سفارش تبلیغ
صبا ویژن
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
بسمه تعالی:خضرعدنان اسیر فلسطینی که در واکنش به بازداشت غیرقانون

پیامدهای شهادت خضر عدنان 

 66919

  
«خضر عدنان» سمبل مقاومت فلسطین
اسیر فلسطینی که در واکنش به بازداشت غیرقانونی خود دست به اعتصاب غذا زده بود در اثر اهمال کاری رژیم صهیونیستی پس از 86 روز تحمل سختی در زندان به شهادت رسید. گروه های مقاومت به تل آویو هشدار دادند که این جنایت بی پاسخ نخواهد ماند

 

گروه بین الملل-در حالی که طی هفته‌های گذشته شمار بسیاری از فلسطینیان و سازمان‌های بین المللی درباره وضعیت بحرانی خضر عدنان اسیر فلسطینی در زندان‌های رژیم صهیونیستی هشدار داده و خواستار آزادی هرچه سریع تر او برای حفظ جانش شده بودند اما صهیونیست‌ها در قضاوت کامل از پذیرش این خواسته‌ها سرباز زدند تا در نهایت عدنان پس از هفته‌ها اعتصاب غذا و کوتاه نیامدن از آرمان مبارزه  به شهادت برسد.وکیل شهید عدنان گفت:«ما شهید خضر عدنان را به علت کوتاهی مستقیم و عامدانه رژیم صهیونیستی در رسیدگی به وضعیت سلامتی او از دست دادیم. ما خواستار آزادی شهید عدنان به قید وثیقه شدیم اما دادگاه رژیم صهیونیستی این درخواست را نپذیرفت». خضر عدنان 45 ساله از اعضای جنبش جهاد اسلامی بود که از 86 روز پیش در اعتراض به بازداشت خودسرانه خود به دست اشغالگران اعتصاب غذا کرده بود و در وضعیت جسمانی نامناسبی به سر می‌برد و بارها درباره وخامت اوضاع جسمانی او به اشغالگران هشدار داده شده بود. وی از هفته پیش در پی وخیم شدن اوضاع جسمی به بیمارستان منتقل شد اما رژیم صهیونیستی اجازه نداد که هیچ یک از وکلا، پزشکان یا طرف‌های حقوقی با وی تماس بگیرند و از اوضاع سلامتی‌اش با خبر شوند. دو روز قبل دادگاه نظامی رژیم صهیونیستی در زندان عوفر با درخواست آزادی او با وجود شرایط جسمانی وخیمی که داشت، مخالفت کرد. در تاریخ مبارزاتی فلسطین افراد زیادی وجود دارند که به دلیل کارهای مهمی که انجام داده‌اند هیچ گاه یاد و خاطره آن ها از اذهان فلسطینی‌ها پاک نخواهد شد و شهید عدنان یکی از این دلیر مردانی بود که روش مبارزاتی او سرمشق دیگران شده است. در واقع خضر عدنان شیوه اعتصاب غذای فردی را در زندان های صهیونیستی باب کرد و پس از او بسیاری از اسیران فلسطینی بدون اتهام، راه او را پیش گرفتند.
پاسخ راکتی مقاومت
در پی شهادت عدنان، گروه های مقاومت به رژیم صهیونیستی هشدار دادند که این جنایت بی‌پاسخ نخواهد ماند.  جنبش حماس در بیانیه‌ای ضمن محکوم کردن شهادت عدنان هشدار داد:«رژیم اشغالگر مسئولیت کامل شهادت شیخ خضر عدنان را برعهده دارد، زیرا از آزادی وی خودداری کرد و او را در معرض سهل‌انگاری عمدی پزشکی قرار داد. جنایات و اقدامات تروریستی رژیم اسرائیل و حکومت فاشیستی آن علیه مردم و زندانیان فلسطینی باید مورد توجه جهانیان قرار گیرد».جهاد اسلامی نیز با بیان این که مسئولیت کامل جنایت انجام شده با رژیم اشغالگر است، تاکید کرد: «این شیخ مبارز هیچ‌گاه از زیر بار مسئولیتش در حمایت از حق و دفاع از مردمش فرار نکرد و لحظات عمر خود را در راه دفاع از مقدساتش گذراند. ما همواره مبارزه کرده‌ایم و می‌کنیم و این مبارزه متوقف نخواهد شد و دشمن جنایتکار بار دیگر متوجه خواهد شد که جنایات او بی‌پاسخ نخواهد ماند. مقاومت با تمام قدرت، قاطعیت و استواری ادامه خواهد یافت».در همین باره، روز سه‌شنبه چندین راکت از نوار غزه به سوی شهرک‌های صهیونیست‌نشین شلیک شد تا نشان دهد که مقاومت در حالت آماده باش قرار دارد و اسرای خود را رها نخواهد کرد.خبرگزاری فلسطینی شهاب گزارش داد که مقاومت فلسطین بیش از 20 راکت به سمت شهرک‌های صهیونیست نشین اطراف غزه شلیک کرده است.ارتش رژیم صهیونیستی نیز اذعان کرد که 21 راکت از غزه به سمت اراضی اشغالی شلیک شده و این رژیم توانسته تنها 4 راکت را رهگیری کند.همچنین یک جوان فلسطینی عملیات شهادت طلبانه‌ای را در سرزمین های اشغالی انجام داد که طی آن سه شهرک‌نشین زخمی شدند. از سوی دیگر، در زندان عوفر هم اسرا در واکنش به شهادت عدنان با زندانبانان صهیونیست درگیر شدند.شاید تا چند سال پیش بین گروه های مقاومت و اسرا هماهنگی کافی و لازم برای مبارزه با اشغالگران وجود نداشت اما اکنون یک اتحاد بین دو طیف فلسطینی‌ها به وجود آمده است که چه در بیرون و چه در بند دشمن را به زانو درآورده‌اند. مقامات تل‌آویو اگر تاکنون از سلاح مقاومت در غزه و کرانه باختری نگران بودند الان از اعتصاب غذای اسرا هم وحشت دارند.


+ نوشته شـــده در چهارشنبه 102/2/13ساعــت 6:14 صبح تــوسط عباس | نظر