سفارش تبلیغ
صبا ویژن
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
مصاحبه ای بسیار داغ وشنیدنی از اقای محصولی که تا به حال پخش نشده

بسمه تعالی

 دسته:     تاریخ: چهارشنبه دهم اسفند 1390     ساعت: 17:36

سوال:بعد از انتخابات 88 با بر ملا شدن جریان فتنه و انحراف مردم فهمیدند که عَلمی که در جریان سوم تیر بلند شد و متعلق به شخص نبود روی زمین مانده است، و جبهه پایداری ادعای بلند کردن این علم را دارد، این جبهه چه رویکردی نسبت به مسائل اقتصادی، فرهنگی و ... دارد اصلا آیا برنامه ای دارد یا فعلا درگیر کارهای سیاسی انتخابات است؟

محصولی: درست است که در فضای سیاسی انتخابات که عموما پرسش و پاسخ ها سیاسی می شود،  نسبت به مسائل برنامه ای غفلت می شود. ولی ما مطالبات مردم در بخش های مختلف را شناسایی کردیم اهداف انقلاب را شناسایی کردیم. یقینا یکی از دغدغه های مردم بحث های معیشتی و رفاهی است  دراین رابطه دو دیدگاه وجود دارد، یکی اینکه با تولید ثروت وتوسعه اقتصادی و بدون توجه کافی به عدالت ، پیشرفت کنیم و اما دیدگاه دوم(که نظر امام و حضرت آقا هم همین است) این است که بدون توجه به عدالت و نیاز مردم نمی توان پیشرفت مطلوبی داشت .

 گفتمان سوم تیر جدید نبود، همان گفتمان انقلاب است همان حرف حضرت امام و شخص رهبری.

در تمام زمینه ها بحث و بررسی شده است: دفاعی ، اقتصادی ، زیر بنایی ، امنیتی فرهنگی ، اجتماعی رفاهی و...

گفتمان اسلام ناب محمدی بدون تبیین این مسائل امکان پذیر نیست.

 ما در تهیه فهرست نامزدها ، علاوه بر تعهد و تعبد ، به تخصص و کارایی افراد توجه کردیم که باید با این تخصص ها مشکلات را حل کرد.

ما حتی در جمع بندی سوابق نامزدها  به افرادی مومن و متعهد و انقلابی برخورد کردیم که کارآمدی لازم را نداشته اند اما بی دغدغه می توان پشت سر آنها نماز خواند و  لذا اسامی آنها در فهرست نهایی قرار نگرفتند

اشتغال، کار، بیمه، درمان، دغدغه های مردم  و مسایل فرهنگی و اقتصادی و زیربنایی و اجتماعی و ... از جمله مواردی است که آشنا بودن نامزدهای ما با آنها برایمان مهم بوده است.

با توجه به برنامه های بالا دستی ، از جمله چشم انداز بیست ساله و برنامه پنجم وملزومات دهه پیشرفت و عدالت و ... راهکار تبیین شده است.

و با توجه به اولویت ها برنامه آماده کردیم. ولی همانطوریکه مقام معظم رهبری در تبیین شاخص های مکتب  امام راحل و بزرگوارمان فرمودند باید تمامی برنامه ها با عقلانیت ، معنویت و عدالت  انطباق داده شود که البته همه اینها حول محور ولایت فقیه معنی پیدا می کنند که شعار اصلی جبهه پایداری هم هست .

 

سوال:مهم ترین اولویت های اعضای موسس جبهه پایداری برای انتخابات مجلس نهم چه بوده است؟

محصولی: عدالت و پیشرفت کشور بنا به فرمایش حضرت آقا که در دهه پیشرفت و عدالت هم هستیم. پیشرفت در تمامی امور اقتصادی، فرهنگی، قضایی، دفاعی، سیاسی و ... با محوریت عدالت.

با توجه به اینها باید اولویت ها را مشخص کرد چرا که گاهی ما می بینیم اولویت ها در مجلس با توجه به تعدد طرحها و لوایح و مصوبه ها گم می شود.

