سفارش تبلیغ
صبا ویژن
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
ساکتین فتنه مانندساکتین عاشورالعنت ابدی والهی رانصیب خود کردند

بسمه تعالی

آیت‌ا... رجبی در گفت‌وگو با پرتو:
ساکتین همه خیانت های فتنه گران را تأیید کردند،ومانندساکتین عاشورالعنت ابدی والهی رانصیب خود کردند 

خروش انقلابی ملت بزرگ ایران در 9 دی 88، حماسه‌ای چنان بزرگ را آفرید که دشمنان را بیش از پیش در باتلاق نومیدی و شکست فرو برد و اشک شوق را بر دیدگان عاشقان جمهوری اسلامی و ولایت نشاند. در سالگرد این حماسه بزرگ، گفت‌وگویی اختصاصی با آیت ا... رجبی -عضو جامعه مدرسین و شورای عالی حوزه علمیه قم- انجام داده‌ایم که در پی می‌آید:

به نظر جنابعالی، چه عواملی موجب شد که ملت ایران در روز 9 دی 88 با آن شور و نشاط فوق العاده به میدان آمد و آن حماسه ماندگار را رقم زد؟

این حماسه بزرگ، در یک نگاه ملکوتی، برخاسته از لطف خداوند به ملت ایران است و دست قدرت الهی در این روز از آستین عاشورا بیرون آمد. تدابیر و بیانات راه‌گشای مقام معظم رهبری در طول مدت پس از انتخابات 88 تا روز 9 دی که با نهایت اخلاص بود، مردم را مخلصانه به میدان آورد و «یدا... فوق ایدیهم» محقق شد. دست خدا بر فراز دست مردم این حماسه را آفرید اما در یک نگاه ملکی، این حماسه عظیم برخاسته از دو امر است: نخست آن‌که در جریان فتنه، همه نیروهای ضدانقلاب برای مقابله با نظام اسلامی و ارزش‌های انقلاب و تشیع با محوریت جریان نفاق مدرن متحد شدند و دشمنان خارجی نظام به سرکردگی استکبار غرب و اروپا از جهت طراحی و برنامه‌ریزی و حمایت مادی و معنوی از این جریان، به طور کامل به صحنه آمد و فروپاشی نظام را مدنظر قرار دادند. بنابراین، موضوع؛ بسیار حساس و سرنوشت‌ساز بود و اساس نظام بلکه اساس اسلام و انقلاب و ارزش‌های تشیع مورد حمله قرار گرفته و دشمن هم تمام توان و نیروی خود را به میدان آورده بود و جنگ احزاب و ناتوی نیروهای ضدانقلاب و منافقان در طیف گسترده آن شکل گرفته بود. این علت نخست بود.

علت دوم، اوج بصیرت و شعور و شور جامعه در همه اقشار و اصناف آن بود که خطر و توطئه دشمن را به خوبی شناختند و از عمق جان به میدان آمدند. در واقع، 9 دی فوران و جلوه خشم فروبرده مردم، در طول جریان فتنه تا مقطع 9 دی بود که خاطرات انقلاب 22 بهمن و دفاع مقدس را زنده کرد و انقلابی دیگر بود. من یقین دارم که ملت تا پای جان و آخرین قطره خون، آماده جانفشانی بود.

در خصوص این عامل هم چند خصیصه مهم وجود داشت: اول، فراگیری آن، که می‌توان گفت پس از استقبال از امام(ره) در بهمن 57 و رحلت حضرت امام، بی‌نظیرترین حضور حماسی مردم بود. دوم، اوج بصیرت مردم بود که در شعارهای آن‌ها جلوه‌گر می‌شد. مردم همه افرادی را که در فتنه نقش داشتند، حتی خواص ساکت بی‌بصیرت را مورد خطاب و عتاب و نفرت قرار دادند. سوم، شعور و بصیرت همراه با شور و احساس بود؛ یک بصیرت خشک نبود. چهارم، آمیختگی تولی و تبری بود. و پنجم، خودجوش بودن حماسه که بدون هیچ تلاش و تبلیغی این حرکت از عمق جان مردم برخاست.

بی‌گمان حماسه حضور مردم در 9 دی پس از چند ماه فتنه انگیزی دشمنان خارجی و ایادی داخلی آن‌ها، دستاورد‌های کلانی را برای نظام به‌همراه داشت. حضرتعالی مهم‌ترین دستاوردهای این حماسه کم‌نظیر را در چه می‌دانید؟

این حماسه دستاوردهای متعددی در عرصه داخلی و خارجی داشت که برخی از آن‌ها را می‌توان بدین شرح بازگو کرد:

1. نمایش اقتدار ملت؛ حمایت بی‌نظیر مردم از نظام و رهبری و تنفر از فتنه‌گران و مخالفان نظام، موجب افزایش اقتدار بین‌المللی نظام و رهبری گردید.

