سفارش تبلیغ
صبا ویژن
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
چرا شهرداری صدها میلیون تومان صرف تولید یک فیلم کرده است؟

چرا شهرداری صدها میلیون تومان صرف تولید یک فیلم کرده است؟

 

آوینی فیلم-  محمدحسین جعفریان شاعر ارزشی ایران که همواره نقطه نظرات صریحش درباره اوضاع فرهنگی کشور مورد توجه مخاطبان قرار میگرفته به تازگی در یادداشتی از سرمایه گذاری هنگفت شهرداری برای تولید یکی از آثار جشنواره امسال انتقاد کرد! بخشهایی از یادداشت جعفریان در این باره را می خوانید:

فیلمسازی با بودجه شهرداری
 
یکی از فیلمهای جشنواره امسال فیلم فجر، با سرمایه سازمان فرهنگی، هنری شهرداری تهران ساخته شده است؛ فیلمی که دست بر قضا بد هم نیست، زیرا اغلب در اینگونه مشارکتها، اثر نهایی چنگی به دل نمی زند. این در حالی است که «خوراکیان» معاون شهردار و رئیس این سازمان، به تازگی از کمبود و عدم تخصیص بودجه لازم، برای فعالیتهای سازمان متبوع خود خبر داده بود.
 
چرا صدها میلیون تومان از بودجه شهرداری صرف تولید فیلم شده است؟
 
در سالهای اخیر، بسیار رایج شده است که مراکز و سازمانهای مختلفی در ساخت فیلمهای سینمایی سرمایه گذاری کنند. گاه این مراکز خصوصی اند و یا حتی دولتی اما با اهداف تجاری و شناساندن محصولات و خدمات خود چنین می کنند. اما در این مورد خاص چنین نیست. فیلمی با مضمون دفاع مقدس دستمایه سرمایه گذاری این سازمان بوده و این در حالی است که ما «بنیاد حفظ ارزشهای دفاع مقدس» را داریم که مشخصاً چنین وظیفه ای دارد. مراکز سینمایی وزارت ارشاد نیز اغلب از چنین موضوعاتی استقبال می کنند و با اینهمه نگارنده سردرنمی آورد که چرا سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران باید صدها میلیون تومان صرف آن کند؟ سرمایه ای که شهری به عظمت تهران، آن هم در بخش فرهنگی، تشنه آن است و چنانکه آمد، همیشه با کمبود بودجه در این قسمت روبروست!
 
از یک سو میگویند برای امور جاری فرهنگی شهر بودجه نداریم و از سوی دیگر...
 
بدبختانه این جادوی سینما بیشتر مدیران فرهنگی را شیفته و مفتون خود کرده و وادار می کند تا نخودی در این آش بیندازند. ورود به این عرصه نه در تخصص و نه در حیطه کاری تعریف شده آنهاست و با این حال، شاهد تکرار چنین رفتاری هستیم. از یک سو می گویند برای امور جاری فرهنگی شهری بودجه کم داریم و از سوی دیگر... .
 
سخنگوی آقای قالیباف وقت کم نمی آورد؟
 
در خبرها خواندم که «سیدمهدی خاموشی» رئیس سازمان تبلیغات اسلامی، به عنوان نماینده دکتر قالیباف و سخنگوی او در ماجرای جبهه های انتخاباتی تعیین شده و اینجا هم فکر کردم، سازمان تبلیغات با آن عظمت و انبوه فعالیتهای بر زمین مانده اش چطور برای مدیری چون آقای خاموشی، آنقدر وقت باقی می گذارد که در دعواهای سیاسی نیز بدرخشد و در نقش میانجی و مصلح و سخنگو ظاهر شود؟ مثالهایی از این دست کم نیستند که هر کدام بیانگر کژتابی های مدیریتی در بخش فرهنگی کشور و به دیگر سو رفتن آنان است.

 

کد خبر:117676 -


+ نوشته شـــده در چهارشنبه 90/12/3ساعــت 10:41 صبح تــوسط عباس | نظر