سفارش تبلیغ
صبا ویژن
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
بسمه تعالی: 13 شهید و بیش از 20 زخمی در حمله رژیم صهیونیستی به
شبکه هفت تلویزیون رژیم صهیونیستی تایید کرد که قبل از انجام حملات بامداد به نوارغزه، آخر هفته گذشته کوهن و بلینکن درباره این عملیات‌های موسوم به «سپر و پیکان» به توافق رسیده بودند. 
شبکه هفت تلویزیون رژیم صهیونیستی تایید کرد که قبل از انجام حملات بامداد به نوارغزه، آخر هفته گذشته کوهن و بلینکن درباره این عملیات‌های موسوم به «سپر و پیکان» به توافق رسیده بودند.

گروه بین‌الملل-رجانیوز: رسانه‌های فلسطینی بامداد سه‌شنبه از وقوع انفجارهای قدرتمندی در غرب و مرکز شهر غزه خبر دادند.

دقایقی بعد سخنگوی ارتش رژیم تروریست صهیونیستی که جنگنده‌های این رژیم در حال هدف قرار دادن مواضع گروه مقاومت جهاد اسلامی در نوار غزه هستند.

 

 

خبرگزاری فلسطینی «شهاب» گزارش داد که یک منطقه در شهر رفح واقع در نوار غزه نیز هدف حملات جنگنده‌های صهیونیستی قرار گرفته است.


ساعتی بعد منابع فلسطینی ضمن تایید به شهادت رسیدن چند فرمانده سرایا القدس و برخی اعضای خانواده‌های آنها گفتند که پیکرهای حداقل 9 شهید به بیمارستان رسیده است.

 

وزارت بهداشت نوار غزه، امروز (سه‌شنبه)، درباره تعداد شهدا و مجروحان حمله بامدادی رژیم صهیونیستی به نوار غزه بیانیه‌ای صادر کرد.

وزارت بهداشت نوار غزه اعلام کرد که در این حمله 13 فلسطینی به شهادت رسیده‌اند و بیش از 20 نفر از جمله چند زن و کودک مجروح شده‌اند. همزمان با این گزارش، شبکه «المیادین» خبر داد که پیکر سه عضو ارشد جنبش جهاد اسلامی در میان شهدا وجود داشته است.

شبکه «الجزیره» گزارش داد که رژیم صهیونیستی در این حمله افزون بر سه فرمانده جنبش جهاد اسلامی، همسران و تعدادی از کودکان آن‌ها را به شهادت رسانده است.

طبق اعلام جهاد اسلامی، «جهاد الغنام» دبیر شورای نظامی «سرایا القدس»، «خلیل البهتینی» فرمانده منطقه شمال و «طارق محمد عزالدین» یکی از فرماندهان عملیات نظامی در کرانه باختری در این حمله به شهادت رسیده‌اند.

فرماندهان شهید جهاد اسلامی فلسطین که بودند؟

 

جهاد الغنام 62 ساله، اهل رفح در جنوب نوار غزه، یکی از برجسته‌ترین رهبران گردان‌های القدس و دبیر شورای نظامی آن بود؛ او از آن دست مبارزانی بود که صهیونیست‌ها از آغاز انتفاضه اقصی  در پایان سال 2000 تاکنون به دنبال دستگیری‌اش بودند. الغنام در جنبش جهاد اسلامی مناصب بسیاری از جمله رهبری منطقه جنوب نوار غزه را برعهده داشت و چندین بار مورد سوءقصد قرار گرفت و در نتیجه یکی از آن‌ها، بر اثر قطع شدن پایش مجروح شد.


الغنام در جریان انتفاضه در کنار شهید «محمد الشیخ خلیل»، یکی از رهبران سرایالقدس، بر بسیاری از عملیات‌های نظامی مقاومت فلسطین نظارت داشت؛ عملیات‌هایی که منجر به کشته شدن بسیاری از سربازان رژیم اشغالگر و صهیونیست‌ها در حین حضور شهرک‌نشینان در نوار غزه شد. او مدت‌ها رهبری گردان‌های القدس را بر عهده داشت و مسئولیت بسیاری از پرونده‌های نظامی، اداری و... را بر عهده داشت و اخیراً هم در هماهنگی‌های نظامی بین جهاد اسلامی و جنبش حماس نقش برجسته‌ای داشت. اشغالگران خانه او را در سال 2014 بمباران کرده بودند؛ این فرمانده جهادی همچنین طی روزهای عملیات «سیف القدس» در مه 2021 از یک سوء قصد نافرجام  جان سالم به در برده بود.

 

شهید طارق عز الدین، اسیر آزاد شده از منطقه جنین است که سال‌ها پیش به نوار غزه تبعید شده و مسئولیت پرونده کرانه باختری در جنبش جهاد اسلامی را بر عهده داشت. عزالدین بارها دستگیر و روانه زندان‌های رژیم صهیونیستی شد که آخرین آن در سال 2002 بود. در آن زمان او به اتهام شرکت در حملات علیه اشغالگران در کرانه باختری به حبس ابد به اضافه 25 سال محکوم شد.


شهید عزالدین در مبادله «وفاء الاحرار» در سال 2011 آزاد و به نوار غزه تبعید شد. وی در سال 2018 به عضویت دفتر سیاسی جنبش جهاد اسلامی انتخاب شد و چند ماه پیش نیز در دومین جلسه آن، انتخاب او برای عضویت در این دفتر سیاسی تکرار گردید. مقامات رژیم اشغالگر، شهید عزالدین را به مسئولیت عملیات نظامی جهاد اسلامی در کرانه باختری و نظارت بر عملیات‌ها در آن‌جا متهم می‌کنند. در حملات بامداد امروز اشغالگران، «علی عزالدین» پسر خردسال و «میار عزالدین» دختر این فرمانده فلسطینی نیز به شهادت رسیدند.

