مصر خبر دادند.
شریعتمداری افزود: سامانه ضد موشکی رژیم صهیونیستی، موسوم به گنبد آهنین هم که با موشک‌های پاتریوت تجهیز شده است، تاکنون در مقابل موشک‌های شلیک شده از سوی حزب‌الله لبنان قادر به مقابله نبوده است.
مدیر مسئول روزنامه کیهان، به داستان توپ میرزا آقاسی، صدر‌اعظم محمد‌شاه ‌اشاره کرد که قول داده بود توپی بسازد که با آن بتوان از دارالخلافه تهران به سن پترزبورگ روسیه شلیک کرد! ولی هنگام آزمایش آن در حضور محمد شاه، گلوله توپ درون عراده منفجر شده و تعدادی از خدمه توپ را کشته بود و میرزا آقاسی به شاه گفته بود، قربان! این توپ که خودی‌ها را اینطور لت و پار کرده، ملاحظه بفرمایید که چه بلائی بر سر دشمن آورده است!
وی گفت: ظاهراً ترامپ از عربستان پول پاتریوت گرفته ولی به جای آن توپ میرزا آقاسی تحویل داده است؛ اگرچه پاتریوت‌ها هم نشان داده‌اند دست کمی از توپ میرزا آقاسی ندارند!
شریعتمداری اقدام انصارالله را پاسخی دندان شکن و عملی به رجزهای بن سلمان دانست و اظهار داشت: اگر آل‌سعود مدعی است که موشک انصارالله به ساختمان وزارت دفاع این کشور در ریاض اصابت نکرده است، چرا برای اثبات نظر خود، ساختمان وزارت دفاع عربستان را به خبرنگاران نشان نمی‌دهد؟! و یا از نشان دادن تاسیسات نفتی آرامکو که با پهپاد انصارالله مورد حمله قرار گرفت خودداری می‌کند؟!

+ نوشته شـــده در یکشنبه 97/1/26ساعــت 10:42 صبح تــوسط عباس | نظر