سفارش تبلیغ
صبا ویژن
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
مرورمواضع علی لاریجانی درفتنه88 کاندیدای احتمالی ریاست جمهوری92

 

مقام معظم رهبری  : "

 29خرداد نماز جمعه

 

 وقتى در داخل محیط فتنه، کسانى با زبانشان صریحاً اسلام و شعارهاى نظام جمهورى اسلامى را نفى میکنند، با عملشان هم جمهوریت و یک انتخابات را زیر سؤال میبرند، وقتى این پدیده در جامعه ظاهر شد، انتظار از خواص این است که مرزشان را مشخص کنند، موضعشان را مشخص کنند. دوپهلو حرف زدن، کمک کردن به غبارآلودگى فضاست؛ این کمک به رفع فتنه نیست، این کمک به شفاف‌سازى نیست. شفاف‌سازى، دشمنِ دشمن است؛ مانع دشمن است. غبارآلودگى، کمک دشمن است. این، خودش شد یک شاخص. این یک شاخص است: کى به شفاف‌سازى کمک میکند و کى به غبارآلودگى کمک میکند. همه این را در نظر بگیرند، این را معیار قرار بدهند

 

 بنابراین گفتار حکیمانه مقام معظم رهبری که موضع گیری افراد در فتنه88 باید معیار قرار بگیرد روز شمار گفتار و عملکرد دکتر علی لاریجانی رئیس محترم مجلس شواری اسلامی که از سوی مرکز اسناد انقلاب اسلامی به صورت مستند در کتاب "هشت ماه نبرد مقدس" منتشر شده را ملاحظه می کنید.قضاوت با شما!

    

دوشنبه25خرداد

ایلنا: در پی بروزاغتششاشات برنامه ریزی شده غیرقانونی درانبخابات 88که با شعار دروغین تقلب وباهدف براندازی ترتیب داده شده بود ،دکتر علی لاریجانی بجای اینکه به اصل وریشه اختلافات که همان ادعای دروغین تقلب وتظاهرات غیرقانونی باشد بپردازد وانرا محکوم کند ،سکوت میکند و برای یک موضوع فرعی کوی دانشگاه هیئتی را به سرپرستی حجة الاسلام سید محمد حسن ابوترابی فرد راتعیین میکند. در متن حکم علی لاریجانی آمده است: جناب آقایان حجة الاسلام ابوترابی فرد، دکتر الیاس نادران، دکتر حمیدرضا کاتوزیان، دکتر علی عباسپور تهرانی، دکتر کاظم جلالی، دکتر علیرضا زاکانی، پس از مشارکت کم نظیر ملت ایران در انتخابات روز 22 خردادماه 88 اینک که مردم شریف ما در جشن حضور خود به سر میبرند، بعضا اخباری از انتفاقات ناگوار در برخی نقاط از جمله کوی دانشگاه تهران میرسد و دست هایی درصدد تهیه خوراک تبلیغاتی برای رسانه های بیگانه میباشند و همچنین گزارشهایی مبنی بر برخورد با مردم به مجلس شورای اسلامی واصل شده است. بدین منظور به شما ماموریت داده میشود با مدیریت جناب آقای ابوترابی، نایب رئیس محترم مجلس شورای اسلامی در اسرع وقت گزارش جامع و بی طرفانه ای در مورد آنچه اتفاق افتاده تهیه و به این جانب ارائه نمایید.

 

شنبه 30خرداد/ لاریجانی: موضوع تجمعات را نباید نفی کرد!!! بسیج و نیروی انتظامی با مردم مهربان باشند  شنبه 30خرداد فردای جمعه ای است که مقام عظمای ولایت در نماز جمعه باهمه اتمام حجت کردند ومخالفت خودشان را با هر گونه تظاهرات غیر قانونی در کف خیابان هااغلام داشتند وهمه رابه رعایت قانون  وارجای شکایات به شورای نگهبان فرا خواندند .ولی متاسفانه بعضی کاندیداها که خودرا نماینده جریان برانداز میدانستند وهمچنین بعضی گروهها مانندروحانیون مبارز با اطلاعیه های خود مردم را برای تظاهرات ذر کف خیابان در روز شنبه دعوت کردند واغتششاشانی راکه منجر به حمله به مسجد وپایگاه بسیج شد رقم زدند. ودر این اوضاع اشفته اقای   

علی لاریجانی رئیس نمایندگان مردم دریک گفتگوی ویژه خبری در سیما یک مشت حرفهای دوپهلو وبعضاجانبدارانه تحویل ملت میدهد ومیگوید: بخش عمده ای از مردم تصورشان در باره نتیجه انتخابات با نتیجه رسمی متفاوت است. باید به این تصور احترام گذاشت و حساب این جمعیت زیاد را با گروهی اغتشاشگر مخلوط نکرد. وی با اشاره به مشارکت 85 درصدی مردم در انتخابات، آن را بی نظیر دانست و راه قدردانی از آن را "صیانت از آرا برشمرد."

