سفارش تبلیغ
صبا ویژن
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
بسمه تعالی :باران موشک بر سر صهیونیستها انتقام شروع شد نیروهای م
نیروهای مقاومت فلسطین در پاسخ به انتقام شهدای اخیر نوار غزه، مناطق ‌اشغالی فلسطین را زیر باران موشکی و راکتی قرار داده‌اند. حملاتی که وضعیت را در سراسر مناطق ‌اشغالی به‌شکل عجیبی غیرعادی کرده است
 
 
 
سرویس خارجی-
 
 
 شدت حملات و پاسخ تلافی‌جویانه نیروهای مقاومت فلسطین به ‌اشغالگران تا بدان حد گسترده بود که طرف‌های واسطه و میانجی اعلام کردند که رژیم صهیونیستی آماده پایبندی به آرام‌‌سازی اوضاع است. در واقع ارتش رژیم صهیونیستی توان تحمل حملات از سوی گروه‌های فلسطینی را ندارد و در همان ساعات نخست پاسخ گروه‌های فلسطینی، خواستار توقف حملات شد.از بامداد سه‌شنبه که ارتش ‌اشغالگر رژیم صهیونیستی اقدام به حمله تروریستی علیه نوار غزه کرد، گروه‌های مقاومت اعلام کردند که پاسخ به این تجاوزات حتمی است و اتاق مشترک مقاومت فلسطین نیز در بیانیه خود بر انتقام قطعی از متجاوزان صهیونیست تأکید کرد. سرانجام این پاسخ قطعی به خونخواهی شهدای حملات اخیر غزه از بعدازظهر چهارشنبه آغاز شد. در همان ساعات نخست آغاز حملات، منابع صهیونیستی تأئید کردند که در کمتر از دو ساعت از آغاز نخستین حملات، 360 راکت و موشک از نوار غزه شلیک شد و این تعداد در ساعت‌های بعد همچنان افزایش یافت. حجم حملات و تعداد موشک‌های شلیک شده از سوی گروه‌های فلسطینی به سمت مناطق ‌اشغالی در همان ساعات نخست نشان داد که گروه‌های فلسطینی از نظر پشتیبانی در سطح مطلوبی به سر می‌‎برند. در واقع گروه‌های مقاومت فلسطینی در نوار غزه برای پاسخ موشکی به ‌اشغالگران با کمبود موشک و راکت مواجه نیستند و این فراوانی موشک‌‌ها در انبارهای تسلیحاتی گروه‌های فلسطینی دست آنها را برای پاسخ به ‌اشغالگران باز گذاشته است. این موشک‌ها و راکت‌ها به‌طور عمده از سوی نیروهای فلسطینی در نوار غزه تولید می‌شود و در مواردی نیز سایر کشورهای حامی مقاومت این موشک‌ها را به‌دست گروه‌های فلسطینی می‌رسانند. این در حالی است که نوار غزه طی بیش از 16 سال گذشته در محاصره تمام‌عیار زمینی، دریایی و هوایی توسط صهیونیست‌ها به‌سر برده است، اما این محاصره در عمل برای نیروهای تا بن دندان مسلح فلسطینی در نوار غزه بی‌معنا بوده است و آنها توانسته‌اند حتی در شدیدترین محاصره اما انبارهای موشکی و تسلیحاتی خود را برای پاسخ به ‌اشغالگران آماده و پر نگه دارند. در واقع سیاست محاصره نوار غزه به شکست انجامیده است و المیادین نیز به نقل از برخی منابع اعلام کرد که موشک‌های شلیک شده به سمت تل‌آویو دارای فناوری جدیدی است که به آن اجازه عبور از سامانه گنبد آهنین را می‌دهد. این بدان معنی است که فلسطینی‌ها در توسعه فنی و علمی صنایع موشکی خود به دستاوردهای قابل توجهی رسیده‌اند که در عمل، سیستم‌های پدافندی رژیم صهیونیستی را خنثی می‌کند.
