سفارش تبلیغ
صبا ویژن
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
سوریه چگونه هواپیمای ترکیه ای را منهدم کرد؟

بسمه تعالی

سوریه چگونه هواپیمای ترکیه ای را منهدم کرد؟

 

سخنگوی وزارت امور خارجه سوریه با تاکید بر اینکه ترکیه عامل تیره شدن روابط میان دو کشور است، گفت: دمشق هیچ گونه نیت خصمانه‌ای در قبال ترکیه ندارد و امیدوار است دو کشور در قالب حسن همجواری به روابط خود ادامه دهند. 

به گزارش ایسنا، جهاد المقدسی، سخنگوی وزارت امور خارجه سوریه در مصاحبه مطبوعاتی که به طور مستقیم از تلویزیون این کشور پخش شد، گفت: ترکیه در تیره شدن روابط دمشق و آنکارا مقصر است. ما خواستار ادامه روابط دو جانبه میان دو کشور هستیم. 

 

وی با اشاره به سرنگونی هواپیمای نظامی ترکیه بر فراز آب‌های منطقه‌ای سوریه گفت: این نشست برای پایان دادن به اکاذیب رسانه‌ای و پاسخ دادن به طرف مقابل است چرا که هواپیمای ترکیه‌ای حریم هوایی و حاکمیت دولت سوریه را نقض کرده بود. 

 

المقدسی گفت: نیروهای نظامی سوریه روز جمعه یک شی ناشناخته را در ارتقاع 100 متری و فاصله 100 متری از مرزهای ترکیه رصد کردند که مشخص شد هواپیمایی است که به سوی خاک سوریه در حرکت است؛ مسلسل‌های ضد هوایی ارتش به طور اتوماتیک شروع به آتش به سوی این این هواپیما کردند که اصابت گلوله‌ به این هواپیما باعث سقوط آن شد. 

 

سخنگوی وزارت خارجه سوریه تاکید کرد: دلیل سقوط این هواپیما اصابت موشک و یا چیز دیگری نبوده و بقایای لاشه هواپیما نیز سقوط آن توسط گلوله‌های ضد هوایی را تایید می‌کند. 

 

سخنگوی وزارت امور خارجه سوریه افزود: آنچه که رخ داده این است که حریم هوایی سوریه براساس قوانین بین المللی نقض شده و ترکیه اقدام به نقض حاکمیت سوریه کرده است. 

 

جهاد المقدسی با تاکید بر اینکه هویت هواپیمای ساقط شده برای نظامیان سوری مشخص نبوده، گفت: هواپیمای ترکیه‌ای از همان جایی وارد خاک سوریه شد که در سال 2007 هواپیماهای متخاصم وارد خاک سوریه شده‌اند، نیروهای نظامی سوریه نمی‌توانستند اجازه بدهند که چنین اقدامی بار دیگر تکرار شود. 

 

وی در پاسخ به سئوالی در مورد پیروزی نماینده اخوان المسلمین در انتخابات مصر نیز گفت: دولت سوریه همواره به انتخاب‌های دموکراتیک ملت‌ها احترام می‌گذارد و به ملت مصر به دلیل انتخابش تبریک می‌گوید. 

 

المقدسی نشست آتی پیمان آتلانتیک شمالی را نیز یک نشست خصمانه علیه سوریه خواند و گفت: خاک، آب و حاکمیت سوریه مقدس است و نظام سوریه از آن دفاع خواهد کرد. 


+ نوشته شـــده در دوشنبه 91/4/5ساعــت 6:48 عصر تــوسط عباس | نظر