وی با بیان اینکه به طور طبیعی در تهران شاهد حضور صدها هزار نفر در خیابان ها بودیم که به نوعی در خصوص نتیجه انتخابات با یکدیگر مناقشه داشتند، گفت: منتقدان نتیجه انتخابات باید مرز خود را از آشوبگران جدا کنند.

وی با بیان اینکه برخی از مناقشات به بعضی افراد شورای نگهبان که در انتخابات موضع گیری کردند برمی گردد، تصریح کرد: اگر برخی از اعضای شورای نگهبان در خصوص نامزدها اعلام موضع نمی کردند، بهتر بود. علی لاریجانی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: شورای نگهبان باید از همه ظرفیت ها استفاده کند تا اعتماد مردم در رسیدگی به تخلفات جلب شود .

وی در عین حال افزود: ممکن است تخلفاتی نیز وجود داشته باشد و وجود شورای نگهبان به عنوان ناظر به همین دلیل است که اگر تخلفی صورت گرفته آن را بررسی کند. رئیس مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: راه های قانونی برای رسیدگی به اعتراضات باز است و ما باید با مهربانی و متانت این مسیر را طی کنیم.

لاریجانی با اشاره به اظهار نظر محسن رضایی مبنی بر اینکه در برخی صندوق ها بیشتر از آمار واجدان شرایط منطقه آرا به صندوق ها ریخته شده است گفت: البته نمی دانم این حرف درست است یا نه، اما ممکن است تخلفی شده باشد که شورای نگهبان باید رسیدگی کند.

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: حساب اکثریت مردم از عده ای آشوب طلب جداست، و نیروی انتظامی و بسیج با مردم مهربان باشند.

لاریجانی خاطرنشان کرد: صداو سیما نبایدبه گونه ای رفتار کند که موجب تحریک احساسات مردم شود. وی همچنین اظهار کرد: مسئولان باید فضایی را ایجاد نمایند که مردم احساس کنند می توانند حرف شان را بزنند.

 

لاریجانی گفت: مسئولان باید فضایی غیر از خیابان ها را برای تجمع در اختیار معترضان قرار دهند و ضمنا صداوسیما فرصت را به منتقدان بدهد.

لاریجانی افزود: البته من نمی گویم این موضوع را به خیابان ها نکشانند اما این نیز دارای قواعدی است و در کشور ما تجمعات چنانچه براساس قانون باشد، مانعی ندارد. وی اضافه کرد: باید برای تجمعات مجوز بگیرند و در جایی برگزار کنند که مخل کسب و کار مردم نباشد و این راه باز است، اما چنانچه این تجمعات بی شکل و بی قانون باشد برای کشور ضررهایی دارد و مردم را عصبانی می کند. وی گفت: من فکر می کنم نه موضوع تجمعات را باید نفی کرد و نه درباره موضوع تقلب باید فضای غبار آلودی را پدید آورد که ارزش ومقدار این انتخابات ضایع شود.

وی در بخش دیگر از اظهاراتش گفت: اگر ما نقصی می بینیم نباید قانون را زیر پا بگذاریم و به نفع همه ملت است که قانون چه در این انتخابات و چه در مسائل دیگر رعایت شود و به نام حقوق ملت نباید قانون را زیرپا گذاشت. البته باید به سخن مردم هم که در تظاهرات ها شرکت کرده اند گوش کرد.

لاریجانی در بخش دیگری از اظهاراتش گفت: چه معنایی دارد که کسانی به کوی دانشگاه حمله کنند؟ حتی اگر با هر شعاری باشد و امکانات مردم را به آتش بزنند ، اینها به دنبال اهداف دیگری هستند، باید با آنها برخورد شود. لاریجانی در ادامه سخنان خود در خصوص مداخلات برخی کشورها و برخی افراد مانند نخست وزیر کشورهای انگلیس و آمریکا در امور داخلی ایران گفت :اینکه رسانه های خارجی در این خصوص تحریک آمیز کار می کنند یک دلیلش این است که رادیو و تلویزیون ما باید در این خصوص شفاف عمل کند و یکطرفه نباشد تا دیگر نیازی به رسانه های خارجی نباشد.