وضعیت بحرانی
حملات گروه‌های مقاومت فلسطینی به ‌اشغالگران خیلی زود وضعیت را در مناطق ‌اشغالی غیرعادی کرد و همه چیز را به‌هم ریخت. یک اکانت توئیتری متعلق به یک خبرنگار در مناطق ‌اشغالی فلسطین نیز در همان عصر چهارشنبه اعلام کرد: «از سدروت تا تل‌آویو، همه به‌سمت پناهگاه‌ها می‌دوند، زیرا در دو ساعت گذشته صدها موشک از غزه شلیک شده است.» تصاویر ویدئویی هم گردشگرانی را نشان می‌داد که بعدازظهر از سواحل تل‌آویو فرار می‌کردند و این فرار و ترس گردشگران صهیونیست تا آن‌جا زیاد بود که ناگهان سواحل از جمعیت خالی شد. همچنین شلیک موشک گروه‌های فلسطینی، جلسه کابینه نتانیاهو را هم متوقف کرد و خبرنگاران تصاویری را از لحظه فرار وزرای کابینه نتانیاهو از سالن محل جلسات به پناهگاه‌های زیرزمینی نشان دادند.
گروه‌های فلسطینی در حملات خود نه فقط شهرک‌های اطراف نوار غزه، بلکه شهرک‌های حومه تل‌آویو و حتی مناطق ‌اشغالی قدس را نیز هدف قرار دادند. پایگاه هوایی بلماحیم نیز از دیگر جاهایی بوده که هدف حمله راکتی مقاومت قرار گرفت و این حملات باعث توقف پروازها و تعطیلی فرودگاه بین‌المللی بن‌گوریون شد. مسئولان بیمارستان برزلای در رژیم اسرائیل اعلام کردند که تا عصر چهارشنبه 11 صهیونیست که در حملات راکتی مقاومت زخمی شدند، به این بیمارستان منتقل شدند. خبرنگار روزنامه عبری زبان یدیعوت احرونوت هم اعلام کرد که 6 موشک تا عصر چهارشنبه به سمت تل‌آویو شلیک شده که یکی از آنها در حال اصابت به یک منطقه مسکونی، رهگیری شده است. شدت حملات گروه‌های مقاومت فلسطینی تا بدان حد بود که زمین‌های کشاورزی صهیونیست‌ها در عسقلان و خانه‌ای در یکی از شهرک‌های صهیونیستی مجاور غزه در نتیجه این حملات راکتی تلافی‌جویانه در آتش سوخت. همچنین تصاویر فرار دسته‌جمعی صهیونیست‌ها از خیابان‌های تل‌آویو پس از حملات راکتی مقاومت بارها و بارها در رسانه‌ها دست به دست شد. اعضای تیم خبری شبکه 14 تلویزیون رژیم صهیونیستی نیز که در شهر ‌اشغالی سدیروت در حال تهیه خبر بودند، پس از حملات راکتی مقاومت پا به فرار گذاشتند. پایگاه خبری عبری زبان «حدشوت اسرائیل» نیز اعلام کرد که در پی حملات راکتی مقاومت به اراضی‌اشغالی، تلفن برخی مناطق قطع شده است. از سوی دیگر، همزمان با آغاز حملات موشکی تلافی‌جویانه مبارزان مقاومت علیه شهرک‌های صهیونیست‌نشین، گروه هکری «آنانیموس سودان» اعلام کرد که هم‌اکنون سامانه‌های هشدار در اراضی ‌اشغالی فلسطین را هدف حمله قرار داده است. این حمله هکری در بدترین زمان ممکن برای صهیونیست‌ها به‌وقوع پیوست و در واقع پدافندهای آنان را با در زمان بحران با مشکل مواجه کرد.
تازه اول راهیم
