سفارش تبلیغ
صبا ویژن
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
بزرگترینرزمایش کماندویی با حضور نصرالله
بسمه تعالی
منابع آگاه به روزنامه لبنانی "الجمهوریة" اعلام کردند که حزب الله لبنان از روز جمعه هفته پیش رزمایش سه روزه ای را برگزار کرده است که بزرگترین رزمایش از زمان تاریخ تشکیل این حزب تا کنون بوده است.
به گزارش جهان، این رزمایش که بیش از 10 هزار نفر از نیروهای نخبه حزب الله در آن شرکت داشته اند، تنها برای شبیه سازی نحوه درگیری ها و دفاع از مناطق راهبردی لبنان نبوده، بلکه شامل اشغال مناطقی از الجلیل در داخل سرزمین های اشغالی از سوی حزب الله نیز می شده است.

 
 
  
 
 

سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان در سخنرانی اخیر خود وعده داده که در صورت اشغال خاک لبنان، حزب الله نیز آمادگی مقابله به مثل با این اقدام را دارد.

 

بر اساس اظهارات این منابع، بخش بزرگی از این رزمایش در بقاع برگزار شد؛ منطقه ای که محور اصلی درگیری های احتمالی آینده میان حزب و رژیم صهیونیستی خواهد بود. 

 

نکته جالب این رزمایش، حضور تعداد زیادی از جوانان لبنانی بود که سن آنها بین 16 تا 20 سال بود، این افراد کسانی بودند که به علت سن پایین قدرت مبارزه در جنگ 33 روزه را نداشتند.

 

بر اساس اعلام این منابع، این نخستین باری است که حزب الله لبنان رزمایش خود را در این سطح گسترده برگزار می کند. این رزمایش مناطق زیادی را شامل شده و سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب الله نیز شخصاً بر بخشی از این رزمایش نظارت داشته است. تکیه اصلی این رزمایش روی جوانان و نوجوانان بوده است تا به صورت میدانی برای استفاده از سلاح های ضد موشک در عرصه های نبرد آماده شوند.

 

این منابع با اشاره به اینکه حزب الله در هر جنگ احتمالی آینده از تمامی توان مادی و نظامی و تبلیغاتی خود استفاده خواهد کرد، اعلام کردند که این حزب پناهگاه های مستحکمی را در برخی روستاهای مقاوم لبنان ساخته که این پناهگاه ها بیشتر در مثلث "مارون الرأس" و "عیتا الشعب" و "بنت جبیل" به چشم می خورد.

 

هنوز منابع رسمی حزب الله لبنان درباره صحت و سقم خبر روزنامه الجمهوریة اظهارنظری نکرده اند.

 

این گزارش می افزاید: سران حزب الله در حال شمارش معکوس برای فرارسیدن لحظه موعود هستند و بر همین اساس، طی روزهای اخیر، اقدام به نقل مکان و اثاث کشی به نقاط جدید کرده و رفت وآمدهای روزانه خود را محدود کرده اند.

 

منابع مزبور می گویند: این بار شاهد تفاوت های اساسی با جنگ 33 روزه خواهیم بود چرا که حزب الله به سلاح هایی مانند موشک های ضدزره و پهپادهای تجسسی دست یافته که امکان انفجار آنها به وسیله بی سیم از راه دور را نیز در اختیار دارد.

+ نوشته شـــده در یکشنبه 91/6/5ساعــت 11:5 صبح تــوسط عباس | نظر