سفارش تبلیغ
صبا ویژن
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
طنین الله اکبر شیعیان معترض در مسجدالنبی

بسمه تعالی

انتفاضه شیعیان به مدینه رسید؛
طنین الله اکبر شیعیان معترض در مسجدالنبی

 

بعد از آغاز اعتراضات پراکنده شیعیان عربستان در شهر مدینه در اعتراض به دستگیری روحانی برجسته شیعیان این کشور صدای الله اکبر جوانان شیعه خشمگین در داخل مسجدالنبی طنین انداز شد تا نیروهای سعودی را مجبور به برقراری حکومت نظامی در این شهر کنند.

به گزارش مهر در مدینه منوره، پس از آغاز تظاهرات گسترده شیعیان در مناطق شرقی عربستان که از سوی برخی از رسانه ها به انتفاضه شیعیان عربستان مشهور شده بود، اعتراضات پراکنده ای که از دیروز در مناطق مختلف شهر مدینه آغاز شده امروز به مسجدالنبی سومین مکان مقدس مسلمانان جهان کشیده شد.

صدای الله اکبر شیعیان از روز گذشته در بسیاری از نقاط و اماکن دومین شهر مذهبی مسلمانان جهان شنیده می شد و امروز این اعتراضات به داخل مسجدالنبی کشیده شد.

شعارهای دیگری نیز در اعتراض به حکومت سعودی، وضعیت وخیم شیعیان این کشور و درخواست برای آزادی شیخ النمر شنیده می شود اما طنین الله اکبر از همه این شعارها رساتر و قاطعانه تر است.

تدابیر امنیتی و سرکوب معترضان در شهر شدت بیشتری گرفته و به داخل مسجدالنبی هم رسیده است. ماموران امنیتی سعودی هیچ تجمع کوچکی در هر نقطه از شهر را تاب نمی آورند و وضعیت حکومت نظامی را در مدینه ایجاد کرده اند گرچه برای جلوگیری از پیامدهای این اقدام وضعیت امنیتی شهر را به طور رسمی اعلام نمی کنند.

صدای تیراندازی ماموران سعودی به صورت پراکنده از نقاط مختلف شهر شنیده می شود و همین موضوع بر نگرانی ها درباره سطح برخورد نیروهای سعودی و سلامت جانی شیعیان و معترضان افزوده است.

حساسیت نیروهای امنیتی سعودی بر روی زائران ایرانی بسیار زیادتر شده و دامنه این برخوردها را که پیش از این به داخل مسجدالنبی و اطراف قبرستان بقیع محدود می شد به تمام نقاط شهر و حتی اماکن تجاری رسانده است.

شیعیان عربستان در گفتگو با زائران ایرانی ضمن اعلام پایداری در برابر مظالم گسترده آل سعود دائما اعلام می کنند که تنها امید آنها به جمهوری اسلامی ایران است و حساسیت ویژه ای روی اظهارات مسئولان ایرانی در این خصوص دارند.

 

کد خبر:131753 -


+ نوشته شـــده در یکشنبه 91/4/25ساعــت 8:5 صبح تــوسط عباس | نظر