سوال:ما از افراد جبهه پایداری مواضع خوبی نسبت به سران فتنه و جریان انحرافی شاهد بودیم قضیه دیدار شما با احمدی نژاد چه بوده است؟تحلیل شما در مورد جریان انحرافی و احمدی نژاد چیست؟

 

محصولی:منظورتون شایعه دیدار هست دیگه؟ شایعه ای صد در صد دروغ، بود  بی اخلاقی رسانه ای بود. البته اون فردی که این متن رو در سایتش زد ادعایش این بود که از دفتر رئیس جمهور گرفته. که اگر این جوری باشه باید بیشتر مراقبت کرد که در پازل دشمن (چه فتنه و چه انحراف) برای تخریب چهره های انقلاب بازی نکنیم. نه تنها اون موقع ،که من  بعد از اون هم با آقای احمدی نژاد جلسه ای را نداشتم. و آنهایی که این مطالب دروغ را تولید می کنند چون سندی برای تخریب افراد غیر قبیله خودشان ندارند لذا به دروغ متوسل می شوند

معمولا هم این بی اخلاقی ها نتیجه عکس می دهد و برکتی در آن نیست.

من از روزی که به عنوان مشاور رئیس جمهور در سال 85 رفتم به آقای احمدی نژاد و دوستان ستادش گفتم که تا زمانی که در خط ولایت باشید از شما حمایت می کنیم.

تنها شاخص ولایت است و افراد با این شاخص شناخته می شود.

در خط ولایت بودن نه به معنای صرفا اظهار علاقه به شخص حضرت آقاست بلکه عمل و التزام به فرمایشات ایشان در خط ولایت بودن ما رو نشون می ده.

دفاع از دولت هم به واسطه این است که قوه مجریه یکی از ارکان نظام است و هم به واسطه اینکه بار اصلی اداره کشور روی دوش او است (به گفته حضرت آقا) . البته این دفاع مشروط است به این معنا که اگر جایی مخالف گفتمان انقلاب و نظر حضرت آقا اقدام شود بنا به شرایط تذکر می دهیم اخطار می دهیم ولازم باشد مقابله هم می کنیم و ...

زمانی هم که احمدی نژاد بنده رو به عنوان وزیر انتخاب کردند دیدگاه بنده را می دونستند، و علت این که نمی خواستم وزیر بشوم همین بود که ممکن بود با ایشان به اصطکاک بر بخوریم ولی بنا بر وظیفه و توصیه بزرگان وارد شدیم.

انحراف به معنای این است که عمل هر کسی هر اندازه که با گفتمان اسلام ناب محمدی که اکنون در مواضع و نظرات حضرت آقا متبلور است زاویه داشته باشد به همان اندازه  منحرف محسوب می شود. حال چه در دولت باشد چه در مجلس و چه در قوه قضاییه و چه درجاهای دیگر از ارکان نظام.

باید اعمال رو نگاه کرد و با معیار ها سنجید.

کما اینکه ما کم توجهی و تاخیر در طرح نظارت بر نمایندگان مجلس رو که توجه و تسریع آن مورد نظر حضرت آقا هم بود نوعی انحراف می دانیم. وقف اموال دانشگاه آزاد رو انحراف از مسیر درست می دانیم و ...

از دولت هم در جاهایی که باید حمایت کرد (مانند تقابل با استکبار، توزیع عادلانه ثروت ملی در روستا ها و مناطق محروم، پا فشاری بر حقوق هسته ای و ...) قاطعانه حمایت می کنیم اما در جاهایی مثل مکتب ایرانی(که مخالف صریح نظر امام هم هست) مقابله می کنیم.

سوالزمانی که شما به عنوان وزیر نفت معرفی شدید اون موج عظیم علیه شما راه افتاد. قضیه اموال شما چیست؟

محصولی:این ارقام نجومی که در مورد ثروت من می گویند دروغ است.

تولید ثروت هم در اسلام و هم در صحبت های حضرت آقا نه تنها مذموم نیست بلکه پسندیده هم هست. آنچه مذموم است عدم رعایت احکام شرعی و قوانین و افتادن در ورطه اشرافیگری و تجمل پرستی است

اما این تولید ثروت و نحوه آن مهم است.

بخاطر توجه بیشتر برای اجرای اصل 44 قانون اساسی در مجلس کمیسیونی جدا گانه و به همین نام برای آن تشکیل داده اند.

اگر بنده به بخش خصوصی رفتم از تمام مسئولیت های دولتی استعفا دادم و سپس به بخش خصوصی رفتم. اما سئوال این است که آیا به دنبال تبدیل شدن به مرفه بی درد از کار دولتی استعفاء دادیم و به بخش خصوصی رفتیم؟ یا اینکه دغدغه نظام را داشتیم.

