سفارش تبلیغ
صبا ویژن
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
بسمه تعالی:حجاب یک ضرورت دینی و الزام قانونی است رئیسجمهور به مو
رئیس‌جمهور به موضوع عفاف و حجاب به عنوان یکی از مطالبات و دغدغه‌های بحق متدینین در جامعه اشاره کرد و افزود: حجاب یک ضرورت دینی و یک امر الهی مشترک بین همه ادیان توحیدی و مذاهب اسلامی است که برای فرد و جامعه در برابر هرگونه آسیب و لغزشی مصونیت ایجاد می‌کند.
 
 
 
 
آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی بعد از ظهر دیروز شنبه همزمان با روز «جمهوری اسلامی ایران»، در دهمین روز ماه مبارک رمضان در آیین افتتاح و آغاز به کار سی‌امین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم، گفت: مردم ایران در این روز که روز جمهوری اسلامی و مردمسالاری دینی است، اراده کردند که دین بر سرنوشت آنها حاکم بوده و همه ارتباطات آنها متاثر از دین و آموزه‌های قرآنی باشد.
رئیس‌جمهور در ادامه دوازدهم فروردین و روز جمهوری اسلامی را از جمله روزهای مهم در تاریخ انقلاب اسلامی و جلوه روشنی از باور امام خمینی به مردم دانست و افزود: نگاه امام به رای مردم هیچ‌گاه تشریفاتی نبود و مراجعه ایشان به رای مردم برای انتخاب نوع حکومت و همچنین تایید قانون اساسی مبتنی بر احکام الهی و اسلامی از جلوه‌های زیبای باور و اعتقاد به مردم در سیره و سلوک ایشان است.
آیت‌الله رئیسی در ادامه توسعه فرهنگ قرآنی در کشور را مرهون ترغیب‌ها، تشویق‌ها و پیگیری‌های رهبر معظم انقلاب اسلامی عنوان کرد و اظهار داشت: بنده شخصاً برای همه چهره‌های قرآنی ارزش فراوانی قائلم اما حقیقتاً آنچه که در حوزه قرآن در کشور اتفاق افتاده، ماحصل توجه و نگاه ویژه رهبری معظم انقلاب به توسعه فرهنگ قرآنی بوده است.
رئیس‌جمهور با اشاره اظهارات وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی مبنی بر وجود 300 حافظ قرآن کریم تنها در یکی از روستاهای کشور، تحقق هدف‌گذاری 10 میلیون حافظ در کشور را دست یافتنی خواند و تصریح کرد: رویدادهای قرآنی نظیر برگزاری چنین نمایشگاه‌هایی از جمله اقدامات بسیار خوب و موثر در زمینه ترویج و نشر معارف قرآنی در جامعه و امری پسندیده است که وزارت ارشاد باید این‌گونه برنامه‌ها را در سایر استان‌ها شهرستان‌ها و شهرهای کشور نیز توسعه دهد.
رئیسی همچنین به موضوع عفاف و حجاب به عنوان یکی از مطالبات و دغدغه‌های بحق متدینین در جامعه اشاره کرد و افزود: حجاب یک ضرورت دینی و یک امر الهی مشترک بین همه ادیان توحیدی و مذاهب اسلامی است که برای فرد و جامعه در برابر هرگونه آسیب و لغزشی مصونیت ایجاد می‌کند.
رئیس‌جمهور اظهار داشت: ممکن است کسانی هم باشند که به این مفاهیم الزام و اعتقادی نداشته باشند که در این‌جا استفاده از ظرفیت مراکز علمی، مباحثه و گفت‌وگوهایی اقناعی مورد تاکید ما است. در عین حال در این رابطه یک الزام قانونی وجود دارد و همه اقشار جامعه با هر نگرش و گرایشی ملزم به رعایت این قانون هستند.
رئیسی با بیان اینکه بحمدالله زنان و دختران ما تاکنون پابندی خود به قانون را ثابت کرده‌اند و بعد از این نیز اینچنین خواهد بود، افزود: نقطه اشتراک همه وصایای شهدا حفظ اصول و ارزش‌های دینی و انقلابی است و امروز ما به عنوان بازماندگان شهدا باید به وصایای آنها پایبند باشیم.
رئیس‌جمهور حساسیت نسبت به دیگر منکرات از جمله در موضوع مفاسد اقتصادی را از دیگر مطالبات درست و به حق افکار عمومی در کنار موضوع بدحجابی عنوان کرد و گفت: وظیفه مسئولان پاک نگه داشتن جامعه اسلامی از لوث وجود مفسدان و توجه به همه بایدها و معروف‌ها و همه نبایدها و منکرات است.
آیت‌الله رئیسی در پایان همچنین خطاب به جامعه قرآنی کشور تاکید کرد: شما نیز امروز وظیفه دارید توجه به مفاهیم قرآنی، دشمن‌شناسی و امیدبخشی در جامعه را در راس اقدامات و فعالیت‌های خود قرار دهید.

+ نوشته شـــده در دوشنبه 102/1/14ساعــت 12:54 عصر تــوسط عباس | نظر