سفارش تبلیغ
صبا ویژن
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
نگار من که به مکتب نرفت وخط ننوشت/به غمزه مسئلهآموز صد مدرس شد

 

وقتی خورشید از غار حرا پایین آمد، جهان روشن شد 27 رجب روز برانگیخته شدن آخرین سفیر الهی به پیامبری و بزرگترین عید مسلمانان به شمار می‌رود.

فارس، 27 رجب روز عید بزرگ مبعث مسلمانان یعنی روزی که پیامبر مکرم اسلام حضرت محمد (ص)‌ از جانب خداوند به پیامبری مبعوث شد و اولین آیات نورانی قرآن (اقراء باسم ربک الذی خلق) در بیت‌المعمور و قلب نازنین پیامبر نازل شد.

وقتی پیامبر(ص) که طبق عادت گذشته برای راز و نیاز تنهایی به غار حرا در کوه نور مراجعه می‌کردند، این بار انگار بار سنگینی بر دوش داشته و وقتی به خانه خدیجه همسر مهربان رسید، احساس خستگی شدید و عرق کردگی در چهره مبارک رسول خدا پیدا بود و وقتی علت سؤال شد، پیامبر فرمودند فرشته وحی آیات الهی را نازل کرده و از جانب خداوند به پیامبری برانگیخته شده‌اند.

آنچنان بود که خداوند خواست در سرزمینی که مردم آن به عادت قبایل بدوی زندگی می‌کردند و تنها هنر آنها علاقه به شعر، شتر و شمشیر بود، اما در این میان پیامبر رحمة للعالمین از بین همه مردم برانیگخته شد که قبل از آن نزد هیچ استاد و در هیچ مدرسه‌ای درس نخوانده بود، اما وقتی آیات نورانی بر قلب مبارک پیامبر نازل شد، راهنما و پیامبر میلیون‌ها انسان در سراسر جهان شده و هنوز چراغ هدایت بشریت را روشن نگه داشته اند.

لسان‌الغیب شیرازی حافظ در این زمینه می‌گوید:

ستاره‌ای بدرخشید و ماه مجلس شد/ دل رمیده ما را انیس و مونس شد

نگار من که به مکتب نرفت و خط ننوشت/به غمزه‌ای مسئله‌‌آموز صد مدرس شد

پیامبر گرامی اسلام در زمانی به رسالت مبعوث شدند که جاهلیت بدوی سراسر سرزمین حجاز را فرا گرفته، به گونه‌ای که داشتن دختر را ننگ می‌دانسته و وقتی خانواده‌ای صاحب فرزند دختر می‌شد، چهره در هم کرده و ناراحت می‌شدند، تا اینکه این دختر در سنین کودکی طی یک مراسم جاهلی و غلط همراه پدر به بیابان رفته و زنده به گور می‌شد، اما در این شرایط ،خداوند به رسول گرامی اسلام دختری عطا کرد که در قرآن از آن به کوثر یاد می‌شود و نام او را فاطمه نهاد که فرمود فاطمه پاره تن من است و او مادر پدرش است و هرکس او را خشنود کند، مرا خشنود کرده و هرکس مرا خشنود کند، خدا را خشنود کرده است.

امروز با گذشت 1433 سال از آن زمان، نور هدایت پیامبر اسلام هر روز فراگیرتر شده و مسلمانان سراسر دنیا به رقم یک میلیارد و 500 میلیون نفر رسیده است.

در واقع با نزول قرآن آخرین کتاب آسمانی دین خدا نیز کامل شد و سلسله نورانی پیامبران به پایان رسیده و پیامبر خاتم علاوه بر اینکه همه ادیان آسمان قبلی را تأیید کردند، علاوه بر آن مهر خاتمیت بر سلسله پیامبران نهادند.

امانت گرانقدر الهی که به کوهها عرضه شد و از پذیرفتن آن خودداری کردند، اما بر قلب پیامبر نازل شده و این رسالت الهی را بدون کم و کاست به انجام رسانید و امروز فریاد دعوت به حق و توحید از پس قرن‌ها به گوش میلیون‌ها مسلمان در جهان می‌رسد.

امروز نام مبارک حضرت محمد (ص) بیشترین فراوانی در بین مسلمانان جهان دارد و میلیون‌ها انسان به نام محمد و سایر القاب و کنیه‌های رسول خدا در سراسر جهان نامیده شده‌اند.

هر سال که حدود 3 میلیون زائر از سراسر دنیا در موسم حج تمتع به سرزمین وحی مشرف می‌شوند، به مدینةالنبی مشرف شده و مرقد نورانی رسول خدا نیز زیارت می‌کنند و این از برکت همان بعثت و نزول قرآن بر قلب پیامبر است که هر روز عشق به رسول خدا در دل مسلمانان بیشتر می‌شود.

از طرفی طبق وعده الهی که «انا نحن نزلنا الذکر و انا له لحافظون» قرآن کتاب جاوادنه و آسمانی در سراسر دنیا می‌درخشد و مسلمانان هر روز به معارف قرآن علاقه‌مندتر می‌شوند.

همان گونه که مولوی گفت «مصطفی را وعده کرد الطاف حق/گر بمیری تو نمیرد این سبق»


+ نوشته شـــده در دوشنبه 91/3/29ساعــت 10:20 صبح تــوسط عباس | نظر