سفارش تبلیغ
صبا ویژن
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
رایزنی های بین المللی واشنگتن برای افزایش فشارها به دولت سوریه

رایزنی های بین المللی واشنگتن برای افزایش فشارها به دولت سوریه

در پی به تعلیق درآمدن ماموریت ناظران بین المللی در سوریه، آمریکا در تلاش است با رایزنی و تحت فشار قرار دادن کشورهای دیگر به ویژه روسیه و چین زمینه دخالت بیشتر و اعمال فشار بر نظام بشاراسد را فراهم آورد.

به گزارش خبرگزاری ها، پس از آنکه رابرت مود، رئیس ناظران بین المللی مستقر در سوریه اعلام کرد به دلیل افزایش خشونت ها، ماموریت ناظران بین المللی را به حالت تعلیق درآورده سخنگوی کاخ سفید مدعی شد اوضاع سوریه بحرانی شده و واشنگتن مذاکراتش را با همکاران بین المللی خود برای اعمال فشار بیشتر به سوریه آغاز کرده است. در بیانیه کاخ سفید آمده است کاخ سفید مذاکراتش را با هم پیمانان بین المللی خود آغاز کرده تا در این شرایط خطرناک درباره طرح های آینده برای سوریه تصمیم گیری شود و زمینه برای انتقال قدرت که شورای امنیت بر آن نیز تاکید دارد آماده شود.
باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا نیز روز گذشته در حاشیه نشست سران گروه 20 در مکزیک با ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه دیدار و از وی خواست زمینه انتقال قدرت سیاسی در این کشور را فراهم آورد.
تحلیلگران سیاسی معتقدند باراک اوباما قصد دارد با متقاعد کردن پوتین به برکناری بشار اسد از قدرت، از آن به عنوان یک اقدام تبلیغاتی در انتخابات ریاست جمهوری در مقابل «میت رامنی» نامزد جمهوری خواه که روسیه را دشمن اصلی آمریکا می داند استفاده کند.
مشاوران اوباما اعلام کردند در نشست گروه 20 دیگر رهبران این نشست از جمله «دیوید کامرون» نخست وزیر انگلیس نیز به ولادیمیر پوتین را تحت فشار قرار داده اند.
این در حالی است که دولت روسیه و چین بارها اعلام کرده اند با دخالت نظامی و غیرنظامی غرب در امور داخلی سوریه مخالف هستند.
از سوی دیگر وزارت خارجه سوریه در واکنش به تعلیق ماموریت ناظران سازمان ملل متحد اعلام کرد گروه های تروریست مسلح عامل ممانعت از انجام ماموریت ناظران بین المللی هستند و سوریه تعلیق ماموریت ناظران بین المللی را از سوی رابرت مود به خوبی درک می کند.
همچنین منابع امنیتی سوری اعلام کردند واحدهای مهندسی رزمی ارتش سوریه مواد منفجره و بمب هایی را کشف و ضبط کردند که ساخت فرانسه و ترکیه بوده است.
به غیر از مواد منفجره، دوربین های دید در شب، ابزارهای شکنجه و ارتباطات ماهواره ای ساخت این دو کشور از تروریست ها به دست آمده است. پس از پیشروی ارتش سوریه در نقاط محل استقرار گروه های مسلح و پاکسازی مناطق متعدد 27 فرد مسلح خود و سلاح هایشان را تسلیم کردند.
این افراد در اعترافات خود اظهار داشتند سلاح های خود را از ترکیه وارد می کردند.
این در حالی است که خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) روز گذشته اعلام کرد در حمله نیروهای امنیتی سوریه به یک خانه امن در حومه شهر دمشق یک گروه تروریستی مسلح که رهبر آنان عضو القاعده و مغز متفکر بمب گذاری های اخیر در دمشق بود کشته شدند.
ولید احمد العیش رهبر این حلقه تروریستی با نام مستعار یاسر بمب گذاری های ماه های اخیر در دمشق که طی آن صدها تن کشته و زخمی شدند هدایت کرده است.
همچنین شبکه خبری الجزیره گزارش داد جریان های مخالف سوریه قرار است اواخر ژوئیه (اوایل تیرماه) در قاهره در مقر اتحادیه عرب گردهم آیند و راه های انتقال قدرت در سوریه را بررسی کنند.
خبر دیگر اینکه به گزارش شبکه خبری الجزیره دو ناو جنگی روسیه در سواحل بندر طرطوس سوریه پهلو گرفتند.
این دو ناو جنگی بخشی از ناوگان دریایی روسیه در دریای سیاه است که حامل تعداد زیادی از نیروهای تفنگدار نیروی دریایی این کشور است.
ستاد فرماندهی نیروهای نظامی روسیه اعلام کرد که این ناوها برای دفاع از منافع روسیه در سواحل سوریه پهلو گرفته است.


+ نوشته شـــده در سه شنبه 91/3/30ساعــت 7:9 صبح تــوسط عباس | نظر