2. بیمه شدن نظام؛ با این نمایش اقتدار، نظام بیمه شد و دشمنان مأیوس شدند. «الیوم یئس الذین کفروا من دینکم». دشمنان نظام از ضربه‌زدن به نظام از طریق جریان فتنه و امثال آن ناامید شدند.

3. شفاف‌شدن و متمایزشدن پاکان از ناپاکان، از دیگر آثار حضور مردم در 9 دی آن بود که این حماسه مصداق «لیمیزا... الخبیث من الطیب» شد. خدا بیماردلان را از پاک‌دلان متمایز ساخت و ناپاکان را بر هم انباشت و همه را در جهنم آتش فتنه خویش انداخت و نابود ساخت. در این روز حتی انسان‌های صادق و پاک‌دلی که به دلیل ظاهرسازی سران فتنه دچار اشتباه شده بودند، خط خود را از جریان فتنه جدا کردند و به حرکت توده مردم مدافع نظام و ولایت پیوستند.

4. تجلی ایمان و هویت انقلابی مردم؛ دستاورد دیگر این بود که نقش ایمان و هویت دینی در جامعه کنونی ایران اسلامی متجلی شد و توهم کسانی را که می‌پنداشتند مردم از نظام و دین و ارزش‌های انقلاب فاصله گرفته‌اند، نقش برآب ساخت.

5. اثبات اندک شمار بودن مدافعان فتنه، بطلان توهم فتنه‌گران و پشتیبانان داخلی و خارجی آنان که می‌پنداشتند یا القاء می‌کردند که طرفداران بسیاری دارند! اثر دیگر این حماسه بود. حماسه 9 دی نشان داد آنان و حامیانشان، عده‌ای اندک شمارند و ملت ایران در نقطه مقابل آن‌ها قرار دارند.

مهم‌تر از خلق یک حماسه، پاسداشت آن حماسه است. جنابعالی به‌عنوان صاحب‌نظر، چه راه‌کارهایی را برای پاسداری از دستاوردهای حماسه 9 دی پیشنهاد می‌کنید؟

به اختصار می‌توان موارد زیر را بدین منظور مورد توجه قرار داد:

1. زنده‌نگه‌داشتن این حماسه به‌عنوان یک مقطع مهم تاریخی امت ایران اسلامی و تبیین ابعاد آن که بحمدا... با تشکیل ستاد بزرگداشت 9 دی اولین گام آن برداشته شد؛ البته نباید به این گام اکتفا کرد و در حد یک برنامه و نکوداشت در این روز اکتفا نشود. نمادسازی در ابعاد و قالب‌های مختلف آن به‌گونه‌ای که برخوردار از پشتوانه معرفتی و بصیرتی باشد، ضرورت دارد. روزنامه 9 دی در همه شماره‌های خود خط تحلیل و تبیین ابعاد مختلف این حماسه را پیگیری نماید و سایر روزنامه‌های اصول‌گرا نیز اهتمام ویژه به این مسأله داشته باشند. رسانه ملی وظیفه سنگینی در این زمینه دارد و باید جایگاه ویژه‌ای برای آن قائل شود.

2. روز 9 دی به‌عنوان یکی از روزهای ملی، از سوی مجلس و دولت و مسؤولان مربوط اعلام شود و رسمیت یابد؛ البته باید از کارهای صوری پرهیز کرد و بُعد بصیرت‌افزایی آن مدنظر قرار گیرد.

3. واکاوی و تحلیل ابعاد مختلف این حماسه بزرگ، بصیرت‌یابی و بصیرت‌افزایی و شناسایی ابعاد عبرت‌آموز این حماسه به‌عنوان راهکارها و نقشه راه برای مقابله با توطئه‌های مشابه فتنه 88 به‌ویژه با تأکید بر بیانات مقام معظم رهبری دامت برکاته ضرورت دارد. ابعاد معنوی این حماسه نیز نباید مورد غفلت قرار گیرد.

4. برگزاری همایش‌ها و نشست‌های فرهنگی علمی به منظور زنده نگه‌داشتن این حماسه و فرهنگ‌سازی و انتقال میراث فرهنگی آن به نسل‌های بعد نیز اقدامی دیگر در پاسداشت این حماسه عظیم است.

