سفارش تبلیغ
صبا ویژن
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
جنایات آل خلیفه صدای آمریکا و دبیر کل سازمان ملل متحد را هم در آ

بسمه تعالی

جنایات آل خلیفه صدای آمریکا و دبیر کل سازمان ملل متحد را هم در آ ورد

دبیرکل سازمان ملل در پی تشدید سرکوبگری و اقدامات خشونت آمیز رژیم آل خلیفه با معترضین سرانجام واکنش نشان داد و برخورد خشونت آمیز با تظاهرکنندگان بحرینی رامحکوم کرد.
به گزارش خبرگزاری فارس، «بان کی مون» برخورد خشونت آمیز رژیم آل خلیفه با تظاهرکنندگان بحرینی را محکوم کرد.
وی از همه طرف های درگیر در بحرین خواست که با حفظ خویشتن داری از توسل به خشونت خودداری کنند و تاکید کرد که حقوق اصلی ملت بحرین از جمله حق برگزاری تظاهرات باید محترم شمرده شود.
سخنگوی بان کی مون نیز گفت، دبیرکل سازمان ملل متحد معتقد است که برگزاری مذاکرات ملی برای بررسی مطالبات قانونی همه ملت بحرین به برقراری صلح و ثبات در این کشور بسیار کمک می کند.
جی کارنی، سخنگوی کاخ سفید نیز با محکوم کردن افزایش خشونت ها در بحرین گفت: واشنگتن از افزایش خشونت ها در بحرین نگران است و از طرف های درگیر می خواهد تا خویشتن دار باشند و از هر خشونتی پرهیز کنند.
وی افزود: ما استفاده بیش از حد از زور و به کارگیری بی رویه گاز اشک آور علیه مخالفان توسط دولت بحرین را که به کشته شدن غیرنظامیان انجامیده، محکوم می کنیم.
سخنگوی کاخ سفید همچنین نسبت به وضعیت سلامتی عبدالهادی الخواجه ، فعال بحرینی که بیش از دو ماه است در زندان های آل خلیفه اعتصاب غذا کرده ابراز نگرانی کرد و از دولت بحرین خواست تا تمامی گزینه های ممکن را برای حل وفصل مسئله الخواجه به کار گیرد.
مردم بحرین نیز با برگزاری تظاهرات در مناطق مختلف این کشور پس از برگزاری نمازجمعه خواهان آزادی عبدالهادی الخواجه از فعالان حقوق بشر شدند که از دو ماه پیش در زندان های آل خلیفه اعتصاب غذا کرده است.
به گزارش شبکه خبری العالم، مردم بحرین در مناطق مختلف این کشور برای درخواست جهت آزادی عبدالهادی الخواجه تظاهرات کردند که این تظاهرات با سرکوبگری نیروهای امنیتی آل خلیفه روبرو شد.
در همین حال، نهادهای بین المللی و سازمان های حقوق بشر مقام های بحرینی را مسئول هرگونه آسیبی به الخواجه دانستند.
همچنین رئیس مرکز «آزادی خواهان بحرین» با بیان اینکه مردم بحرین خواهان تغییرات ریشه ای هستند، گفت: رژیم آل خلیفه در سال گذشته تلاش کرد تا با روش های مختلف، انقلاب مردم را دور بزند، اما در این زمینه شکست خورد.
علی الفایز افزود: رژیم آل خلیفه پس از شکست در کنترل انقلاب مردمی و اقداماتش در به اصطلاح گفت وگوهای ملی، با کمک اشغالگران سعودی به سرکوب انقلاب پرداخت و به فعالیت های تجاوزکارانه ای مانند شکنجه مردم، تخریب مساجد و تعرض به مقدسات اسلامی و زندانی کردن شخصیت های دینی روی آورد. در همین رابطه کمیته مستقل حقیقت یاب بحرین نیز افشا کرد که پزشکان بحرینی در معرض شکنجه قرار گرفته اند و پرسنل پزشکی بر این اساس شکایت خود را به مقام های رسمی ارائه کرده اند.
این در حالی است که علی مشیمع جوان انقلابی بحرینی نیز یک هفته است که در حالت اعتصاب غذا مقابل سفارت آمریکا در منامه پایتخت بحرین تحصن کرده است.


+ نوشته شـــده در شنبه 91/1/26ساعــت 7:22 صبح تــوسط عباس | نظر