حضرت امام می فرماید ممکن است یک طلبه ای به تسبیح یا انگشترش تعلق خاطری داشته باشد که یک تاجری به مال و اموالش آن مقدار دل بستگی نداشته باشد. تا به حال هم کسی سندی بر نامشروع بودن اموال بنده ارائه نکرده است.

اما آیا این تولید ثروت مطابق با نظر اسلام و شاخصه های اسلام است و یا تجمل پرستی و اشرافی گری؟

وضع فرزندان بنده چگونه است؟ وضع فرزندان بنده  طوری هست که از متوسط جامعه بالاتر نیستند کما اینکه اون موقع هم که رفتیم بخش خصوصی ، مسئولیتی نداشتیم که به فرزندان من آقا زاده بگویند. سه چهار سال بعد از اتمام جنگ ، من از سپاه استعفا دادم و در بخش خصوصی مشغول کارشدم .

زمان رای اعتماد برای وزارت کشور من برای دفاع از این مسئله به مجمع نمایندگان تهران رفتم. به آقای علی مطهری گفتم شما که همسر و مادرتون برای تبریک عروسی دخترم به منزل ما آمدند (چون داماد ما طلبه بود و مال و اموالی هم برای خونه گرفتن نداشت آمدند و در زیر زمین خونه ما که پارکینگ بود ساکن شدند) خانم شهید مطهری به دختر من گفت آفرین! هیچ کدام از دختر های من حاضر نیستند در چنین جایی زندگی کنند.

به آقای علی مطهری گفتم پدر شما دوتا خونه ویلایی تو شمیران داشتند که خود شما مرا آنجاها بردید تازه پدر شما مثل من بخش خصوصی هم کار نکرده بودند. آیا بخاطر این خانه ها میشود گفت که پدر شما سرمایه دار و مرفه بی درد بوده است . قطعا نمی شود چرا که پدر شما به اون خونه های ویلایی تعلق خاطر نداشت. ودارا بودن عیب نیست تعلق خاطر به آن دارایی داشتن مذموم است.

که در اینجا بود که آقای علی مطهری گفت بگذارید من یک اعترافی بکنم : "پسر محصولی در مدرسه  از پسرمن پول قرض می گرفت ( دو هزار تومان) پسر من بهش گفت مگه پدرت بهت پول نمی ده .گفت چرا کم میده گفته باید مثل متوسط جامعه زندگی کنید."

خب چرا برای  خصوصی سازی داد می زنند  آی خصوصی سازی عقب افتاد و ... اما کسی میره دنبال بخش خصوصی ، این جوری رفتار می کنند؟ علتش این است این فرد حاضر نیست در بازیهای باندی و بده بستان های سیاسی آنها وارد شود .

در  زمان معرفی من برای وزارت نفت هم (خب نفت یه جوری بود که در واقعیت یه سری افراد با رانت خواری بهره می بردند و مافیای قبل از انقلاب به شکل های جدید تری درآمده بود) فتنه گر آقا زاده لندن نشین به دنبال تماس با من بود و قرار ملاقات می خواست  اما من توجه نکردم بعد با یک واسطه ای پیغامش رو به ما رسوند که آقای محصولی اگر وزیر نفت بشوید هوای ما رو داری یا نه تا ما بدونیم تو مجلس چی کار (حمایت یا مخالفت) کنیم؟ که من گفتم هدف من از اومدن به صحنه بر  هم زدن هوا ها بوده است. وقتی دیدند که توجهی به آنها نمی کنیم ، آمدند آن فضای بی سابقه ای که از اول انقلاب برای کسی به وجود نیاورده بودند برای ما درست کردند.

... همین مافیا عکس خانه مجلل ستون داری رو انداختند و گفتند این خونه محصولیه ...که این هم دروغ بود والان هم عکس همان خانه دروغین را در فضای مجازی نشان می دهند .

رانت خواران نظرشون این بود که کسی باید به وزارت نفت بیاد که یا اصلا بلد نباشه دزدگیری کنه یا اساسا اعتقادی به مافیای نفت نداشته باشه.

بعد هم کسی اومد و اعلام کرد که اعتقادی به وجود مافیای نفت نداره .

اما من باتوجه به وجود مافیای نفت اعتقاد داشتم که باید برخورد بشه .

البته من خودم مایل نبودم برم وزارت نفت.

