سفارش تبلیغ
صبا ویژن
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
وزیر اطلاعات: از 18 میلیون دلار خبر داشتیم

یکی از معاونان من به یک مسوول ارشد عربستانی گفت شما قرار است در فلان تاریخ جشنی برگزار کنید که از معاندین نظام ما برای شرکت در آن دعوت کرده اید و قرار است کمک 18 میلیون دلاری نیز به آنها داشته باشید..

بولتن نیوز: وزیر اطلاعات با اشاره به پخش مستندی از باشگاه خبرنگاران در شبهای گذشته از رسانه ملی گفت: کشورهای منطقه ما در فتنه 88 حضوری فعال داشتند برای مثال شما برنامه شبهای گذشته رسانه ملی را دیدید که مشخص شد چه کسانی در مجلس امیر عبدالله شرکت داشتند  ...

به گزارش  باشگاه خبرنگاران حجت الاسلام حیدر مصلحی وزیر اطلاعات در همایش "مسجد، حماسه حضور دشمن‌شکن" که صبح امروز(پنج‌شنبه) با حضور دو هزار نفر از ائمه جماعات استان تهران برگزار شد، با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در 14 بهمن ماه گفت: رهبری فرمودند مهمترین نقطه قوت جمهوری اسلامی در 33 سالی که از آن می گذرد غلبه بر تمامی چالش ها تا به امروز بوده است   .

 به ماهیت کار اطلاعاتی وزارت اطلاعات بیان کرد: به دلیل ماهیت کار اطلاعاتی،این وزارت، اطلاعات اندکی را به اطلاع عموم می رساند و این در حالیست که از منظر دستگاه اطلاعاتی جنگ نرم و همه جانبه ای علیه جمهوری اسلامی در حال انجام است  .

 

***طراحی گسترده دشمن در تمامی حوزه‌ها با توسل به جنگ نرم

 

وزیر اطلاعات با بیان اینکه وقتی صحبت از جنگ نرم می شود عده ای در چارچوب مطالعات کتابخانه ای به جمع بندی می رسند گفت: وزارت اطلاعات با استناد به مدارک و اطلاعات دقیقی که در اختیار دارد می گوید که دشمن طراحی گسترده ای در همه حوزه ها علیه جمهوری اسلامی داشته و البته این جنگ نرم آسیب هایی را برای ما به وجود آورده ولی در کنار این تهدیدات فرصت های مناسبی نیز برای جمهوری اسلامی رقم خورده است.

 

مصلحی با اشاره به جنگ نرم و واژه شناسی این جنگ براساس گفتمان رهبری تاکید کرد: جنگ نرم جنگی  آرام، بدون سرو صدا، بدون احساس و علیه جبهه خودی است که دارای اهداف متعدد و تغییرات استراتژیک در جبهه های مختلف است.

 

وی ادامه داد: یکی دیگر از ویژگی های جنگ نرم تاثیر گذار بودن این جنگ است؛ چرا که جنگ نرم مخاطب ساز، آسیب آفرین، تضاد آفرین و یآس آفرین است.

 

مصلحی افزود: با این فرض ما به عمق و پیچیدگی طراحی و معادله دشمنان پی می بریم که ببسیاری از کارشناسان به سادگی قادر به تشخیص جبهه های مختلف جنگ نرم از یکدیگر نیستند.

 

وزیر اطلاعات خاطرنشان کرد: بصیرت، بصیرت بخشی و عنصر بصیرت پذیری از مهمترین لوازم ایجاد بصیرت در جامعه است .

 

*** راهپیمایی 22 بهمن، نشانه بصیرت‌پذیری مردم بود

 

وزیر اطلاعات با اشاره به حضور پرشکوه و دشمن شکن در راهپیمایی 22 بهمن اظهار داشت: راهپیمایی 22 بهمن، نشان‌دهنده بصیرت پذیری مردم بود چرا که در وضعیت فعلی اقتصادی و تحریم‌ها، مردم با حضور به موقع خود که به تعبیر رهبری از آن به عنوان موقعیت شناسی و بصیرت پذیری مردم یاد کردند فتنه های دشمنان خنثی شد.

 

مصلحی با اشاره به اینکه موضوع جنگ نرم و هجمه دشمن نقطه بسیار قابل توجهی است گفت: مقام معظم رهبری از سال 68 به بعد جنگ نرم و بحث تهاجم فرهنگی را براساس اهمیت آن در سال های مختلف با عنوان های مختلفی به کار بردند که این عنوان ها همچون مبارزه فرهنگی جبهه فرهنگی، بیماری فرهنگی، توطئه فرهنگی، سلطه فرهنگی، کارزار فرهنگی، نبرد فرهنگی، انحطاط فرهنگی بوده و عنوان جنگ نرم آخرین عنوانی است که ایشان در سال 88 به کار بردند.

