سفارش تبلیغ
صبا ویژن
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
تحریم یاشرکت در انتخابات!بازی باخت باخت فتنه گران برانداز

 

بسمه تعالی

 

گسترش اعتراضات به گروه موسوم به شورای هماهنگی جبهه اصلاحات باعث شد تا این طیف از موضع «تحریم انتخابات» جا بزند.


این گروه که از سوی کسانی چون خاتمی مدیریت می شود به اعتبار اشباع شدن فضای مانورهای توأم با دودوزه بازی در گذشته، مجبور است میان دو گزینه حضور در انتخابات یا تحریم آن، یکی را انتخاب کند و این در حالی است که طیف مذکور دقیقا می دانند در صورت اعلام علنی تحریم انتخابات، حکم مرگ سیاسی خود را امضا کرده اند.در مقابل اگر هم بگویند در انتخابات شرکت می کنند بلافاصله از سوی مردم و نیروهای طرفدار نظام- و در مقابل، محافل ضدانقلاب- آماج این اعتراض قرار خواهند گرفت که چرا در انتخابات ریاست جمهوری مدعی شدید تقلب سازمان یافته و گسترده صورت گرفته و حالا با چه منطقی دم از انتخابات می زنید؟
به اعتبار این وضعیت خود ساخته است که طیف نفاق در جبهه اصلاحات تصور می کنند نه راه پیش و نه راه پس دارند. البته بخشی از طیف اخیر نهایتا مجبورند امتیازدهی به بیگانگان و گروهک های نشاندار ضدانقلاب را ادامه دهند اما دست کم، اعلام تحریم انتخابات را به مصلحت خود نمی دانند.
روز گذشته غریبانی رئیس دوره شورای هماهنگی جبهه اصلاحات در مصاحبه با سایت کارگزارانی «قانون» اظهار داشت: هیچ اصلاح طلبی بحث تحریم انتخابات را مطرح نخواهد کرد.
در حالی که بنابر ادعاهای قبلی، جبهه اصلاحات شامل 20 گروه بوده و به تازگی هم اعلام شده که این «جبهه» فهرست انتخاباتی ارائه نخواهد کرد، غریبانی ژست مظلومیت گرفته و گفت: آقایانی که اتهامات ظالمانه ای در رسانه های وابسته به خود و به صورت غیرعرف مطبوعاتی و برخلاف اخلاق روزنامه نگاری مطرح و ما را متهم به تحریم انتخاباتی می کنند، خود به دنبال آلوده کردن فضای انتخاباتی در آستانه انتخابات مجلس هستند تا بیشتر به منافع و هدف خود برسند.
وی افزود: در کجا و چه زمانی اعضای شورای هماهنگی جبهه اصلاحات سخن از تحریم انتخابات زده اند؟ چرا آقایان اظهارات ناصواب می کنند. در هیچ یک از جلسات شورای هماهنگی کوچکترین اشاره، حتی لفظی هم نشده چه برسد به اینکه بخواهیم اقدام به تحریم انتخابات کنیم.
وی افزود: تحریم انتخابات برخلاف نظر امام خمینی(ره) و هر انقلابی واقعی است. قبل از اینکه شورای هماهنگی جبهه اصلاحات بیانیه انتخاباتی خود را منتشر کند خبرنگاری از «فارس» با بنده تماس گرفت و پرسید که آیا اصلاح طلبان به دنبال تحریم انتخابات هستند که در پاسخ وی گفتم «هیچ اصلاح طلبی از واژه تحریم برای انتخابات استفاده نکرده است و اصلا ما این کلمه را زشت می دانیم.»