در مجلس افرادی بودند که با مافیای نفت شریک بودند و به حزبشون هم از آن طریق کمک مالی می شده لذا تعدادی هم  از مخالیفین من در قضیه وزارت نفت بطور مستقیم با مافیا در ارتباط نبودند ولی از طریق اسپانسرهای حزبی شان فریب خدعه مافیا را خوردند  و البته تصور ما این بود که کار تخریب این دسته تعمدی نبوده چرا که  بعضی از آنها برای رای اعتماد وزارت کشور من ، توی نشریات و روزنامه ها در دفاع از من مقاله نوشتند. و هرچند باز از طرف همین عده دوباره بخاطر نگاه صرفا حزبی شان در انتخابات مجلس نهم تخریب هایی شروع شده است !!!

البته پس از این که من در جلسه فراکسیون اصولگرایان (که در صحن مجلس برگزار شد) به اتهامات و تخریب ها پاسخ دادم و معلوم شد که در جهت اثبات عدم صلاحیت اینجانب برای تصدی وزارت نفت هیچ مدرکی ندارند فضای حاکم بر نمایندگان کاملا بنفع من برگشت . و روز رای اعتماد من، سه نفر از نمایندگان (عضو هیات رییسه) تعداد آرای مثبت بنده را بین 170 تا 200 رای برآورد کردند ولی با اینهمه من اعلام انصراف کردم .

 من در آن برهه سال 84 بنا به مصلحت حفظ وحدت اصولگراها سکوت کردم و در رسانه ها از خود دفاع نکردم. که آقای احمدی نژاد به من گفت اگه جواب این تخریب ها را ندهی و مسئولیت (معاون ریاست جمهوری) را نپذیری این اتهام ها بهت می چسبه گفتم عیب نداره  من برای خدا اومدم و برای خدا هم میروم و سکوت می کنم ..

حدود دو روز پس از انصراف من ، یکی از نماینده های شاخص مخالف  در قضیه وزارت نفت (آقای الف  ت ) نامه ای نوشته و به من دادند و در آن که حاوی دو پاراگراف است در پاراگراف اول گفتند که ما صلاح دونستیم شما وزیر نشوید . ولی درپاراگراف دوم همین نامه گفتند که: برادر عزیز ! طی ملاقات هایی که با شما داشتیم  این صلاحیت هایی که شما دارید را دریافتیم   و با این نعمت عزم شما، توانایی شما، استغنای شما  در پذیرش مسولیت وزارت، صراحت و با آن روحیه و خیر خواهی شما اگر در دولت نمانید دولت از خیر خواهی های شما محروم می شود و ما از شما می خواهیم که در دولت بمانید وبرای تصحیح مسیر کارها تلاش کنید وماهم برای توفیق شما دعا می کنیم  .

خب حال سوال اینست که اگر ما دزد و غارت گر بیت المال بودیم چرا الان میگویید بیایید ودر دولت مسولیت بگیرید؟ اگه هم نبودیم چرا اون موقع اون فضا رو راه انداختید...

آن موقع کافی بود که من برای روشن شدن واقعیتها ودر مقابل تخریبهای غیر منصفانه ، این نامه را در سایت ها و روزنامه ها منتشر می کردم. ولی من این نامه را بخاطر خدا  منتشر نکردم.

در انتخابات 88 هم  موسوی و کروبی گفتند که محصولی وام های چند میلیاردی گرفته که پرداخت نکرده و معوقه است که آقای احمدی نژاد گفت هر کسی هر سندی داره منتشر کنه و آقایان به دروغ گفتند که فردا در روزنامه شان اسناد این تهمت را چاپ می کنند. نه تنها سندی در این رابطه پیدا و چاپ نکردند بلکه تعجب هم کردند که چه طور یک فردی وارد بخش خصوصی بشود که قبلا هم فرمانده لشگر بوده معاون وزیر بوده و باجناقش دکتر ... باشه، بلد هم باشه که از طریق مشروع هم کار کند و سود کنه  و تولید ثروت مشروع کنه با همان پولی که داره، اما یک ریال هم وام (حتی بدون رانت) نگرفته باشد .

سوال: لطفاً در مورد فرزندانتون و کارشون بگید؟

محصولی: یه پسرم که طلبه است یه پسرم که کارشناسی ارشد مهندسی هوش مصنوعی می خونه یه دخترم هم که داره مهندسی الکترونیک می خونه. ودختر بزرگترم مدرک حقوق از دانشگاه تهران داره و ده سال پیش هم با یک طلبه ازدواج کرده .

 


+ نوشته شـــده در شنبه 90/12/27ساعــت 8:35 صبح تــوسط عباس | نظر