سفارش تبلیغ
صبا ویژن
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
آقای انصاری دبیر ستاد بزرگداشت امام (ره) باتشییع پیکر شهدای دفاع

اگرچه مسئولین ستاد بزرگداشت حضرت امام خمینی (ره) برخلاف توصیه های حضرت امام (ره) از میزبانی شهدای گمنام سرباز زدند و این توفیق بزرگ را از زائران حرم مطهر حضرت امام(ره) گرفتند

اگرچه مسئولین ستاد بزرگداشت حضرت امام خمینی (ره) برخلاف توصیه های حضرت امام (ره) ابتدا از میزبانی شهدای گمنام سرباز زدند و این توفیق بزرگ را از زائران حرم مطهر حضرت امام(ره) گرفتند اما قمی ها از شنیدن آمدن شهدا به شهرشان سر از پا نمی شناسند.

به گزارش سرویس ایثار و شهادت بی باک، قرار بود که امسال حرم مطهر بنیانگذار جمهوری اسلامی در سالروز رحلت آن پیر عاشق ایثار و شهادت؛ میزبان 96 میهمان ویژه ای باشد که هر کدام شان به تنهایی برای معنویت بخشیدن بیشتر به آن مراسم باشکوه کافی هستند اما انگار برخی از مسئولین ستاد بزرگداشت امام خمینی (ره) ابتدا با این میهمانی بزرگ مخالفت کرده اند و سرانجام بعد از اعتراضات رسانه ای به این موضوع محمدعلی انصاری دبیر ستاد مرکزی بزرگداشت امام خمینی(س) از تشییع پیکر شهدای دوران دفاع مقدس یک روز قبل از مراسم سالگرد ارتحال حضرت امام (ره) یعنی در 13 خرداد و در حرم امام (ره) خبر داد.

وی افزود: به‌دنبال توافق‌های صورت گرفته، مراسم تشییع پیکر پاک 96 شهید دوران دفاع مقدس که سوم خرداد از خرمشهر آغاز شده است، روز شنبه سیزدهم خرداد ماه در مرقد مطهر امام خمینی(س) برگزار می‌شود.

 

پیکر 96 شهید گمنام دفاع مقدس که قرار بود در سالروز رحلت حضرت امام خمینی (ره) به مراسم حرم مطهر بنیانگذار جمهوری اسلامی آورده شوند؛ روز جمعه ساعت 17 عصر در شهر مقدس قم تشییع خواهند شد.

ستاد مردمی استقبال از شهدا در قم کار خود را آغاز کرده است و شهدای گمنام از همان مسیری که قمی ها از ولی امرشان استقبال کردند؛ بر روی دستهای مردم شهید پرور و ولایتمدار قم تشییع خواهند شد و به زیارت کریمه اهل بیت (علیهم الاسلام) خواهند رفت.

گفتنی است؛ امام خمینی به عنوان معمار تجدید حیات اسلام در عصر حاضر و برافراشته نمودن پرچم اسلام در عرصه های مختلف زندگی اجتماعی نقش بسزایی در احیاء ارزشهای والای اسلام داشتند. در این بین یکی از واژه هایی که توانست نقش حیاتی و محوری در سرنوشت اسلام و انقلاب اسلامی ایفا نماید همانا واژه ایثار و شهادت بود که این مفهوم توسط رهبران انقلاب و در راس آنها حضرت امام خمینی(ره) به خوبی تبیین گردید و به برکت همین مفاهیم بود که ملت ایران توانست در مقابل دشمنان خارجی قد علم نماید.

در ادامه برخی از سخنان و توصیه های حضرت امام (ره) درباره شهید و شهادت را بازخوانی می کنیم.

ارزش شهادت از دیدگاه حضرت امام خمینی (ره)

 

((از شهادت باکی نیست … شهادت ارثی است که از اولیا ما به ما می رسد.))
***
((شهادت فخر اولیا بوده است و فخر ما.))
***
شهادت عزت ابدی است، حیات ابدی است. آنها از شهادت بترسند و از مردن بترسند که مردن را تمام می دانند و انسان را فانی.))
***
شهادت هدیه ای است از جانب خدای تبارک و تعالی برای آن کسانی که لایق هستند و دنبال هر شهادتی باید تصمیم ها قوی تر بشود.
***
ملتی که شهادت برای او سعادت است پیروز است.
***
آنکه شهادت را در آغوش، همچون عزیزی می پذیرد، آن کوردلان نمی توانند مقابله کنند.
***
خط سرخ شهادت آل محمد و علی است و این افتخار از خاندان نبوت و ولایت به ذریه طیبه آن بزرگواران و به پیروان خط آنان به ارث رسیده است.
***
همین شهادتها پیروزی را بیمه می کند، همین شهادتهاست که دشمن شما را رسوا می کند در دنیا.
***
شهادت در راه خدا چیزی نیست که بتوان آن را با سنجش های بشری و انگیزه های مادی ارزیابی کرد.
***
خداوندا این دفتر و کتاب شهادت را همچنان به روی مشتاقان باز و ما را هم از وصول به آن محروم مکن.
***
عزیزان من! از فدائی دادن و نثار جان و مال در راه خدا و اسلام و ملت مسلمان نهراسید که این شیوه پیغمبر عظیم الشان و اوصیاء و اولیاء آنان بوده و خون ما رنگین تر از خون شهدای کربلا نیست.
***
این حس جلو آمدن برای اسلام و شهادت بود که ما را به پیروزی رساند.