 

مصلحی افزود: من به عنوان مسئول دستگاه اطلاعاتی کشور تاکید می کنم که تمامی این واژه ها و به کار گیری آن از جانب مقام معظم رهبری در واکنش و برمبنای طراحی ها و برنامه ریزی های دشمن بوده چرا که در این برنامه ریزی ها دشمن در تمامی مقاطع با توجه به موضوعات روز اقدام کرده است.

 

.

 

وزیر اطلاعات ادامه داد: مسئله خواص واژه ای است که رهبری طی 12 سال گذشته بارها در دو مفهوم مثبت و منفی آن را تعریف کردند جنبه مثبت تعریف رهبری از خواص یعنی به کار بردن کلماتی همچون خواص مذهبی، خواص جبهه حق، خواص اهل حق و خواص با بصیرت و جنبه منفی خواص که در بیانات مقام معظم رهبری به کار برده شده با کلماتی همچون، خواص مردود، خواص بی بصیرت، خواص غافل، خواص فرصت طلب، خواص مطرود، خواص غرب گرا، خواص دنیا زده، خواص ترسو و فاقد شجاعت بوده است.

 

*** تلاش جمعی تمام گروههای معاند برای براندازی نظام در فتنه 88

 

وزیر اطلاعات در تحلیل شرایط داخلی و حوادث فتنه 88 و تحولات پس از آن بیان کرد: فتنه 88 وضعیتی را داشت که همه گروه ها معاند انقلاب از جمله آمریکایی ها، موساد ومنافقین و تمامی مجموعه ها دست به دست هم داده بودند تا نظام را براندازند.

وی با اشاره به پخش مستندی از باشگاه خبرنگاران در شبهای گذشته از رسانه ملی گفت: کشورهای منطقه ما در فتنه 88 حضوری فعال داشتند برای مثال شما برنامه شبهای گذشته رسانه ملی را دیدید که مشخص شد چه کسانی در مجلس امیر عبدالله شرکت داشتند،مهاجرانی و نوری زاده در آن مجلس دعوت بودند.

وی در ادامه به سفر چندی پیش خود به عربستان اشاره و به بیان خاطره ای پرداخت و گفت: یکی از معاونان من در آن سفر به یک مسوول ارشد عربستانی گفت شما قرار است در فلان تاریخ جشنی برگزار کنید که از معاندین نظام ما برای شرکت در آن دعوت کرده اید و قرار است کمک 18 میلیون دلاری نیز به آنها داشته باشید.

وی افزود: این که این اطلاعات را از کجا بدست آورده ایم سبب حیرت مقامات عربستان شده بود.

 

*** هدایت آشوبهای داخلی از طریق فضای مجازی

 

وی با اشاره به اینکه باید در مقطع کنونی که نظام با تهدیدات جدیدی روبرو است، گفت: نمونه بارز به وجودآمدن تغییرات جدید در تهدید دشمن علیه نظام، به وجود آمدن شبکه های اجتماعی در اینترنت است که در جریانات فتنه 88 ما بارها شاهد هدایت افراد از طریق سیستم های کامپیوتری در فضای سایبری بودیم.

 

وریر اطلاعات با اشاره به موتورهای جستجوی اینترنتی بعنوان ابزار جاسوسی آمریکا گفت: وقتی واژه ای را در اینترنت جستجو می کنید اطلاعات مورد درخواست، شما داده نمی شود بلکه اطلاعات متناسب با راهبرد تهدیدات جدید و جنگ روانی آمریکا در اختیار شما قرار می گیرد.

 

مصلحی ادامه داد: راهبرد دیگر دشمن حاکمیت دوگانه بود و بعد از به نتیجه نرسیدن این مسئله، دشمن به سراغ مهار داخلی یعنی ضربه زدن  به نظام جمهوری اسلامی از درون رفت که این ضربه از طریق فتنه 88  نمایان شد .

 

مصلحی با اشاره به اینکه سایت وزارت کشور در زمان انتخابات هک شده بود بیان کرد: شخص هکر اکنون در اختیار ما است و دشمنان بعد از هک سایت وزارت کشور خود به این نتیجه رسیدند که در انتخابات تقلبی رخ نداده است .