5. ایجاد حساسیت معقول نسبت به مبانی و آموزه‌های دینی و پایداری بر ارزش‌ها و برجسته‌سازی و نهادینه‌سازی، عدم مسامحه و مداهنه و «اشداء علی الکفار و المنافقین» بودن و «رحماء بینهم» بودن که مقتضای این دو صفت، پایداری بر ارزش‌ها و صلابت در برابر غیرخودی‌ها و آگاه‌سازی و دلسوزی برای خودی‌هاست. دلسوزی غیر از مسامحه و مداهنه است رحماءبینهم به معنای بی‌تفاوت بودن در مورد ارزش‌ها نسبت به خودی‌ها نیست؛ بلکه نسبت به خودی‌ها هم باید جدی و حساس بود ولی با دلسوزی آنان را از خطر غیرخودی‌ها آگاه ساخت.

در دوران فتنه 88، عده‌ای به‌صراحت در کنار فتنه‌گران قرار گرفتند و به‌شیوه‌های مختلف به حمایت از آنان برخاستند؛ اما عده‌ای نیز بر خلاف انتظار دلسوزان نظام و توده‌های مردم سکوت پیشه‌ کردند و به ساکتین شهرت یافتند. جنابعالی عملکرد این عده را چگونه ارزیابی می‌کنید؟

اقدام ساکتین، چه آگاهانه چه ناخودآگاه و چه عامدانه و چه غیرعامدانه، خدمت به جریان فتنه بود و آن‌ها خانه‌های جورچین دشمنان خارجی را پرکردند؛ به دشمنان چراغ سبز نشان دادند و مایه دلگرمی آنان و سران فتنه شدند. ساکتین باید در برابر خدا، امام حسین(ع)، امام و ملت ایران اسلامی پاسخگوی خیانت خود باشند. فتنه‌گران به امام حسین(ع)، ارزش‌های الهی، آرمان‌های حضرت امام و به ملت ایران اسلامی اهانت کردند و سران فتنه آنان را «مردان خداجوی»! نامیدند و در این میان، ساکتین با سکوت خویش آنان را تأیید کردند. فتنه‌گران، قانون اساسی – میثاق ملی مردم و یادگار امام عزیز – و قوانین مدنی را زیر پا گذاشتند و ساکتین با محکوم نکردن آنان، مهر تأیید بر آن زدند. سکوت خواص بی‌بصیرت، سکوت یک فرد عادی نیست که نشان بی‌تفاوتی خود آنان باشد بلکه به معنای تأیید همه خیانت‌های فتنه‌گران و دلگرمی آنان و اربابان خارجی آن‌ها است؛ خواه این ساکتین این حقیقت را درک کرده باشند و خواه درک نکرده باشند. استکبار جهانی پس از رحلت حضرت امام(ره) با تشکیل ناتوی فرهنگی، برنامه‌ریزی جدی کرد و ده سال پس از رحلت حضرت امام(ره)، جریان تیر 78 را پدید آورد که با درایت مقام معظم رهبری و حضور امت اسلامی طومار آن پیچیده شد ولی مجدداً ده سال پس از آن در سال 88 توطئه دیگر با رنگ و لعاب جدید و با شبیه‌سازی انقلاب‌های رنگین و به گمان خود از قالب و شکل فرایند انقلاب و با سوء استفاده از نمادهای دینی و نام حضرت امام طراحی و اجرا کرد که بحمدا... این‌بار نیز با مدیریت و تدبیر بی‌نظیر مقام معظم رهبری مدظله‌العالی و حضور یکپارچه و بی‌نظیر مردم در 9 دی توطئه آن‌ها خنثی شد؛ ولی ساکتین با سکوت خود، آنان را همراهی و حمایت کردند.

ساکتین، هم استکبار و ایادی داخلی آنان را خوشحال کردند و هم با غبارآلود کردن فضا زمینه نفوذ مخفی دشمن و سوء استفاده آنان را فراهم کردند و عده‌ای را گمراه ساختند؛ البته خوشبختانه به مرور زمان اکثر قریب به اتفاق این عده با روشن‌شدن هویت فتنه‌گران از آن‌ها فاصله گرفته و به امت حزب‌ا... پیوستند.

متاسفانه حتی برخی از این ساکتین که در نهایت لب به سخن گشودند، هنگامی موضع‌گیری کردند و به‌گونه‌ای اعلام موضع کردند که هیچ خاصیتی نداشت؛ نه موجب بصیرت فریب‌خوردگان شد و نه دشمن از آن نگران شد؛ بلکه در خوشبینانه‌ترین صورت نوش‌داروی پس از مرگ سهراب بود، چون دشمن دیگر مأیوس شده بود و دل‌پاکان و فریب‌خوردگان هم، انحراف فتنه‌گران برایشان روشن شده و از آن‌ها اظهار نفرت و انزجار کرده بودند. پس این موضعگیری در برابر فتنه و طراحی دشمنان خارجی نبود.