 

دوشنبه1تیر/ لاریجانی پیگیر حضور میر حسین در صداو سیما

پارلمان نیوز:" علی لاریجانی رئیس مجلس هشتم پیگیر تعیین وقتی برای حضور میرحسین موسوی در صداوسیما و بیان اعتراضات او به نتیجه انتخابات است".

 

سه شنبه2تیر

ایسنا: حمید رسایی نماینده مردم تهران در مجلس در نطق پیش از دستور خود در مجلس خطاب به لاریجانی گفت: مواضع اخیر شما به ویژه در گفتگوی ویژه خبری چند شب قبل در خصوص دفاع از استقلال کشور و تودهنی به دشمنان دیرینه واقعه افتخار آمیز بود و برای همین تشکر. اما مواضع دو پهلو، جانب دارانه از متخلفین که بعضا برخلاف مواضع رهبری در روز جمعه و همراه با زیر سوال بردن اقتدار و سلامت شورای نگهبان بود، جای تاسف بسیار دارد. این بخش از مواضع شما آنقدر ناپسند بود که مورد استقبال شبکه های خارجی و سایت و روزنامه های نفاق جدید در داخل قرار گرفت. همانها که روزی شعار میدادند سیمای لاریجانی تعطیل باید گردد!

 

 

 

 

 

یکشنبه18مرداد

 

حمید رسایی نماینده مردم تهران در مجلس در نوشته ای که در وب سایت شخصی خویش منتشر ساخت به انتقاد از لاریجانی در خصوص مواضع پس از انتخابات وی پرداخت و با اشاره به نطق ها و دستور وی به تشکیل کمیته ویژه در خصوص مسئله کوی دانشگاه و مجتمع سبحان از سکوت مبهم او در واکنش به اعترافات تکان دهنده ی متهمان کودتای مخملی در دادگاه به ویژه درجریان دادگاه دوم اظهار تعجب کرد. وگفت آیا مسائلی که در دو جلسه ی دادگاه متهمان اغشاشات اخیر طرح شد، به اندازه ی شکستن شیشه چند ماشین در مجتمع سبحان اهمیت نداشت تا رئیس مجلس را به موضع گیری وادارد ؟

دوشنبه19مرداد

فارس: حجت الاسلام حسین طائب با اشاره به حوادث پس از انتخابات گفت: آنها(فتنه گران) موضوع حکمیت را از طریق آقای لاریجانی پیگیری کردند که شورای نگهبان آنرا نیز نپذیزفت

 

 


 شنبه30آبان

 

فارس: علیرضا زاکانی در نشست بسیج دانشجویی دانشگاه امام صادق(ع) حضور یافت وگفت: در روز های بعد از انتخابات می خواستند احکام اعضای کمیته شش نفره ی مجلس را بنویسند، ابتدا این حکم با تبریک انتخابات ریاست جمهوری شروع می شد ولی بعدا بنده دیدم که این تبریک را حذف کردند. در همان زمان به کاتوزیان گفتم که چرا این کار را کرده اید؟ وی گفت من این کار را نکرده ام. یکی از نزدیکان آقای لاریجانی تبریک را خط زده است. بنده به آن فرد نیز تذکر داده و سوال پرسیدم که چرا چنین کاری کرده ای که او در پاسخ به من گفت که در انتخابات تقلب شده است. البته جالب توجه است که این افراد در همان روزی که حامیان موسوی به راهپیمایی در میدان انقلاب تا میدان آزادی آمده بودند در مجلس خوشحالی می کردند.

نکته دیگر این است که روز بعد از روز قدس، هاشمی رفسنجانی در جایی اعلام کرده بود که جمعیت افراد در روز قدس پنجاه پنجاه بوده است یعنی نصف جمعیت حاضر را حامیان موسوی تشکیل داده بودند در حالی که بالاترین تخمین ها از جمعیت چهل پنجاه هزار نفری آنها خبر می داد. البته بعدها مشخص شد که این نکته را لاریجانی به هاشمی رفسنجانی انتقال داده است. وی در ادمه به دیدار سران سه قوه با مقام معظم رهبری در خصوص این مسئله از لاریجانی سوال پرسید که لاریجانی آن را رد کرد. حضرت آقا نیز به وی گفت که هاشمی گفته لاریجانی این مسئله را به من منتقل کرده است که لاریجانی هم در ادامه به توجیه این مسئله پرداخت که این نشان می دهد شرایط فتنه بسیار سخت بوده و بسیاری را با خود درگیر کرده است.

 

 


>


+ نوشته شـــده در سه شنبه 91/4/20ساعــت 7:12 عصر تــوسط عباس | نظر