 

مصلحی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه انتخابات مصونیت بخش است، گفت: کلید واژه فرمایشات رهبری حضور گسترده، مجلس صالح و قوی، رقابت سالم، دقت مجریان و مراقبت مردم و مسولین از امنیت کشور و حفظ هوشیاری آنان است.

 

*** راهبرد جریانات فتنه‌گر و معاند برای چالش در انتخابات

 

وزیر اطلاعات با اشاره به این که حضور گسترده مردم در انتخابات می تواند به الگو گیری بیش از پیش جمهوری اسلامی در جهان اسلام کمک کند، بیان کرد: تلاش دشمن بر این است که با کاهش حضور مردم در انتخابات بگوید که حضور مردم ایران کمتر از حضور مردم مصر در انتخابات بوده و این موضوع شکننده است .

 

وزیر اطلاعات با اشاره به طراحی های دشمن برای تمامی گروه های نظام بیان کرد: براساس اطلاعاتی که در اختیار وزارت اطلاعات است، دشمن برای تاثیری گذار بر انتخابات، تلاش خود را در جهت تاثیری گذاری بر مسئولین نظام، تاثیر گذاری بر جریانات سیاسی، تلاش و برنامه ریزی برای تاثیر گذاری بر مردم و افکار عمومی جامعه متمرکز کرده است.

 

وزیر اطلاعات ادامه داد:‌ تلاش برای برجسته‌سازی کاذب اختلاف میان مسئولین، بحران سازی پیرامون مسائل تحریم، معطوف کردن  مسئولین نظام به امور دیگر و همچنین ایجاد نگرانی و ترس در زمینه مدیریت اقتصادی کشور از برنامه های دشمن برای گروه های مختلف در آستانه انتخابات است.

 مصلحی گفت: سرویس های اطلاعاتی اسراییل، فرانسه و انگلیس و برخی از کشورهای اروپایی و همچنین نمایندگان فتنه گران با استقرار یافتن در این سرویس ها به عنوان حلقه خارجی عمل می کنند و در داخل هم حلقه دیگری شکل گرفته که این دو با یکدیگر ارتباطات مستمر دارند و یکی از مباحث مشترکی که دنبال می کنند تحریم و فضا سازی منفی از انتخابات برای مردم و تحریک گروه ها برای عدم مشارکت در انتخابات و همچنین تلاش برای ایجاد شکاف در مجموعه گفتمان ارزش مداری است که رهبری آن را طراحی کرده‌اند.

 

مصلحی با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری در رقابت های سالم انتخاباتی تاکید می کنند گفت: تاکید ایشان بر رقابت های انتخاباتی سالم برای این است که افراد پایبند به نظام در رقابت های انتخاباتی خود مراقب اقدامات خود باشند .

 

*** ایجاد شوک های کاذب اقتصادی؛ دامن زدن به القائات دشمن

 

مصلحی با اشاره به ایجاد شوک های کاذب در زمینه اقتصادی به خصوص در مسائل سکه و ارز اظهار داشت: بعضی از افراد داخل که جزو مجموعه نظام بودند در شوک بازار سکه و ارز مبالغ میلیاردی سکه خریده بودند و تحت القای دشمن قرار گرفته بودند و با بی توجهی خود به اقدامات دشمن دامن می زدند .

 

مصلحی تاکید کرد: بحران سازی در ابعاد مختلف به خصوص در زمینه اقتصادی و سیاه نمایی از مسایل کشور در دستور کار جریان فتنه قرار دارد.

 

 مصلحی با اشاره به فراخوان 25 بهمن فتنه گران برای ایجاد آشوب و اغتشاشات در کشور وسایر نقاط کشور بیان کرددیدیم که فتنه گران از مردم جوابی نگرفتند و بعد از فراخوان آنان در 25 بهمن هیچ اتفاقی در کشور رخ نداد.

 

*** آمریکا به طور جدی نگران الگوگیری و الگو پذیری کشورهای عربی از جمهوری اسلامی است

 

وی ادامه داد: در اجلاس بیداری اسلامی که با حضور جوانانی از کشورهای مختلف اسلامی در تهران برگزار شد ما شاهد بازخوردهای بازگشت این جوانان به کشورهای خودشان بودیم و همین جوانان در  اینترنت شبکه مجازی راه اندازی کرده اند.

 


+ نوشته شـــده در یکشنبه 90/11/30ساعــت 10:22 عصر تــوسط عباس | نظر