سفارش تبلیغ
صبا ویژن
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
نماینده امریکا مانع جمعبندی درونی 1+5
نماینده امریکا مانع جمعبندی درونی 1+5
برآیند مذاکرات در هاله‌ای از ابهام/ نمایندگان 1+5 اختیار کافی برای پاسخ به بسته ایران ندارند

 

برآیند دور اول گفتگوهای تیم ایران و نمایندگان 1+5 در بغداد و دو نشست جلیلی و اشتون در محل مذاکرات حاکی از بی‌برنامگی جدی و دستان خالی نمایندگان گروه1+5 در این مذاکرات است. بی عملی طرف مقابل و سطح پایین نمایندگان حاضر در نشست از نظر جایگاه سیاسی موجب شده است با توجه به ارائه بسته پیشنهادی عملیاتی و گام به گام ایران و نیاز به پاسخی عملیاتی و اجرایی از سوی طرف غربی، سرنوشت مذاکرات امروز در هاله‌ای از ابهام فرو رود.

به گزارش رجانیوز از محل نشست بغداد، در حالی که ایران پیش از این از عزم جدی خود برای ورود عملیاتی به مذاکرات بغداد خبر داده بود، اما برآورد کلی از دور اول گفتگوها و دو دیدار اشتون با جلیلی، حاکی از تاکید طرف غربی بر مباحث کلی گذشته، نداشتن اختیار عمل کافی برای پاسخ به بسته پیشنهادی و در پیش گرفتن راهبرد "مذاکره برای مذاکره" در قبال نشست بغداد است.
این در حالی است که انفعال طرف غربی در مقابل بسته پیشنهادی ایران و تکرار برخی مواضع رسانه‌ای در گفتگوهای دو طرفه بجای بحث‌های اجرایی و عملیاتی، سبب شده است تیم مذاکره کننده ایرانی امید چندانی به نتیجه‌بخش بودن مذاکرات نداشته باشد.
در همین حال مانع تراشی نماینده امریکا در جلسات درونی 1+5 به جمع بندی رسیدن طرف مقابل ایران را با مشکل جدی مواجه کرده است. چنانکه این نکته اعتراض روسیه را نیز به دنبال داشته است. صدای روسیه نیز در گزارشی به این نکته اشاره کرده و از نداشتن پیشنهادی جدید در دستان اشتون گلایه کرده است.
به نظر می‌رسد با وجود ورود جدی ایران به مذاکرات، بی عملی طرف مقابل در پاسخ به بسته ایران و مانع تراشی طرف امریکایی، نتایج مذاکرات امروز در هاله‌ای از ابهام فرو رفت

+ نوشته شـــده در پنج شنبه 91/3/4ساعــت 5:42 عصر تــوسط عباس | نظر