سفارش تبلیغ
صبا ویژن
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
اعتراض ها به سیاست ضدسوری مقامات آنکارا ادامه دارد

بسمه تعالی

اعتراض ها به سیاست ضدسوری مقامات آنکارا ادامه دارد 
انتقاد نماینده مجلس ترکیه از نخست وزیر 

نمی دانم اردوغان مامور کدام کشور است؟ 

یک نماینده مجلس ترکیه با انتقاد شدید از سیاست های نخست وزیر در قبال سوریه، خطاب به وی گفت: شما مامور چه شخص و کدام کشور هستید؟
به گزارش خبرگزاری جمهوری اسلامی، «خورشید گونش»، نماینده پارلمان ترکیه از مخالفت وی و شماری از نمایندگان مجلس با سیاست های «رجب طیب اردوغان» در قبال سوریه خبر داد و گفت: وقتی به همراه شماری از نمایندگان «حزب جمهوری خواه خلق» خواستار بازدید از اردوگاه «آپ آیدین» که شماری از نظامیان فراری ارتش سوریه در آن اسکان یافتند شدیم، این درخواست ما با مخالفت اردوغان مواجه شد. گونش گفت: پاسخ اردوغان این بود که مگر شما مامور بازرسی هستید؟در پاسخ به وی باید گفت که انگار او فراموش کرده است که نماینده مردم ترکیه و بازرس آنان هستیم. 
گونش با نشان دادن تصاویری از یک عضو تشکل مسلح موسوم به «ارتش آزاد سوریه» (مخالفان مسلح دولت) به هنگام گفت وگو با یک شبکه تلویزیونی ترکیه افزود: اردوگاه آپ آیدین نماد مهم سیاست های اشتباه ترکیه در قبال سوریه است. 
این نماینده مجلس ترکیه با اشاره به این که اردوگاه آپ آیدین در سه کیلومتری مرز سوریه برپا شده و دارای 575 چادر است، تصریح کرد: اگر واقعا نظامیان فراری سوری در این اردوگاه اقامت دارند، آیا نباید به دلایل امنیتی این اردوگاه در منطقه ای دورتر از مرز برپا می شد؟
گونش با نشان دادن تصویر یک مخالف سوری در اردوگاه آپ آیدین در حالی که سلاح در دست داشت گفت: مقامات دولتی ترکیه اعلام کرده اند که در این اردوگاه به نیروهای مخالف آموزش نظامی داده نمی شود، اما این شخص که در این اردوگاه هست چرا سلاح در دست دارد؟
وی با اشاره به این که اعضای کمیسیون حقوق بشر ترکیه در آینده نزدیک از این اردوگاه بازدید خواهند کرد، گفت: به احتمال بسیار آنان چیزی در این اردوگاه نخواهند یافت چرا که وقت کافی برای از بین بردن دلایل و مدارک مرتبط با آموزش نظامی در این اردوگاه خواهد داشت. 
همسویی اردوغان با سیاست های آمریکا، ناتو و اسرائیل در منطقه، شهروندان ترک را به شدت عصبانی کرده است و آنها این عصبانیت خود را با تظاهرات ابراز می کنند. 
 


+ نوشته شـــده در سه شنبه 91/6/14ساعــت 9:52 صبح تــوسط عباس | نظر