سفارش تبلیغ
صبا ویژن
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
پاسخهای صریح رسایی به سوالات بانوان در همایش جبهه پایداری

بسمه تعالی

پاسخهای صریح رسایی به سوالات بانوان در همایش جبهه پایداری

چاپ فرستادن به ایمیل
یکشنبه, 09 بهمن 1390 ساعت 11:53
اولین همایش بانوان جبهه پایداری در سالن سیدالشهدای سازمان فرهنگ و ارتباطات برگزار شد. در این جلسه حجت الاسلام آقا تهرانی و خانم ها آلیا و طبیب زاده سخنرانی کردند و حجت الاسلام رسایی به سئوالات متعدد شرکت کنندگان پاسخ های صریح داد .

 

حجت‌اسلام حمید رسایی نماینده مردم تهران در همایش بانوان جبهه پایداری که عصر امروز برگزار شد، با بیان اینکه مقام معظم رهبری یوم‌الله 9 دی را با حوادث اوایل انقلاب و حتی سطح اسلام قابل مقایسه دانستند، گفت: کسانی که در 9 دی به صحنه آمدند، می‌خواستند بگویند که تنها رهبری انقلاب را فصل‌الخطاب می‌دانند و از ارزش‌ها و اعتقادات خود کوتاه نخواهند آمد.

 

 

وی با بیان اینکه ایام به خودی خود صاحب ارزش نیستند و بنابه اتفاقاتی که در این روزها رخ می‌دهد، ارزشمند می‌شوند، گفت: 9 دی نقطه جوش مردم بود اگر آب به 70 درجه برسد مقداری گرم می‌شود اما به 100 درجه که برسد جوش می‌کند و 9 دی نقطه جوش مردم بود. اگر مردم در واکنش به شعار "نه غزه و نه لبنان" مثلاً 50 درجه جوش آوردند و یا اگر در 16 آذر عکس امام را پاره کردند، مردم 60 درجه جوش آوردند در روز عاشورا به خاطر هتک حرمت به امام حسین (ع) جوش آوردند و در صحنه حاضر شدند.

 

رسایی با بیان اینکه برخی‌ها به خاطر روز کارگر و برخی ایام دیگر بیانیه صادر می‌کنند، گفت: آقای هاشمی برای برخی مناسبت‌ها بیانه صادر می‌کند اما برای 9 دی این کار را نمی‌کند، می‌دانید چرا؟ برای پاسخ به این سؤال مثالی تاریخی می‌زنم. ما شیعیان با اهل سنت بر سر میلاد پیامبر اختلاف داریم بین 11 ربیع و 17 ربیع. چون مردم آن زمان نمی‌دانستند حضرت محمد (ص) پیامبر خواهد شد. اما همه شیعیان و اهل سنت در 17 ربیع لباس نو می‌پوشند و میلاد پیامبر را جشن می‌گیرند و هیچ اختلافی در این باره نیست.

 

وی افزود: اما درباره وفات پیامبر که شیعه و سنی اختلافی ندارند و همه قائل هستند که در 28 صفر پیامبر از دنیا رفته است. در این دنیای بزرگ تنها شیعیان برای پیامبر عزاداری می‌کنند هرکجای دنیا که در 28 صفر عزاداری باشد متعلق به شیعیان است چرا، برای اینکه اگر آنها بگویند پیامبراز دنیا رفته، دیگران نمی‌گویند آیا جانشینی نداشته، آیا وصیتی نداشته، جانشین ایشان کیست، چرا جانشینش را انتخاب نکرده است. آنها برای اینکه به این سؤالات پاسخ ندهند صورت مسئله را پاک می‌کنند و برای پیامبر عزاداری نمی‌کنند که ماجرای 9 دی نیز همین‌گونه است.

 

رسایی گفت: اگر آقایان 9 دی را گرامی بدارند و برای آن بیانیه صادر کنند؛ چه پاسخی خواهند داد که به مردمی که می‌گویند چرا شعار نه غزه و لبنان سر دادید چرا قبل از 9 دی پرچم امام حسین را آتش زدید. چرا بعد از خطبه‌های رهبری در نماز جمعه حرف متفاوتی زدید. چرا در برنامه ویژه خبری آن حرف‌ها را زدید. خوب این افراد 9 دی را گرامی‌ نمی‌دارند چون نمی‌خواهند به این سؤالات پاسخ بدهند و لذا صورت مسئله را پاک می‌کنند.

 

نماینده مردم تهران در مجلس بیان اینکه برخی‌ها دو ولی دارند، گفت: کسانی که در فتنه موضع دو پهلو گرفتند که همه آنها مخالفان امروز جبهه پایداری هستند، بعد از ولی فقیه می‌گویند ولی، اما این "ولی و اما" همان ولی فقیه دوم است.