 

خلیل البهتینی  از اعضای شورای نظامی گردان‌های القدس و فرمانده منطقه شمال جنبش جهاد اسلامی بود که فعالیت خود را در این جنبش از دهه نود آغاز کرد. این شهید 44 ساله یکی از برجسته‌ترین رهبران گردان‌های القدس در نوار غزه و از جمله فرماندهانی بود که بر صنعت موشکی مقاومت فلسطین نظارت می‌کرد. او پس از شهادت شهید «تیسیر الجعبری» در اوت 2022، فرماندهی شمال نوار غزه را در سرایاالقدس به عهده گرفت.

 


سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی با اشاره به اینکه این عملیات با همکاری سرویس امنیت کل در اراضی اشغالی فلسطین «شاباک» صورت گرفته، خبر داد که در این عملیات از 40 جنگنده استفاده شده است.


خبرنگاران فلسطینی در واکنش به این ترورها نوشتند که این یادآور حملات غافلگیرکننده رژیم صهیونیستی به سران جنبش مقاومت حماس در سال 2008 است که سرآغاز جنگی آن سال شد.

این در حالی است که پیشتر یک مقام ارشد صهیونیست ادعا کرده بود که هیچ چاره‌ای، جز حمله نظامی به نوار غزه وجود ندارد و این مسئله فقط نیازمند زمان است.

 

اتاق مشترک گروه‌های مقاومت فلسطین در واکنش به جنایت امروز ارتش رژیم صهیونیستی در حملات هوایی به نوارغزه بیانیه‌ای صادر و بر پرداخت بهای آن توسط اشغالگران تاکید کرد.

در این بیانیه آمده است: ما عزادار جمعی از کودکان، زنان و در راس آن‌ها، سران شهدای فرمانده سرایا القدس، بازوی نظامی جنبش جهاد اسلامی (جهاد الغنام، خلیل البهتینی و طارق عزالدین) هستیم که امروز (سه‌شنبه 9 می 2023) در نتیجه تجاوزات خائنانه صهیونیست‌ها به خانه‌هایشان به شهادت رسیدند.

اتاق مشترک گروه‌های مقاومت فلسطین در ادامه این بیانیه خاطرنشان کرد: اتاق مشترک، مسئولیت کامل عواقب این جنایت ناجوانمردانه را بر عهده دشمن جنایتکار می‌داند؛ اشغالگران و رهبران آنان که آغازگر تجاوز هستند، باید خود را برای پرداخت بهای آن آماده کنند.

جنبش جهاد اسلامی فلسطین امروز طی بیانیه‌ای و با تاکید بر اینکه «دشمن صهیونیستی را مسئول کامل این کشتار تروریستی خائنانه» می‌داند، تصریح کرد: دشمن با این جنایت به اهداف خود نخواهد رسید؛ چراکه مقاومت یکپارچه و مواضعش ثابت است. پاسخ فلسطین به این کشتار به تعویق نخواهد افتاد و سرایا القدس در کنار دیگر جناح‌های مقاومت، هرگز دربرابر انتقام خون پاک این شهدا کوتاه نخواهد آمد.

«طارق سلمی»، سخنگوی جنبش جهاد اسلامی نیز در گفت‌وگو با شبکه «المسیره» در این باره خاطرنشان کرد: تاکید می‌کنیم که دشمن صهیونیستی تاوان این جنایت را خواهد داد و ما وظیفه خود را برای پاسخ به این جنایت انجام خواهیم داد. ما مواظب همه تحرکات دشمن برای هدف قراردادن رهبران مقاومت هستیم و پاسخ ما حتمی است. این دشمن فقط زبان زور را بلد است و باید در حالت وحشت دائمی زندگی کند؛ جناح‌های مقاومت هستند که مکان، زمان و نوع پاسخ به دشمن صهیونیستی را تعیین می‌کنند.

«ابو حمزه» سخنگوی سرایا القدس،  با انتشار فیلمی، خاطرنشان کرد: ما تاکید می‌کنیم که در کنار مقاومت هستیم و به وظیفه خود در قبال خون شهدا پایبند خواهیم ماند. اقدام ارتش تروریست صهیونیست در قتل عام فلسطینی‌ها، پایبندی مردم قهرمان ما به مقاومت را تقویت خواهد کرد.

 


«اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی «حماس» نیز در واکنش به جنایت رژیم صهیونیستی در به شهادت رساندن فرماندهان این جنبش تاکید کرد: ترور رهبران ما، مقاومت بیشتری را به همراه خواهد داشت؛ دشمن در برآوردهای خود اشتباه کرد و تاوان جنایتش را خواهد داد.

 

شبکه هفت تلویزیون رژیم صهیونیستی تایید کرد که قبل از انجام حملات بامداد به نوارغزه، آخر هفته گذشته کوهن و بلینکن درباره این عملیات‌های موسوم به «سپر و پیکان» به توافق رسیده بودند.

این شبکه با اشاره به اینکه «اسرائیل درباره عملیات برنامه‌ریزی‌شده در غزه، ایالات متحده آمریکا را مطلع کرده بود»، افزود: «بنیامین نتانیاهو»، نخست وزیر رژیم اشغالگر امروز ساعت هفت عصر جلسه‌ای با کابینه برگزار خواهد کرد.


+ نوشته شـــده در چهارشنبه 102/2/20ساعــت 6:51 صبح تــوسط عباس | نظر