این اظهارات در حالی است که برخی از همکاران و همراهان اصلی مجموعه مذکور هم اکنون در خارج کشور علنا بر طبل تحریم انتخابات می کوبند که گردانندگان سایت های کلمه و جرس و برخی رسانه های مشابه از آن جمله اند. به عبارت دیگر تقسیم کار روشنی میان حضرات صورت گرفته، تا هم قطاران خارج نشین آنها، مواضع منافقانه و ابهام آمیز طیف داخلی را مورد تفسیر و تصریح قرار دهند و البته - به زعم خودشان- هزینه رفتارهای ضد انقلابی و اپوزیسیون متوجه بانیان آن در داخل نشود! طبیعی است که اگر جریان داخلی منکر این ادعاست، می بایستی طی هفته های اخیر مواضع شورای هماهنگی راه سبز و برخی عناصر فراری معرکه گردان آن در عرصه تحریم انتخابات را مورد اعتراض قرار می داد و مرزبندی می کرد.
در جریان انتخابات مجلس هفتم (زمستان 82) نیز اصلاح طلبان حاکم بر دولت و مجلس وقت، قصد بایکوت انتخابات و ممانعت از برگزاری آن را داشتند اما با برخورد مقتدرانه و حکیمانه رهبر فرزانه انقلاب، تیر نفاق جدید به سنگ خورد. بنابراین، این گزاره آقای غریبانی که «تحریم انتخابات برخلاف نظر امام خمینی(ره) و هر انقلابی واقعی، و حرف زشتی است» هر چند که گزاره دقیق و درستی است اما نقیض آن در میان طیف منافقین در جبهه اصلاحات دیده شد و تندروهای یاد شده مرتکب این خیانت زشت و ضدانقلابی شده اند.
با وجود این، تذبذب و دروغ های پی در پی طیف نفاق در میان اصلاح طلبان باعث شده که این جریان نتواند اعتماد برخی گروه های اپوزیسیون خارج نشین را نیز به خود جلب کند چنان که طی روزهای اخیر از خاتمی و برخی افراد همسو با وی، هم این جمله شنیده می شود که «دلبستگان به انقلاب، انتخابات را هرگز تحریم نمی کنند» و هم عبارت ناقض آن که «جبهه اصلاحات در انتخابات شرکت نمی کند و فهرست نمی دهد.» شاید به دلیل همین تذبذب ها هم بود که پایگاه اینترنتی خودنویس نوشت: شنیدن همین جمله از خاتمی که «کسانی که به اصل انقلاب دل بسته اند هیچگاه انتخابات را تحریم نمی کنند.» با توجه به روحیات و سوابق موضع گیری های سیاسی وی چندان موجب حیرت و بهت زد گی نمی گردد، اما با توجه به اخبار متناقضی که از جبهه اصلاح طلبان در رابطه با شرکت و یا عدم شرکت در انتخابات مجلس نهم به گوش می رسد حساسیت به این گونه اظهارات بیش از هر زمان دیگر نمود می یابد. با نزدیک شدن زمان ثبت نام نامزدها و تاکید شورای هماهنگی راه سبز بر عدم شرکت در انتخابات و غیرقانونی خواندن آن، قاعدتاً می بایست چهره های مطرح اصلاح طلب بر پیش شرط هایشان تاکید مجدد نمایند و یا سکوت اختیار کرده و بیهوده بر طبل انتخابات نکوبند، اما ناگهان می بینیم که به اصطلاح پدر معنوی اصلاحات جناب موسوی خوئینی ها می گوید «اعلام کرده ایم با ورود هر اصلاح طلبی که به صورت انفرادی بخواهد شرکت کند و شانسی هم برای برنده شدن داشته باشد، مخالفت نمی کنیم. ما تحریم را به کسی توصیه نمی کنیم و هیچ کس انتخابات را تحریم نمی کند.»
این سایت اپوزیسیون همچنین با اشاره به اظهارات کسانی چون علیخانی و ... که بر حضور در انتخابات تصریح کرده اند، نوشت: آیا می توان از مجموع این اظهارات به این نتیجه رسید که اصلاح طلبان قصد دارند با اتخاذ تاکتیک جدید- که از ضرب المثل قدیمی «شترسواری دولا دولا» الگوبرداری شده و بتوانند با یک تیر چند هدف را نشانه روند.

 

+ نوشته شـــده در چهارشنبه 90/9/30ساعــت 8:7 صبح تــوسط عباس | نظر