سفارش تبلیغ
صبا ویژن
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
شریعتمداری: مردم بحرین خواستار الحاق این استان جدا شده به ایران

بسمه تعالی

شریعتمداری: مردم بحرین خواستار الحاق این استان جدا شده به ایران هستند

مدیر مسئول روزنامه کیهان با اشاره به اشتیاق زیاد مردم بحرین برای بازگشت به میهن اصلی خود گفت: این حق برای ایران وجود دارد که خواستار بازگشت- بحرین- یک استان جدا شده به میهن اسلامی باشد.
حسین شریعتمداری در گفت وگو با فارس ضمن اشاره به طرح آل سعود و آل خلیفه برای الحاق بحرین به عربستان گفت: طرح الحاق بحرین به عربستان در چهار محور اطلاعاتی، امنیتی، اقتصادی و سیاست خارجی مطرح شده که البته این طرح از مدت ها پیش در شورای همکاری خلیج فارس برای الحاق تمامی اعضای این شورا عنوان شده بود اما هیچ یک از اعضای شورا با این طرح موافق نبودند.
وی ادامه داد: معتقدم که اگر این طرح الحاق در همین حد کم و تنها در مورد بحرین صورت می گرفت موجب تزریق انقلاب اسلامی بحرین به عربستان شده و آل سعود در عربستان با این کار به سقوط خود سرعت می بخشید.
وی با بیان اینکه جدایی بحرین از ایران طی توطئه و زد و بند سیاسی شاه ایران با کشورهای غربی صورت گرفته اظهار داشت: محمدرضا پهلوی طبق قانون اساسی وقت ایران (قانون اساسی مشروطه) حق انجام این کار را نداشته اما طبیعی است که یک حکومت خودکامه که تحت امر آمریکا قرار دارد در این مورد نیز مطابق خواسته آن عمل کند.
مدیر مسئول روزنامه کیهان خاطرنشان کرد: در پی این زد و بند خیانت آمیز قرار شد با انجام یک رفراندوم نظر مردم بحرین گرفته شود که آیا می خواهند همچنان به عنوان یک استان ایران باقی بمانند و یا تبدیل به یک کشور مستقل شوند. هرچند اصل موضوع از ابتدا خلاف قانون بود ولی این رفراندوم نیز به صورت قانونی انجام نشد چرا که مردم بحرین در رفراندوم شرکت داده نشدند و تنها سران برخی از قبایل در رفراندوم شرکت کرده و رای به جدایی بحرین از ایران دادند.
شریعتمداری ادامه داد: سران قبایل که در رفراندوم شرکت کردند عمدتا از پدران حاکمان فعلی بحرین یعنی آل خلیفه بودند. نکته قابل توجه دیگر این است که آل خلیفه اصالتا بحرینی نبوده و از اهالی نجد هستند و تعدادی از آنها به صورت مهاجر در بحرین ساکن شده و از طریق بنادر بحرین به کار تجارت مشغول بودند.
وی در ادامه تصریح کرد: این حق برای جمهوری اسلامی به عنوان حافظ و وارث تمامیت ارضی ایران وجود دارد که خواستار بازگشت یک استان جدا شده خود به میهن اسلامی باشد.
مدیر مسئول روزنامه کیهان با بیان اینکه مردم بحرین اساسا خود را ایرانی می دانند به نتیجه گزارش های برخی از مراکز اشاره کرد و افزود: طی این گزارشات مردم بحرین مشتاق بازگشت به ایران هستند.
وی ادامه داد: از جمله این گزارش ها می توان به نظرسنجی موسسه گالوپ در سال 2006 اشاره کرد که در این نظرسنجی به اشتیاق زیاد مردم بحرین به ایران اسلامی اشاره شده است.
شریعتمداری ادامه داد: چندی پیش نیز یادداشتی از سوی این جانب تحت عنوان «آوازهای کوچه باغی» در روزنامه کیهان به چاپ رسید و در آن اسناد مالکیت ایران بر بحرین و غیرقانونی بودن جدایی این استان ارائه شده بود که چاپ این مطلب سیل عظیمی از پیام های تشکر مردم بحرین را به روزنامه کیهان از طریق تلفن و ایمیل سرازیر کرد که این نکته نیز خود دلیل دیگری بر اشتیاق مردم بحرین برای الحاق به ایران است.
وی در ادامه افزود: هرچند برگزاری رفراندوم برای استقلال از ابتدا خلاف قانون بوده و بحرین متعلق به ما بوده وهست اما اگر بنا بر این باشد که رفراندومی برای بازگشت بحرین به ایران برگزار شود باید مردم بحرین در این رفراندوم شرکت داده شوند و نه فقط سران قبایل که اصالتا بحرینی نیستند و مجلس شورای اسلامی نیز می تواند این موضوع را پیگیری کند.


+ نوشته شـــده در پنج شنبه 91/2/28ساعــت 7:44 صبح تــوسط عباس | نظر