سفارش تبلیغ
صبا ویژن
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
سکو ت دربرابر بدحجابی گناه است
خطیب نماز جمعه تهران مساله حجاب را یکی از مسائل روز عنوان کرد و با تاکید براینکه کسی حق ندارد دست نیروی انتظامی را در برخورد با بدحجابی ببندد، گفت:« ما با مسائل و مشکلات سیاسی و اقتصادی و غیره مواجه هستیم، اما مساله اخلاقی و امنیت اخلاقی نیز مساله‌ای بسیارمهم است که نمی‌توان آن را نادیده گرفت.»

ایسنا در همین باره گزارش داد: آیت‌الله جنتی با تبریک ایام ماه رجب، مسائل اخلاقی را حکم قرآن و پیامبر دانست و افزود:« واجب است بر زن که پوشش اسلامی داشته باشد و هیچ مسلمانی منکر نشده که زن با هر قیافه‌ای نمی‌تواند به خیابان بیاید.»

وی با تاکید بر این‌که فضای جامعه باید اسلامی باشد و مظاهر اسلامی باید در همه جای کشور اسلامی به چشم بخورد، بیان کرد: « مملکتی که می‌خواهد الگوساز باشد و مدعی اسلام ناب محمدی است و مملکتی که جوانان آن می‌خواهند به میدان شهادت روند و افتخار شهدایی را دارند که برای عفت و پاکدامنی زن و مرد جان خود را از دست داده‌اند، نباید نادیده گرفته شود و هر زن به هر قیافه‌ای درآید و ما سکوت کنیم، این‌جا سکوت گناه است.»

امام جمعه موقت تهران افزود:« حرف‌هایی که هیچ عقل سلیمی نمی‌تواند قبول کند را با تکیه بر کار فرهنگی زده‌اند. چطور باید این‌جا کار فرهنگی کرد و هیچ جای دیگر حرف از کار فرهنگی زده نمی‌شود؟»

وی اضافه کرد:« با قاچاقچی چطور برخورد می‌کنید؟ آیا کار فرهنگی می‌کنید؟ و چرا تروریست را اعدام می‌کنید و کار فرهنگی نمی‌کنید؟ چرا دزد را مجازات می‌کنید و کار فرهنگی نمی‌کنید؟ و حتی برای تخلف رانندگی مجازات قائل می‌شوید. چطور آن‌جا کار فرهنگی مدنظرتان نیست؟ و این سوال را مطرح می‌کنم که آیا آن‌که قانون را زیرپا می‌گذارد ول می‌کنید؟ و این‌جا می‌گویید باید کار فرهنگی شود و نباید کار اجرایی صورت گیرد و شما را به دستگاه‌هایی که زیر نظر خودتان است رجوع می‌دهم که حداقل آن‌جا رعایت کنید و اگر در کوچه و خیابان جرأت ندارید، حداقل در دستگاه‌های زیر نظرتان این موضوع را رعایت کنید و می‌پرسم که تا کجا می‌خواهید پیش بروید؟»

آیةالله جنتی ادامه داد:« می‌گویند اگر روسری کمی عقب رود اشکالی ندارد، همین‌طور عقب‌تر می‌روند تا به کشف حجاب منجر می‌شود و اگر زمانی زنی بی‌حجاب به خیابان آمد باید چه‌کار کرد؟ آیا باید کار فرهنگی کرد و برایش روایت و حدیث بخوانیم و سپس بگوییم برو دیگر با تو کاری نداریم؟ و این همان چیزی است که در قبل از انقلاب در این کشور اتفاق افتاد و در کشورهای غربی نیز چنین شد. پس این چه حرف‌هایی است که عده‌ای حساب نکرده به زبان می‌آورند.»

خطیب نماز جمعه‌ این هفته تهران با بیان این‌که نیروی انتظامی ما کارش را انجام می‌دهد، گفت:« جایی که ماموری کار خلافی انجام داده که البته معلوم نیست درست است یا دروغ گفته شده، ابتدا باید دروغگو را رسوا کرد و اگر درست بوده، باید با مامور خاطی برخورد شود که با خانمی محترم برخوردی نادرست داشته و باید مجازات شود و تاکید می‌کنم که با تخلف یک مامور کار را نباید زمین بگذاریم.»

وی در ادامه افزود:« اگر مامور مالیات کار خلافی انجام دهد آیا باید بگوییم که دیگر مالیات نمی‌گیریم چون یک مامور رشوه‌خواری کرده است؟»

آیةالله جنتی با اشاره به این‌که حتی در جاهایی نهی از منکر را نهی می‌کنند، گفت:« در هواپیما خانم بدحجابی را دیدم و خواستم که به او تذکر بدهم، اما پاسخ دادند که به ما گفته شده چیزی نگویید و می‌پرسم چه اشکالی دارد در هواپیما و فرودگاه به خانمی بدحجاب تذکر داده شود، طوری که مشکلی ایجاد نکند؟ و چرا برای فقه اسلام و فتاوی علما ارزش قائل نباشیم؟»

خطیب نمازجمعه‌ این هفته‌ تهران با اشاره به تاکیداتی که در کتاب‌های فقهی و اخلاقی آمده است، تصریح کرد:« چرا بگذاریم جوانانمان فاسد شوند؟ فسادی که زن بدحجاب در خیابان پخش می‌کند از سمی که پخش می‌شود بدتر است؛ چرا که اخلاق بچه‌ها را فاسد می‌کند و پسری که باید به میدان مبارزه با دشمن رود و آماده جهاد باشد یکمرتبه به ورطه شهوت‌رانی و عیاشی
+ نوشته شـــده در شنبه 89/3/29ساعــت 8:15 صبح تــوسط عباس | نظر