سفارش تبلیغ
صبا ویژن
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
رد پای آمریکا و آل سعود در عملیات تروریستی مرکز دمشق

بسمه تعالی

رد پای آمریکا و آل سعود در عملیات تروریستی مرکز دمشق 

در پی وقوع عملیات انتحاری در پایتخت سوریه که جان وزیر دفاع و نفر دوم ستاد ارتش این کشور را گرفت، کارشناسان این عملیات را اقدام مشترک عربستان و آمریکا در سوریه دانستند.
به گزارش خبرگزاری ها، دیروز یکی از محافظان مقامات نظامی سوریه در داخل ساختمان شورای امنیت ملی این کشور دست به عملیات انتحاری زد. در این عملیات «داود راجحه» وزیر دفاع و «آصف شوکت» معاون رئیس ستاد ارتش سوریه کشته شدند.«محمد الشعار» وزیر کشور نیز زخمی شده است. ظاهرا شماری دیگر از مسئولان امنیتی و نظامی نیز در این عملیات تروریستی جان باختند که در مورد هویت آنها و شمار زخمی ها گزارشی نرسیده اما جراحت برخی از زخمی ها وخیم گزارش شده است. «هشام اختیار» رئیس دفتر امنیت ملی نیز در میان زخمی هاست.
«هشام جابر» تحلیلگر مسائل سوریه به شبکه الجزیره گفت، دشمنان سوریه به خصوص ایالات متحده چنین عملیاتی را در دمشق تشویق می کنند. وی احتمال داد که عامل انتحاری از اعضای القاعده تحت رهبری عربستان و آمریکا بوده است.
فاش شدن نقش آمریکا و عربستان در این عملیات و نقش برجسته این دو کشور در مسلح کردن شورشیان، این موضوع را آشکار می کند که واشنگتن و ریاض به خوبی می دانند اکثر مردم سوریه حامی نظام و «بشار اسد» هستند و آنها نمی توانند از طریق مردم به اهداف خود برسند و به همین خاطر، ابتکار عمل را به دست تروریست ها داده اند و از آنها حمایت مالی، نظامی و رسانه ای گسترده می کنند.به هرحال، مسلح کردن تروریست ها و در پشت آنها قرار گرفتن، نشان دهنده بن بست آمریکا و عربستان در ارتباط با سوریه است.
500 کشته 
در میان شورشیان
درگیری48 ساعت اخیر در محله «المیدان» دمشق مرگ حدود 500 شورشی به دست نیروهای دولتی و جراحت 77 نفر دیگر از آنها را در پی داشت. 400 نفر از شورشیان نیز خود را تسلیم نظامیان دولتی کرده اند.
تروریست ها طی حملات خود، مردم را حتی در خانه هایشان هدف قرار می دادند. حمله به یک ساختمان سه طبقه، حمله به محله تجاری رکن الدین و شلیک گلوله به سمت راننده آمبولانس و همراه وی، از جمله این اقدامات است.
آمریکا و روسیه
مواضع آمریکا و روسیه در قبال تحولات سوریه هنوز هم مقابل یکدیگر قرار دارد؛ آمریکایی ها ناو هواپیمابر آبراهام لینکلن را در بندر آنتالیای ترکیه و در نزدیکی آب های سوریه مستقر کرده اند. روس ها نیز از قبل دو ناو جنگی خود را در بندر طرطوس سوریه مستقر کرده بودند. 
در همین حال، «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه اعلام کرد، از طرح «کوفی عنان» حمایت می کند و مخالف هرگونه مداخله نظامی در سوریه است.
اما دولت آمریکا برای مداخله نظامی در پی بهانه جویی جدید است؛ به گزارش خبرگزاری مهر، واشنگتن مدعی شد مسئولیت هرگونه اتفاقی که در مورد سلاح های شیمیایی سوریه رخ دهد، متوجه دولت دمشق است.
آخرین گزارش ها حاکی از آن است که منابع امنیتی در دمشق اعلام کردند که وضعیت پایتخت سوریه پس از انفجار اخیر تحت کنترل قرار دارد و شایعات درگیری های پراکنده و انفجارها صحت ندارد. همچنین گفته می شود دستیار معاون رئیس جمهور سوریه به علت شدت جراحات در بیمارستان دمشق جان سپرده است.
سایر رویدادها
¤ بشار اسد رئیس جمهور سوریه با صدور فرمانی، سپهبد فهد جاسم الفریج را به سمت وزیر دفاع این کشور منصوب کرد.
¤ حافظ مخلوف رئیس کمیته تحقیقات دستگاه اطلاعات سوریه در اثر شدت جراحات وارده در بیمارستان کشته شد.
¤ دولت عراق از شهروندانش خواست خاک سوریه را ترک کنند.
¤ روزنامه «تودی زمان» ترکیه از دولت این کشور خواست در مورد سیاست هایش نسبت به سوریه تجدیدنظر کند.
¤ 700 شخصیت اردنی اظهارات ضد سوری «فایز الطراونه» نخست وزیر اردن را محکوم کردند.
¤ کنسولگری سوریه در قزاقستان هدف حمله افراد ناشناس قرار گرفت.
¤ نماینده چین در سازمان ملل خواستار تمدید ماموریت ناظران بین المللی در سوریه شد.
¤ به گفته «عمر نشابی» کارشناس عرب، آمریکا به خاطر منافع اسرائیل در حال نابود کردن سوریه است.
¤ میشل سلیمان رئیس جمهور لبنان گفت این کشور در قبال تحولات سوریه رویکرد بی طرفی را اتخاذ می کند.
 



+ نوشته شـــده در پنج شنبه 91/4/29ساعــت 8:17 صبح تــوسط عباس | نظر