سفارش تبلیغ
صبا ویژن
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
برخورد با بدحجابی در یک کنسرت

بسمه تعالی

طرح تشدید برخورد با بدحجابی و مانکن‌ها در اماکن فرهنگی عصر سه‌شنبه در محل دایمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران و در حاشیه برگزاری یک کنسرت اجرا شد.
به گزارش مشرق به نقل از ایسنا، ماموران پلیس پایتخت از عصر سه‌شنبه در ادامه اجرای طرح امنیت محله محور و امنیت اجتماعی فاز جدید طرح تشدید برخورد با بدحجابی و مانکن‌ها در اماکن فرهنگی را که پیشتر در برج میلاد و ایوان شمس برگزار شده بود را به مرحله اجرا گذاشتند.

در این طرح ماموران پلیس امنیت اخلاقی با حضوری گسترده در محل برگزاری نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران که در آن کنسرت یکی از خوانندگان قرار بود برگزار شود، ضمن برخورد با افراد بدحجاب از ورود آنها به محل کنسرت جلوگیری کردند.

از سوی دیگر برابر اعلام پلیس پایتخت اجرای این طرح در روزهای آتی در سایر اماکن هنری تهران نیز اجرا می‌شود.

سردار حسین ساجدی‌نیا، فرمانده انتظامی تهران بزرگ در آستانه فصل تابستان اعلام کرده بود که پلیس پایتخت طرح‌های مختلفی را در راستای ارتقای امنیت اجتماعی و اخلاقی به مرحله اجرا می‌گذارد و با هنجارشکنان، مانکن ها و افراد بدحجاب و بدپوشش در این خصوص برخورد می‌کند.

به گفته وی اجرای این طرح‌ها برابر بررسی‌های صورت گرفته از قبل برنامه‌ریزی شده است و پلیس در مقاطع مختلف با سنجش وضعیت موجود نسبت به اجرای آنها در تهران اقدام می‌کند. سردار اسماعیل احمدی‌مقدم، فرمانده ناجا نیز در این خصوص گفت: آنچه که به نیروی انتظامی بر می‌گردد این است که دیده می‌شود در جشنواره‌ها و مراسم‌های رسمی ضوابط رعایت نمی‌شود و این عدم رعایت ضوابط امری عادی شده است.

وی با بیان اینکه نیروی انتظامی موظف به اجرای قانون است تاکید کرد: اینکه نمایشگاه‌ها و جاهای دیگر به این دلیل که نیروی انتظامی تذکر نداده و مسئولان این نمایشگاه‌ها نیز به عدم‌رعایت ضوابط تذکر ندادند این رسمیت پیدا کرده است اما نباید ناهنجاری‌ها را عادی‌سازی کنیم.

سردار بهمن کارگر، معاون اجتماعی نیروی انتظامی نیز چندی قبل با بیان اینکه پلیس نمی‌خواهد در عرصه هنر وارد شود، هشدار داده بود که اما اگر جشنواره و جشن‌هایی خلاف ارزش‌های اسلامی برگزار شود، پلیس همچون جشنواره غذا آن را می‌بندد.
 
چندی پیش نیز برخی از غرفه‌های نمایشگاه مواد غذایی به دلیل بدحجابی غرفه‌داران آن تعطیل و فروشندگان آن دستگیر شدند.

پلیس پایتخت از چند هفته گذشته تا کنون طرح‌های تشدید برخورد با بدحجابی و بدپوششی در میادین، مراکز خرید و پارکها، اماکن تفریحی و کوهستان‌ها، نمایشگاه‌ها، کنسرت‌ها، رانندگان و سرنشینان بدحجاب در بزرگراه‌ها و معابر درونشهری، سگ گردانی و ایجاد آلودگی صوتی را به مرحله اجرا گذاشته است که اجرای آن‌ها همچنان ادامه دارد.

بر اساس اعلام پلیس پایتخت طی روزهای آتی نیز مراحل دیگری از طرح تشدید برخورد با بدحجابی در تهران به مرحله اجرا گذاشته می‌شود.

سردار احمدرضا رادان، جانشین فرمانده نیروی انتظامی نیز پیشتر با بیان اینکه پلیس با موضوع بدپوششی برخورد می‌کند، با برشمردن مصادیق بدحجابی گفته بود که لباس تنگ و چسبان، روسری که از دو سوی آن موی سر مشخص باشد، مانتوی بالای زانو و شلوار تنگ از مصادیق بدپوششی است.

سردار احمد روزبهانی، رییس پلیس امنیت اخلاقی ناجا نیز چندی قبل با بیان اینکه شرع میزان حجاب را مشخص کرده است، گفته بود ما به کسانی که آرایش مو و صورتشان خلاف عرف و شرع جامعه است اما افرادی که مانکن‌گونه هستند و به مکتب، ارزش‌ها و انقلاب به نوعی دانسته یا نادانسته دهن‌کجی می‌کنند برخورد می‌کنیم و ضمن انتقال آنان به مقر پلیس با خانواده آنان تماس گرفته و از آنان می‌خواهیم که لباس مناسبی برای آنان بیاورند.

وی با بیان اینکه پلیس از این افراد تعهد می‌گیرد تاکید کرده بود که اگر این افراد مجددا اقدام به تکرار رفتارهای ناهنجار خود کنند برای برخورد قضایی به مقام قضایی معرفی می‌شوند.


+ نوشته شـــده در چهارشنبه 91/3/31ساعــت 7:40 عصر تــوسط عباس | نظر