سفارش تبلیغ
صبا ویژن
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
فریب نوجوانان کشورهای منطقه توسط قطر و عربستان برای جنگ در سوریه

بسمه تعالی

نشریه المنار فاش کرد 

فریب نوجوانان کشورهای منطقه به هزینه قطر و عربستان برای جنگ در سوریه 

یک هفته نامه فلسطینی فاش کرد که قطر و عربستان سعودی با فریب نوجوانان کشورهای مختلف از جمله یمن، لیبی و سودان آنها را به ترکیه اعزام می کنند تا بعد از آموزش آنها زیر نظر افسران آمریکایی و انگلیسی برای جنگ با سوریه رهسپار این کشور شوند.
به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از هفته نامه فلسطینی المنار، عناصر اطلاعاتی قطر و عربستان برای جذب نوجوانان زیر 17 سال به کشورهای مختلف منطقه می روند و به خانواده های این نوجوانان 10 هزار دلار می دهند و آنها را پس از آموزش به سوریه اعزام می کنند.
المنار افزود، این نوجوانان فریب خورده در پادگان های آموزشی در ترکیه زیر نظر افسران انگلیسی و آمریکایی آموزش می بینند و بودجه این پادگان ها و مراحل آموزشی را دوحه و ریاض می پردازند.
به گفته المنار، تاکنون ده ها هزار نفر خاک کشور خود را برای پیوستن به گروه های تروریستی که خون مردم را در سوریه می ریزند ترک کرده اند و برای آنها گذرنامه و ویزای ورود به ترکیه فراهم شده است.
در همین رابطه یکی از سرکردگان سابق القاعده فاش کرد که عناصر این شبکه تروریستی در چارچوب معامله ای منطقه ای از خاک یمن به سوریه اعزام شده اند.
منابع سوری نیز فاش کردند افسران کهنه کار آمریکایی در قالب خبرنگار به سوریه آمده اند و با گروه های تروریستی همکاری می کنند این منابع افزودند، اخیرا دولت سوریه یک سرباز نیروی دریایی ارتش آمریکا را بازداشت کرده است که ظاهرا خبرنگار روزنامه واشنگتن پست بوده ولی به جنگجویان سوری کمک می کرده و آنان را آموزش می داده است.
روزنامه واشنگتن پست خبر بازداشت این فرد آمریکایی را تایید کرده است.
پیش از این نیز در درگیری های حلب و دمشق و حمص عناصر اروپایی و همچنین از کشورهای منطقه مانند عربستان و ترکیه نیز افسران نظامی بازداشت شده اند.
در همین رابطه بشارالجعفری نماینده سوریه در سازمان ملل اعلام کرد که 107 جنگجوی خارجی در درگیری های شهر حلب کشته شده اند و در میان کشته شدگان ملیت های گوناگون از جمله عربستان، تونس و اردن به چشم می خورد.
همچنین رسانه های ترکیه روز گذشته اعلام کردند عملیات احداث یک پایگاه رادار سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) در نزدیکی مرز ترکیه با سوریه آغاز شده است.
این در حالی است که نیروهای امنیتی سوریه یک انبار سلاح افراد مسلح را در استان ریف دمشق کشف و مصادره کردند.
نیروهای نظامی ارتش سوریه همچنین با انجام هشت عملیات در منطقه العریمه در شهر حلب در شمال سوریه خسارت های فراوانی به گروه های مسلح وارد کردند.
به گزارش ایرنا در منطقه السید علی در شهر حلب نیز نیروهای امنیتی سوریه در درگیری با افراد مسلح شمار ز یادی از آنان را کشتند و یا زخمی کردند.
منطقه السید علی د رجریان درگیری از وجود این افراد پاکسازی شد.
در منطقه دیر حافر در حلب نیز افراد مسلح که اقدام به بستن راه و آزار و اذیت مردم کرده بودند با نیروهای نظامی سوریه درگیر و طی آن شماری از این افراد کشته و یا زخمی شدند.
در میدان الصناعه در منطقه المرجه حلب نیز یکی از سرکرده های افراد مسلح به دست نیروهای ارتش سوریه کشته شد.
در نزدیک پارک النصاری و مناطق البعاجین و الجبیله در شهر دیرالزور در شرق سوریه و در نزیک مرز این کشور با عراق نیز نیروهای امنیتی با افراد مسلح سوار بر سه دستگاه خودرو مجهز به مسلسل درگیر شدند. در جریان این درگیری ها نیز شماری از این افراد از جمله دو سرکرده گروه های مسلح کشته شدند.


+ نوشته شـــده در یکشنبه 91/6/12ساعــت 7:48 عصر تــوسط عباس | نظر