 

رسایی با بیان اینکه جبهه پایداری می‌گوید ما باید یک ولی و ولی فقیه داشته باشیم و از آن تبعیت کنیم، گفت: برخی ساکتین فتنه می‌گویند ما با سکوت خود، فتنه را مدیریت می‌کردیم این دسته از افراد نمی‌گویند که آیا رهبری معظم انقلاب در مقابل فتنه چه رفتاری داشت.

 

وی در ادامه افزود: برخی می‌خواهند مواضع دو پهلو و سکوت در مقابل فتنه با واژه محترم وحدت که البته احترامش مطلق نیست، همه مواضع دوپهلو به فراموشی سپرده شود.

 

نماینده مردم تهران در مجلس با بیان اینکه جبهه پایداری فراتر از انتخابات و مسائل دیگر به دنبال پاسداشت 9 دی است، گفت: جبهه پایداری می‌گوید ما باید یک ولی فقیه داشته باشیم و از آن تبعیت کنیم و در مقابل فتنه‌ها مواضع دوپهلو نگیریم.

 

رسایی در پاسخ به سؤالی درباره مکانیزیم 8+7 تصریح کرد: در مکانیزم 8+7 همه اضلاع هر کدام دو نماینده معرفی می‌کنند، برخلاف دوره قبل که گروه 6، گروه 5 را انتخاب کرد این بار گروه 7، گروه 8 را انتخاب کرده است.

 

وی با اشاره به برخی اظهارنظرها مبنی بر موضع‌گیری برخی خواص بعد از 9 دی ادامه داد: ما باید عملکرد افراد را در شرایط خاص در نظر بگیریم. باید ببنیم افراد در گفت‌وگوی ویژه خبری بعد از نماز جمعه آقا چه گفتند. می‌گویند بعد از 9 دی موضع‌گیری کردیم، خوب بعد از 9 دی سران فتنه هم وقتی خیل عظیم مردم را دیدند انقلابی شدند و هیچ چیز عجیبی نیست. مهم این بود که مقام معظم رهبری تا 9 دی فریاد می‌زدند أین عمار.

 

نماینده مردم در مجلس همچنین اظهار داشت: آیت‌الله مصباح فرمودند افرادی که موضع‌گیری نکرده و در مقابل فتنه سکوت کرده‌اند، یا زیرکی نداشتند و یا اینکه محاسبات‌شان غلط بود و یا اینکه تصور می‌کردند اگر موضع‌گیری کنند بخشی از رأی مردم را از دست می‌دهند که این آغاز انحراف است. ممکن است برخی‌ها نظام را هم قبول نداشته باشند، نمی‌شود به خاطر رأی آنها موضع‌گیری نکرد، البته این افراد زیرکی لازم را داشتند.

 

رسایی با بیان اینکه جبهه پایداری معتقد است وحدت نباید بر محور افراد باشد بلکه باید بر محور اصول باشد، گفت: اگر وحدت روی افراد محور باشد، خروجی همان می‌شود که الان هست. نمایندگان به وقف 250 هزار میلیاردی دانشگاه آزاد رأی می‌دهند. اگر 3 هزار میلیارد اختلاس شده که باید با آن برخورد شود در جای دیگر نمایندگان به وقف 250 هزار میلیاردی رأی دادند که فاصله آن 247 هزار میلیارد است. جبهه پایداری معتقد است که باید با اینها برخورد شود.

 

وی در ادامه سخنان خود تأکید کرد: مردمی که در فتنه به صحنه آمدند و سیلی به فتنه‌گران زدند، نمی‌پذیرند که نمایندگان به وقف 250 هزار میلیاردی رأی بدهند. لذا باید با هر دوی این فسادها برخورد شود هرکس که می‌خواهد در هر مقامی باشد نباید استثنا شود."جبهه پایداری تلاش می‌کند وحدت حول مبانی و اصول شکل بگیرد و به کارنامه افراد توجه شود البته استراتژی جبهه پایداری وحدت است؛ ما هم‌اکنون نیز برای وحدت در موضوع انتخابات تلاش می‌کنیم که به وحدت برسیم. ما معتقدیم رقابت در انتخابات باید بین نیروهای انقلاب باشد نه اینکه بین خانواده انقلاب و بیگانگان."

 

وی در پاسخ به سؤالی که چگونه می‌شود عضو جبهه پایداری شد، نیز اظهار داشت: جبهه پایداری حزب نیست که افراد برای عضو شدن در آن ثبت‌نام کنند. چندی پیش یکی از دانشجویان گفت چطور می‌شود عضو جبهه پایداری شد، گفتم آیا شما موضع شفافی در مقابل حلقه انحرافی و فتنه دارید، که وی گفت بله. گفتم فساد اقتصادی ندارید و از مفاسد بیزاری، گفت: بله. گفتم یک ولی‌فقیه دارید، که بازهم گفت بله، به او گفتم من به شما تبریک می‌گویم، شما عضو جبهه پایداری شدید.

