سفارش تبلیغ
صبا ویژن
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
دلایل 10 گانه خاتمی برای نیامدن/ آچرا حامیان هاشمی رفسنجانی نیام

خبرنگاران مشرق در جریان پیگیری های خبری، به "زمزمه"ها و "گفته می شود"هایی بر می خورند که میهمان کردن مخاطبان به این شنیده ها خالی از لطف نیست.
*محمد خاتمی در جلسه شورای راهبردی اصلاح طلبان با ارزیابی آخرین وضعیت اصلاح طلبان گفته که ما نباید در انتخابات مجلس به صورت گسترده و لیستی شرکت کنیم. وی 10 دلیل برای حضور انفرادی آورده و گفته است:
1- سازمان رای مردمی و اجتماعی اصلاح طلبان فرو پاشیده شده است.
2- اگر در این انتخابات گسترده بیاییم و آن را هم ببازیم برای همیشه نابود می شویم.
3- ساختار و تشکیلات منسجم برای کار تشکیلاتی نداریم و ارتباط تهران با استانها قطع است. احزاب مشارکت و مجاهدین هم منحل شده اند.
4- اصلاح طلب از جان گذشته، ریسک پذیر و همیشه در صحنه نداریم.
5- نظام اجازه نمی دهد آدم های موثر ما بیاید. در این صورت عرصه رقابت هم بر ما تنگ شده است.
6- نظام ما را و نیروهایمان را با شرط اعلام برائت از فتنه می پذیرد و این موضوع منجر به کاهش آرای ما می شود.
7- در عین حال ما عملا می آییم چون هیچ نیروی سیاسی خود را تحریم نمی کند اما با تابلوی اصلاح طلبی نمی آییم. ما چراغ خاموش می آییم.
 8- در صورتی که رسمی وارد انتخابات شویم از تنور این حضور نانی برای ما پخته نمی شود. چه بیاییم و چه نیاییم بیش از 30 نماینده در مجلس نخواهیم داشت.
9- اگر بیاییم فضا امنیتی خواهد شد و باید به نظام پاسخگو باشیم.
10- اگر به صورت رسمی نیاییم و مشارکت به مرز 30 درصد می رسد، آن وقت در این وضعیت ما برنده خواهیم بود.
 

* پس از وقوع تجمعات خیابانی در روسیه  به بهانه تقلب در انتخابات پارلمانی، مقامات روس از دستگاه های امنیتی جمهوری اسلامی ایران درخواست کمک برای انتقال تجربیات شان در مهار فتنه و آشوب های خیابانی کرده اند. مقامات امنیتی کشورمان از ماه ها قبل و با رصد تحرکات دستگاه های امنیتی آمریکا، انگلیس و رژیم صهیونیستی به مقامات روس نسبت به وقوع ناآرامی های اجتماعی پس از انتخابات هشدار داده بودند.

*علیرغم سیاه نمایی رسانه های غربی در بلوکه شدن ارز حاصل از فروش نفت ایران به دلیل تحریم ها به ویژه در معامله با هند،  شنیده های مشرق حاکی است تمام بدهی نفتی هند به جمهوری اسلامی ایران که حدود 8 میلیارد دلار بوده پرداخت شده است.

* حامیان هاشمی رفسنجانی که بیشتر آنها از وزرای سابق دولت سازندگی و اصلاحات هستند با ارزیابی سازمان رای و پایگاه اجتماعی شان در تهران، از کاندیداتوری در تهران انصراف دادند. این افراد هفته گذشته با هاشمی دیدار داشته و هاشمی از آنها خواسته بود در صورتی که می خواهند در تهران کاندیدا شوند حتما با ارزیابی دقیق بیایند.

*ارزیابی های مشرق نشان می دهد در 31 استان کشور نزدیک به 90 درصد کاندیداهای جبهه پایداری و جبهه متحد مشترک هستند و این رقم در برخی استان ها همچون اردبیل به مرز 100 درصد رسیده است.

* در جلسه انتخاباتی جریان انحرافی که روز جمعه برگزار شد، یکی از لیدرهای این جریان اعلام کرد 573 کاندیدای ما برای انتخابات مجلس ثبت نام کرده اند. وی همچنین استراتژی انتخاباتی این جریان را منوط به میزان تایید صلاحیت نامزدهای این جریان دانست.

*برخی کارشناسان فرهنگی با اشاره به فضای تلخی که بر برخی سریال های در حال پخش صدا و سیما حاکم است، معتقدند پخش این جنس از سریال ها نشان می دهد مدیران تصمیم گیر تحلیل و ارزیابی دقیقی از وضعیت سیاسی و اجتماعی کشور ندارند چرا که انتظار می رود در آستانه ورود به انتخابات فضای امید،نشاط و شور و حرارت بر جامعه از طریق رسانه ملی حکمفرما شود.
 
 
* بر اساس آخرین گزارش ها، اعضای گروهک نفاق به منطقه بی آب و علفی در نزدیکی مرز کویت و عربستان و عراق منتقل خواهند شد.
 سران این گروهک خواستار انتقال به منطقه امنیتی در بغداد و تحت حفاظت آمریکایی ها هستند. مقامات عراقی با این درخواست مخالفت کرده اند. در حال حاضر حدود 3200 تن از اعضای گروهک نفاق در قرارگاه اشرف بسر می برند. این گروهک علاوه بر ترور 17 هزار ایرانی، 25 هزار عراقی را در دوران صدام به قتل رسانده است.

* یک صراف ایرانی که علاوه بر تهران، در مالزی و استرالیا هم مشغول کار صرافی بوده و ارتباط نزدیکی هم با یک حلقه منحرف داشته، دستگیر شده است. گردش مالی (م- سنگوه ای) در ماه های اخیر 38 میلیارد تومان بوده است.

 *سرپرست یک موسسه که مشغول انتشار بولتن برای جریان انحرافی است، به دلیل حمایت برخی کارکنانش از مقاومت وی در برابر قانون، دستور داده است علاوه بر حقوق آذر ماه، یک ماه نیز تشویقی به کارکنان این موسسه پرداخت شود.

*در جلسه برخی اعضای حزب کارگزاران سازندگی، یکی از اعضای موثر این حزب می گوید: اگر جسارت و هوش احمدی نژاد را ما داشتیم وضعیت ما الان اینگونه آشفته نبود.


+ نوشته شـــده در شنبه 90/10/10ساعــت 4:32 عصر تــوسط عباس | نظر