با توجه به در پیش بودن انتخابات مجلس شورای اسلامی، توطئه‌های داخلی و خارجی در این‌باره را چگونه تحلیل می‌کنید و برای خنثی کردن این توطئه‌ها، چه راهکاری را پیشنهاد می‌فرمایید؟

دشمنان، چه داخلی و چه خارجی، به مار زخم‌خورده‌ایی می‌مانند که درصدد انتقام هستند. آنان همه نقشه‌های خود را نقش بر آب می‌بینند و تهدیدهایشان با درایت و تدابیر حکیمانه رهبر معظم انقلاب و حضور مردم در صحنه، به فرصت برای نظام تبدیل شده است. بیداری اسلامی و جنبش وال استریت ضربه مهلکی برای دشمنان خارجی از سوی انقلاب اسلامی است. هدایت و در اختیار قرار گرفتن هواپیمای بدون سرنشین جاسوسی آمریکا و اطلاعات ذی‌قیمت آن و دستگیری جاسوس آنان، ضربه مهم دیگری است. خروج خفت‌بار از عراق و موارد دیگر، دشمن را به ستوه آورده و دیوانه‌وار خود را به در و دیوار می‌زند تا با نظام مقابله کند و در سردرگمی عجیبی گرفتار شده است؛ او دنبال فرصتی می‌گردد تا خودی نشان دهد و در شرایطی که آخرین نفس‌های در حال احتضار خود را می‌کشد، می‌خواهد اعلام وجودی کند. انتخابات، فرصتی است که دشمنان می‌پندارند می‌توانند توطئه‌ای را اجرا کنند و حتماً از مدت‌ها قبل برای آن طراحی کرده‌اند و حدس زده می‌شود از طریق ایادی داخلی خود به‌ویژه طرفداران فتنه و انحراف برنامه‌های زیر مدنظر آنان باشد:

1. اعلام عدم شرکت در انتخابات به بهانه فراهم‌نبودن زمینه برگزاری انتخابات آزاد! و تشویق افراد شناخته‌شده خودشان به کاندیداشدن و تشویق اندک هوادارانشان به رأی‌دادن و جذب آرای خاکستری به نفع کاندیداهای خود.

2. ایجاد شبهه تقلب یا دموکراتیک‌نبودن انتخابات پس از برگزاری آن و القای این شبهه و درخواست نظارت نیروهای خارجی یا شرط نهادن برای شرکت؛ شرایطی که یقین دارند خلاف مقررات و ضوابط است و نظام نمی‌پذیرد.

3. تلاش برای شرکت حداقلی مردم در انتخابات و سپس، مقایسه این انتخابات با انتخابات 88 به لحاظ تعداد شرکت‌کنندگان.

4. القای ضرورت همدلی و وحدت با غیراصول‌گرایان واقعی به‌عنوان جذب حداکثری و اعلام این نکته که سایر گروه‌ها هم نظام و قانون اساسی را قبول دارند، تا به زعم خویش حافظه مردم را نسبت به خود پاک کنند و وجاهت افراد بی‌تفاوت ومتمایل به جریان انحرافی و اصلاح‌طلبان برای کسب آرای نسبت به آنان را تأمین کنند.

5. حمله به شورای نگهبان به منظور مظلوم‌نمایی رد صلاحیت‌شدگان.

6. تلاش برای وحدت جریان‌ها و گروه‌های برخاسته از فتنه مانند جریان انحرافی و دیگر گروه‌های مخالف نظام و رهبری به‌منظور کسب آرای خاکستری به نفع خود.

7. شروع تبلیغات پیش از موعد و کمک‌های مالی به جریان‌های منحرف و سازماندهی آنان.

8. تلاش برای تطهیر ساکتین و نقش‌آفرینی آنان در انتخابات به نفع جریان فتنه و انحرافی.

و راهکارهای مقابله با آن عبارتند از: اطلاع‌رسانی دقیق و نشان‌دادن هویت جریان‌ها و گروه‌ها و کاندیداهای منحرف به مردم، برجسته‌ساختن ارزش‌ها و آرمان‌های حضرت امام و رهبر معظم انقلاب، پایداری بر ارزش‌ها و حساسیت نسبت به آن‌ها، ارائه شاخص‌های مذکور در بیانات رهبری دامت برکاته و نیز معیارهای مطرح در منشور اصول‌گرایی جامعتین و مهم‌تر از همه گوش و چشم به بیانات رهبری داشتن و پیام‌ها و رهنمودها را دقیق و سریع گرفتن و به‌کار بستن و فصل‌الخطاب دانستن آن‌ها.


+ نوشته شـــده در دوشنبه 90/10/12ساعــت 10:15 عصر تــوسط عباس | نظر