 

رسایی با بیان اینکه فساد اقتصادی، فساد سیاسی، اجتماعی و فرهنگی را به دنبال دارد، تأکید کرد: در کربلا امام حسین (ع) هرچه خود را معرفی کرد، آنها نشنیدند چون شکم‌شان از حرام پر شده بود لذا ما باید به مسئله فساد اقتصادی بسیار توجه کنیم.

 

وی در پاسخ به سؤالی درباره اینکه چرا علامه مصباح یزدی خود را لیدر جبهه پایداری نمی‌داند، تأکید کرد: چندی پیش در مصاحبه‌ای که در نشریه 9 دی این هفته چاپ می‌شود، از علامه مصباح یزدی این سؤال را پرسیدیم که ایشان فرمودند الان هم می‌گویم لیدر جبهه پایداری نیستم چون لیدر و رهبر همه ما مقام معظم رهبری است.

 

رسایی اضافه کرد: جبهه پایداری بر مبنای افراد تشکیل نشده است، اگر 2 سال دیگر رسایی تغییر کرد همه شما می‌توانید او را نقد کنید اما اینکه امروز آیت‌الله مصباح از جبهه پایداری دفاع می‌کند به این دلیل است که ایشان افرادی چون آقایان حسینیان، الهام، محصولی، آقاتهرانی، زارعی، کوثری و... را در راه انقلاب می‌بیند و خودشان هم گفته‌اند تا زمانی که این افراد در مسیر ولایت باشند، از آنها حمایت می‌کند.

 

 

وی با بیان اینکه وحدت در بالا شکل نمی‌گیرد، بلکه در پای صندوق‌های رأی حاصل می‌شود، افزود: دغدغه اصلی جبهه پایداری وحدت است و ما همچنان تلاش‌ می‌کنیم با حفظ ارزش‌ها و اصول در موضوع انتخابات وحدت کنیم. برخی رسانه‌های اصولگرا که سال گذشته در حادثه عاشورا عملکرد مناسبی داشتند در عاشورای امسال سکوت کردند چون اگر به آن می‌پرداختند مشخص می‌شد که چه کسانی در مقابل حادثه عاشورای 88 سکوت کردند.

 

رسایی با بیان اینکه استراتژی مقام معظم رهبری در انتخابات آتی ابتدا مشارکت حداکثری و ورود نیروهای آرمانگرا که به اصول و مبانی انقلاب پایبند هستند، به مجلس است، گفت: استراتژی اصلاح‌طلبان مشارکت حداقلی است چون آنها می‌دانند اگر مردم پای صحنه بیایند مشخص خواهد شد که مردم به ادعاهای آنها درباره تقلب و جنبش سبز هیچ اعتنایی نداشتند.

 

نماینده مردم تهران در مجلس با بیان اینکه نظرسنجی‌ها از مشارکت 60 درصدی مردم در انتخابات حکایت می‌کند، تصریح کرد: 60 درصد یعنی مشارکت بالا در عرصه بین‌المللی. در خود آمریکا برای ریاست جمهوری مشارکت 35 و برای مجلس 25 درصد است.

 

وی با بیان اینکه الگوی اصلاح‌طلبان برای انتخابات آتی مجلس، مجلس ششم است، گفت: بسیاری از اصلاح‌طلبان که در فتنه 88 نقش داشتند باید رد صلاحیت شوند چون اگر صلاحیت این افراد تأیید شود مردم فکر می‌کنند که اینها به قانون اساسی و اصول انقلاب پایبندند.

 

رسایی با اشاره به اینکه استراتژی اصلی اصلاح‌طلبان کاهش مشارکت مردمی و بحث تحریم انتخابات است، اضافه کرد: ‌ما رفتار اصلاح‌طلبان را رصد می‌کنیم اگر تغییر استراتژی بدهند، ما هم استراتژی‌مان را تغییر می‌دهیم.

 

وی با بیان اینکه فتنه‌گران هنوز تکلیف خودشان را روشن نکرده‌اند، خاطرنشان کرد:‌ آنها می‌گویند اگر اصلاح‌طلبان بیایند فعل و انفعالات زیادی رخ می‌دهد و مشارکت بالا می‌رود که این به نفع نظام است چرا که هرکس که رأی می‌دهد به نظام و جمهوری اسلامی رأی می‌دهد و این برای فتنه‌گران سخت است.

 

وی در پایان به پاسخ به سؤالی درباره اینکه یکی از نمایندگان مجلس گفته که جبهه پایداری قائل به تعطیلی عقل است، گفت: این نماینده که چندی پیش هم استعفا داده بود، می‌گوید جبهه پایداری عقل را تعطیل کرده است، نه اینطور نیست. عقل ما به ما می‌گوید که باید تابع جانشین امام زمان(عج) باشیم چرا که ایشان در شاهراه اطلاعات قرار دارد و عقل ما می‌گوید که باید از ولی خدا تبعیت کنیم.

 


 

افزودن نظر


+ نوشته شـــده در دوشنبه 90/11/24ساعــت 4:0 عصر تــوسط عباس | نظر