با وجود شدت حملات گروه‌های مقاومت فلسطینی در همان ساعات نخست آغاز نبردها، اما برخی منابع در مقاومت فلسطین در گفت‌وگو با المیادین اعلام کردند که پاسخ به جنایات دشمن صهیونیستی علیه غزه آغاز شده و این تازه آغاز کار است. مقاومت فلسطین در عین حال علاوه‌ بر تل‌آویو، همچنین شهرهای یافا و رامات‌گان را هدف حملات گسترده راکتی قرار داد و همزمان با این حملات، منابع عبری زبان اعلام کردند که صهیونیست‌ها در حال فرار از شهر تل‌آویو هستند. در ادامه نیز در پی حملات راکتی مقاومت، آژیر خطر در تل‌آویو و مناطق مجاور آن به‌صدا درآمد و منابع عبری زبان اعلام کردند که 3 صهیونیست در شهرهای اسدود و عسقلان حین فرار به پناهگاه از ترس موشک‌های مقاومت زخمی شدند.
اتاق مشترک مقاومت در داخل و خارج فلسطین
در جریان دور جدید تنش‌ها و درگیری‌های تمام عیار در فلسطین، اتاق مشترک گروه‌های مقاومت فلسطین به‌صورت رسمی بیانیه‌های مختلفی را منتشر کرد و گروه‌های فلسطینی زیر چتر مشترک اتاق مقاومت اعلام کردند: «پاسخ مقاومت در چارچوب مقابله مستمر با تروریسم رژیم ‌اشغالگر و دفاع مشروع از خود انجام می‌گیرد. توافق و اجماع کامل فلسطینی و همکاری و هماهنگی سیاسی در مورد این پاسخ که موضع اصیل و واحد همه فلسطینیان است، وجود دارد. این پاسخ با هماهنگی کامل اتاق عملیات گروه‌های مقاومت انجام گرفته است.» علاوه ‌بر پاسخ مشترک گروه‌های فلسطینی در داخل، سایر گروه‌های مقاومت در خارج از فلسطین نیز از عملیات فلسطینی‌ها حمایت تمام عیار کردند. قبل از آغاز حملات، گردان‌های حزب‌الله عراق با صدور بیانیه‌ای حمله رژیم صهیونیستی به نوارغزه را «جنایت شنیع علیه بشریت» توصیف و تأکید کردند که باید به این رژیم، درس سختی داد. همچنین وزارت خارجه لبنان در بیانیه‌ای خواستار اقدام بین‌المللی علیه رژیم صهیونیستی شد و حزب‌الله لبنان نیز بر حمایت تمام قد از گروه‌های فلسطینی تأکید کرد. در یمن نیز، مقامات انصارالله از آمادگی خود برای پاسخ به صهیونیست‌ها و انتقام خون شهدای نوار غزه خبر دادند.
شهادت 21 فلسطینی در دو روز
جنایات رژیم صهیونیستی پس از حمله بامدادی سه‌شنبه، در روز چهارشنبه نیز ادامه یافت و وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد که از آغاز حملات جنگنده‌های صهیونیستی به نوار غزه در روز چهارشنبه 7 فلسطینی به شهادت رسیده و ده‌ها نفر دیگر زخمی شدند. بدین‌گونه شمار شهدای حملات دو روزه دشمن صهیونیستی به نوار غزه تا عصر چهارشنبه به 21 نفر رسید که 5 نفر از شهدا کودک هستند. در این حملات تاکنون بیش از 64 نفر دیگر نیز زخمی شدند. منابع فلسطینی نیز اعلام کردند که جنگنده‌های متجاوز اسرائیلی گروهی از فلسطینیان را در شرق رفح در جنوب نوار غزه هدف قرار دادند که طی آن دو نفر به شهادت رسیده و 3 نفر دیگر نیز زخمی شدند. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد که در حمله صبح و ظهر چهارشنبه جنگنده‌های صهیونیستی به شهر غزه، کودکی فلسطینی به شهادت رسیده و 10 نفر دیگر زخمی شدند.

 


+ نوشته شـــده در پنج شنبه 102/2/21ساعــت 10:21 صبح تــوسط عباس | نظر