 

 

شهید و امام خمینی (ره)

 

امیدوارم که این شهدا در نامه ای که اسم شهدای بدر و کربلا نوشته می شود اسم اینها نوشته شده باشد.
***
از خداوند می خواهم مرا در کنار شهدای جنگ تحمیلی بپذیرد.
***
رحمت سرشار خداوند متعال بر شهدای فضیلت، شهدایی که با نثار خون خود درخت با برکت اسلام را آبیاری نمودند.
***
مگر شهادت هم نگرانی دارد؟ ما دوستانمان که شهید شدند در جوار رحمت حق هستند، چرا برای اینها دل تنگ باشیم؟
***
چه سعادتمند بودند این شهیدان که دین خود را به اسلام و ملت شریف ایران ادا نموده و به جایگاه مجاهدین و شهدای اسلام شتافتند.
***
خون سلحشوران کوخ نشین، کاخهای ستم را درهم کوبید.
***
خوشا به حال آنان که با شهادت رفتند، خوشا به حال آنان که در این قافله نور، جان و سر باختند، خوشا به حال آنهایی که این گوهرها را در دامن خود پروراندند.
بدا به حال آنهایی که از کنار این معرکه بزرگ جنگ و شهادت و امتحان عظیم الهی ساکت و بی تفاوت و یا انتقاد کننده و پرخاشگر گذشتنند.
***
رحمت خداوند بر این مجاهدین عظیم الشان که شهادتشان پیروزی اسلام را بیمه می کند .
***
مزار شهید از دیگاه امام خمینی (ره)
همین تربت پاک شهیدان است که تا قیامت مزار عاشقان و عارفان و دلسوختگان و دارالشفای آزادگان خواهد بود.
 جایگاه خانواده شهدا

درود خداوند بر خانواده هایی که با صبر و شکیبائی و مقاومت و با تقدیم عزیزان خود به خدا و اسلام، بزرگترین حماسه های تاریخ معاصر را ترسیم کرده و می کنند.
***
مادران و پدران و فرزندان و همسران این شهدا ، چون قهرمانان صدر اسلام به شهادت اینان افتخار می نمایند و چون کوهی در مقابل حوادث ایستاده اند.
***
کدام تحولی بالاتر از اینکه پدران و مادران و همسران شهیدان ما از فراق عزیزان خود شکوه نمی کنند ولی غبطه و حسرت دوری از قافله شهدا را بر زبان دارند.
***
خانواده های شهدا تا همیشه تاریخ، این مشعلداران راه اولیا ، افتخار روشنائی طریق الی الله را به عهده گرفته اند.
***
کارنامه نورانی شهادت و جانبازی عزیزان شما گواه صادقی بر کسب بالاترین امتیازات و مدارج تحصیلی معنوی آنان است که با مهر رضایت خدا امضا شده است.
***
ملت شهید پرور

ملتی که خواهران و مادران دلیرش افتخار به مرگ جوانان برومندش می کند که در صف شهدا هستند پیروز است.
***
شما ملت ایران که با خون خود، با جوانهای خود، اسلام را بیمه کردید، دست اجانب را قطع کردید، شما بر همه ملت ما منت دارید، من از همه شما منت می کشم، من خادم همه شما هستم.
***
پیروز است ملتی که راه خود را که صراط مستقیم انسانیت است یافته و در راه آن به جهاد مقدس برخاسته است.
***
ملتی که برای اقامه عدل اسلامی و اجرای احکام قرآن مجید و کوتاه کردن دست جنایتکاران ابرقدرت و زیستن با استقلال و آزادی قیام نموده است خود را برای شهادت و شهید دادن آماده نموده است و به خود باکی راه نمی دهد که دست جنایتکار ابرقدرتها از آستین مشتی جنایتکار حرفه ای بیرون آید و بهترین فرزندان راستین او را به شهادت رساند.
***
کسانی که برای هدف و عقیده جهاد می کنند و از میهن عزیز خود دفاع می نمایند از شهادت این عزیزان هراسی به خود راه نمی دهند.
***
در هر شهادتی، ملت متعهد به اسلام و کشور مصصم تر و در صحنه حاضرترند … ملت وفادار، شهادت را در راه خداوند با آغوش باز پذیرا هستند.
***
ملتی که سالار شهیدان را پیشوا و ایثار و فداکاری را سلاح و شهادت را سبب جاودانگی خود می داند از چه می ترسد و با چه کسی جز خدا معامله می کند؟
***
وظیفه مردم در قبال شهدا
این ملت بزرگ ایران است که با قامتی استوار بر بام بلند شهادت و ایثار ایستاده است و هر روز نشاط و تحرک و فریاد او برای ادامه راه بیشتر می شود.
***
خداوند تعالی به همه ما توفیق تحمل مصائب و توان ادامه راه پرفروغ شهیدان را بیشتر از پیش کرامت فرماید و توطئه و مکر ستمگران را به خودشان برگرداند. و ملت پرکرامت اسلام را در مسیر جهاد و شهادت ثابت قدم نگه دارد.
***
من در میان شما باشم یا نباشم به همه شما وصیت و سفارش می کنم که نگذارید انقلاب به دست نااهلان و نامحرمان بیفتد، نگذارید پیش کسوتان شهادت و خون در پیچ و خم زندگی روزمره خود به فراموشی سپرده شوند.
***
شما این همه شهید دادید تا آزادی و استقلال را به دست آورید و باید با چنگ و دندان این آزادی و استقلال را حفظ کنید.
در پایان قابل ذکر است؛ کسانیکه مایلند در ستاد مردمی استقبال از شهدا در قم حضور داشته و افتخار خادمی شهدا را پیدا کنند؛ با شماره تلفن 2921357 تماس حاصل نمایند.

 



+ نوشته شـــده در چهارشنبه 91/3/10ساعــت 10:39 صبح تــوسط عباس | نظر