سفارش تبلیغ
صبا ویژن
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
عملکرد ابهام برانگیز سایت \جماران\

بسمه تعالی

عملکرد ابهام برانگیز سایت "جماران"

درحالی که موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی (ره) وظیفه ترویج شفاف و بدون تحریف افکار و آرمان‌های بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران را برعهده دارد، عملکرد این موسسه در سال‌های اخیر و خصوصا در ایام فتنه 88 و سال های بعد از آن ، نشان از جهت‌ گیری‎های خاص سیاسی با بهره گیری از نام و عنوان بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی را دارد .

 در این میان سایت جماران که در روزهای  بعد از فتنه 88 به عنوان بال رسانه ای این  موسسه فعالیت می کند ، بی شک به پاتوق و محل تجمعی برای کسانی تبدیل شده است که از طراحین و گردانندگان اصلی فتنه 88 هستند ، افرادی که با بهره گیری از مطالب و تفکرات آنان در این سایت ، روز به روز در جهت انحراف در بیانات و منویات امام راحل گام برداشته و هدف تخطئه راه امام خمینی (ره) را به نفع خود دارند .

 شناختن گرداننده اصلی این سایت که در پوشش موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی(ره) قصد ترویج تفکرات مصموم خود در فضای رسانه با سوء استفاده از نام امام راحل را دارند می تواند در شناسایی خط نفاق در این رسانه کمک شایانی نماید.

 سردبیر این سایت که زیر نظر مستقیم حسن مصطفوی فعالیت می کند ، فردی به نام (محمد علی.ن) می باشد که از اعضای اصلی دفتر تحکیم وحدت در سال های بین 70 تا 78 بوده است که با نظر مستقیم حسن مصطفوی و موسوی بجنوردی مشغول به فعالیت این رسانه نزدیک به بیت امام (ره) است .

 بنا به اطلاعات موجود اعضای هیئت تحریریه این رسانه را برخی از افراطیون جریان دوم خرداد تشکیل می دهند که پس از خارج شدن از خبرگزاری ایسنا ، برای کار در این رسانه انتخاب شده اند .

  به طور کلی می توان گفت نوع چیدمان ارکان و گردانندگان سایت مذکور به نوعی است که در راستای اهداف افراد پشت پرده این رسانه عمل می کنند و غالب وجودی یک طیف همفکر اصلاحاتی را می توان در بدنه این رسانه مشاهده کرد .

 جماران که از ابتدای فعالیت خود سعی داشته ، به وسیله گفتگو با برخی چهره های برجسته جریان موسوم به دوم خرداد؛ القای مفاهیم خاص این جریان را در غالب راه امام (ره) جلوه دهد ، در تلاش است تا با مطرح ساختن افرادی نظیر "موسوی خوئینی ها ، موسوی بجنوری و... ، چنین به مخاطب خود القاء کند که خط امام فقط در گفتار و کلام چنین اشخاصی قابل نبیین و باز نگری است .  

 گفتنی است سایت مذکور چندی پیش ، در مصاحبه با یکی از اعضای مجمع روحانیون مبارز که در سخنرانی اخیر رهبر معظم انقلاب به عنوان جریان سیاسی پایگاه فتنه 88 معرفی شده بود، با انتساب مطالبی به امام راحل (ره) که هیچ تناسبی با شخصیت معنوی و عرفانی ایشان نداشت ، نسبت به مسجد مقدس جمکران توهین کرده و حضرت امام را نیز بی توجه به این مسجد معرفی کرده بود که به نظر می رسد ، با وارد شدن به این فاز جدید هجمه به دین و اسلام هم از زبان امام (ره) در دستور کار این افراد قرار گرفته باشد .

 چنین ادعاهایی توسط مراجع قلابی و خودخوانده سایت جماران در حالی از زبان امام راحل عنوان می شود که ، با کمی جستجو در صحیفه امام خمینی (ره) که تنها مرجع قابل استناد پیرامون سخنان و مواضع امام است، می توان به بهترین راه کار در تمام موارد به صورت مستند دست یافت اما مطرح ساختن چنین تعابیری در یک سایت موهن هیچ نیتی جز تحریف سخنان بنیان گذار کبیر انقلاب ندارد که در کل این موضوع به نفع یک جریان مسئله دارمی باشد که از قضا به بیت امام (ره) هم دسترسی دارند .

 در رابطه با فعالیت سایت و موسسه مذکور و پشت پرده گردانندگان آن سخنان زیادی به میان آمده است و بیش از این مجالی برای مطرح ساختن انحرافات این مجموعه نیست اما در پایان توجه به این نکته درباره گردانندگان این موسسه خالی از لطف نیست که  اگر این حضرات در مقطعی از تاریخ، عملی را انجام داده‌اند دلیل بر مشروعیت همیشگی گفتار و رفتار آن‌ها نیست و امام به ما یاد داده‌اند که همواره نگاه به عملکرد فعلی افراد کنیم و چه خوی است که ما فراموش نکنیم این افراد در دوره هشت ساله ‌ی اصلاحات، در دولت و در مجلس ششم و حتی در همین ماجراهای فتنه‌ 88 پس از چه بر سر مردم و انقلاب آنان آوردند.


+ نوشته شـــده در پنج شنبه 91/3/25ساعــت 6:50 صبح تــوسط عباس | نظر