سفارش تبلیغ
صبا ویژن
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
اعتراض نمایندگان تهران به لاریجانی/پدر بزرگ شدن مشایی و احمدی نژ

 

بسمه تعالی

*آیت الله العظمی وحید خراسانی اخیرا در دیدار یکی از مدیران صداوسیما گفته است:" من تضعیف نظام را حرام می دانم. افرادی که فهم سیاسی داشته باشند می فهمند اگر نظام اسلامی  نباشد جامعه ایران به ترکیه زمان آتاترک بازمی گردد."

*شنیده ایم دکتر محمود احمدی نژاد و اسفندیار رحیم مشایی پدر بزرگ شده اند. پسر بزرگ رئیس جمهور داماد مشایی است و در روزهای اخیر صاحب فرزند دختری به نام "زهرا" شده است.

*پس از علنی شدن اختلافات عبدالله نوری با محمد خاتمی، جلسات انتخاباتی نوری به دلیل عدم استقبال چهره های سیاسی با تعطیلی مواجه شده است. چهره های سیاسی اصلاحات معتقدند عقل سیاسی حکم می کند به سوی خاتمی بروند. نوری در هفته های اخیر تنها توانسته با تعدادی از دانشجویان جلسات محدودی را برگزار کند.

*200 دستگاه خودرو تشریفات جهت اجلاس سران جنبش غیر متعهد که قرار است اوایل شهریور ماه در تهران برگزار شود خریداری شده است. این خودروها از طریق یکی از کشورهای همسایه تهیه شده است. قرار بود این اجلاس در اصفهان برگزار شود که به دلیل حاضر نشدن سالن اجلاس به تهران منتقل شد.

* تلاش رئیس جمهور برای عضویت عبدالله جاسبی در هیات امنای دانشگاه آزاد با مخالفت اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی مواجه شد. یکی از دلایل مخالفت اعضا این بوده که در صورت انتخاب جاسبی، تعداد موافقان مدیریت سابق دانشگاه آزاد و  حامیان هاشمی رفسنجانی مساوی می شوند و در این حالت تصمیمات دانشگاه را هاشمی رفسنجانی به عنوان رئیس هیئت امنا تعیین می کند.

*یکی از مربیان سابق و از چهره های مشهور فوتبال در آستانه بازداشت قرار دارد. وی متهم است زمین های وسیعی را جهت انبوه سازی در منطقه هشتگرد تصاحب کرده اما پس از دریافت وام بانکی اقدامی برای ساخت منازل نکرده است.
 
*اختلاف حزب کارگزاران سازندگی با مجمع روحانیون بر سر محوریت جبهه اصلاحات روز به روز گسترده تر می شود. به دنبال انتشار خبری در مشرق مبنی بر برگزاری نشست انتخاباتی خاتمی با محوریت بنیاد باران و مجمع روحانیون ، حامیان حزب کارگزاران نسبت به این فراخوان واکنش نشان داده اند به گونه ای که ضمن تماس با برخی از مدعوین از آنها خواسته شده فعلا در این جلسه شرکت نکنند. برخی وزرا و استانداران و نمایندگان دعوت شده که از حضور در این مراسم واهمه دارند بهانه هایی چون زودهنگام بودن نشست انتخاباتی، ابهام در پذیرفته شدن خاتمی توسط نظام و به خطر افتادن شغل های دولتی خود را علت عدم شرکت در این مراسم عنوان کرده اند. پیش بینی می شود اولین نشست انتخاباتی اصلاح طلبان به تعویق بیافتد. 
در این خصوص قرار است امروز یکی از اعضای مجمع روحانیون با پدر معنوی حزب کارگزاران دیدار کرده و اعتراض هم طیف های خود را نسبت به کارشکنی های برخی اعضای کارگزاران ابراز نماید.
 

*در جلسه اخیر شورای عالی انقلاب فرهنگی معلوم شد که شعبه ای به نام دانشگاه آزاد در لندن وجود نداشته و دفتر این دانشگاه در انگلستان اصلا دارای دانشجو نبوده و فقط فرزندان جاسبی و هاشمی رفسنجانی به آنجا رفت و آمد داشته و پول هنگفتی نیز صرف این دفتر می شده است به طوری که مهدی هاشمی در حدود 15 میلیون ماهانه حقوق می‌گرفته است. 
  آقای هاشمی رفسنجانی سال گذشته در دیدار تعدادی از دانشجویان ماموریت مهدی هاشمی به دفتر لندن را چنین عنوان کرده بود:«مهدی به سفر کاری رفته است و این نیز مسئله عادی بوده است، ما 6 دانشگاه در خارج داریم که الان مهدی رفته به لندن و بیروت برای سرکشی درحالی که بقیه دانشگاه‌ها را هم هنوز سرکشی نکرده است.»

*آقایان زاکانی، نوباوه، کوثری، مظفر و رسایی به عنوان نمایندگان مجمع تهران اخیرا با علی لاریجانی دیدار کرده اند. در این جلسه نمایندگان تهران نسبت به عملکرد هیات رئیسه مجلس در تضعیف فراکسیون اصولگرایان و غلبه روابط بر شایسته سالاری و باندبازی در مجلس نهم اعتراض کردند.

*موسوی خوئینی ها در جمع گروهی از اصلاح طلبان گفته است: از آنجا که ما گزینه قوی تر از محمد خاتمی نداریم لذا باید او یا گزینه هم سطح وی را برای انتخابات ریاست جمهوری کاندیدا کنیم. وی همچنین تاکید کرده اگر اصلاح طلبان گزینه ضعیف معرفی کنند تبدیل به دلقک سیرک می شوند.

*قرار است آیت الله العظمی نوری همدانی در ادامه سفرهای تبلیغی سفری به اسپانیا داشته باشند. ایشان تاکنون به 10 استان و 3 کشور روسیه، کنیا و تانزانیا سفر کرده اند. دیدار با اسلام شناسان، شیعیان و ایرانیان مقیم این کشورها از اهم برنامه های ایشان بوده است.

*به دنبال بازداشت یکی از بزرگترین بدهکاران بانکی کشور که ارتباطات نزدیکی با برخی مقامات سیاسی کشور دارد، لابی ها و فشارهای گسترده ای برای آزادی وی آغاز شده است. این فرد که 10 سال قبل تنها یک سیلو داشت ظرف مدت کوتاهی به یکی از بزرکترین سرمایه داران کشور تبدیل شده است.

*در یکی از جلسات جریان انحرافی از کمبود کادر قوی و با تجربه انتقاد شده و مطرح شده کادر سازی برای ما از نان شب هم واجب تر است. در این جلسه مصوب می شود تا پایان سال حداقل 200 نفر را برای اعزام به دانشگاه های خارجی جهت تربیت مدیران آینده بورس تحصیلی نمایند.

*پیرو توصیه رئیس جمهور به ضرغامی، قرار است شبکه تلویزیونی گردشگری و ایرانگردی راه اندازی شود. در روزهای گذشته مذاکراتی میان مهندس ضرغامی و حسن موسوی رئیس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری جهت چگونگی راه اندازی، محتوای شبکه و سهم تبلیغات این شبکه برگزار شده است. این شبکه تلویزیونی قرار است همزمان با فرا رسیدن عید فطر افتتاح شود. 


+ نوشته شـــده در چهارشنبه 91/4/21ساعــت 5:53 عصر تــوسط عباس | نظر